La UVic-UCC aprova incorporar la perspectiva de gènere com a competència transversal
El Consell de Govern de la UVic-UCC ha aprovat aquest dimarts la incorporació de la perspectiva de gènere a les competències transversals dels graus i màsters d’aquesta Universitat, i que es deriven de l’aplicació del model formatiu de la UVic-UCC. Es tracta d’una iniciativa i una voluntat de la institució que dona compliment a la llei d’igualtat efectiva entre homes i dones que preveu que aquesta perspectiva també ha d’estar integrada a la docència universitària no només com a contingut a treballar, sinó també com a competència pròpia dels títols.
La incorporació s’ha fet a la competència transversal número 7, que preveu formar ciutadans que aprenguin a conviure en un “context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques molt diverses”. A partir d’aquesta nova formulació i aprovació de la competència s’activa un procés que va des de la incorporació en els catàlegs de competències dels nous títols de la UVic-UCC, fins a la seva actualització en tots els títols ja en desplegament. Aquest pas endavant implicarà també la determinació de noves accions i mesures de promoció i avaluació de l’assoliment d’aquesta competència per part dels estudiants, així com el desenvolupament d’activitats concretes que permetin posar en valor la perspectiva de gènere i d’igualtat a la UVic-UCC.
En aquest sentit, el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica ha traslladat als centres una sèrie de propostes per integrar aquesta visió a les assignatures en la línia de les altres accions que s’estan portant a terme en el marc del Pla d’Igualtat de la UVic-UCC. Es tracta, per exemple, de visibilitzar les contribucions artístiques, científiques, esportives... de les dones, reflexionar i debatre per fomentar l'esperit crític en la qüestió de gènere i amb el respecte a la diversitat sexual, l'ús d’imatges, fotos o vídeos que trenquin estereotips vinculats a la perspectiva de gènere o fer un treball compartit entre professorat, empreses i altres institucions per a una educació respectuosa amb la diferència.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...