La UVic trasllada al format online el seu taller de preparació de les Proves d’Aptitud Personal (PAP) per accedir als graus de Mestre
El taller de preparació de les Proves d’Aptitud Personal (PAP) per accedir als graus de Mestre que la UVic organitza per quart any consecutiu canviarà, en aquesta ocasió, de format i es farà online. La decisió s’ha pres arran de l’emergència sanitària provocada pel coronavirus, i pel decret d’estat d’alarma que, entre moltes altres mesures, impedeix l’organització d’activitats formatives presencials, com és el cas d’aquests tallers que havien de fer una primera sessió a finals d’aquest mes de març. L’activitat l’organitzen la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) i l’Àrea de Màrqueting de la UVic.
“Hem adequat el format del taller a la situació excepcional en la qual ens trobem, per tal que totes les persones matriculades puguin fer-lo exactament igual que si fossin a les instal·lacions de la UVic”, explica Anna Fàbregas, directora de Màrqueting de la Universitat. En aquest sentit, l’estudiantat inscrit es podrà connectar a una aula virtual a través d’un enllaç que se li proporcionarà i on el professorat impartirà el taller en directe, amb el mateix contingut, material i recursos que en el curs presencial. “Les persones inscrites podran interactuar amb la resta d’alumnat i amb el professorat, fer preguntes, interrompre la classe per aclarir dubtes o demanar que es repeteixi un exercici o explicació com si l’activitat fos presencial”, conclou Fàbregas.
El taller en format digital tindrà lloc per a totes les persones inscrites el dijous 26 i el divendres 27 de març, de 9.30 a 13.00h. Un segon taller, programat inicialment pels dies 17 i 18 d’abril, té l’horari i el format de realització pendents de confirmació. A les sessions d’aquest any ja hi ha inscrites prop d’un centenar de persones, una xifra simular a la d’alumnes que els van cursar l’any passat, que van ser 95. La matrícula als tallers es pot fer en aquest enllaç, on també se’n proporciona més informació. Igualment, es poden demanar més detalls en aquesta pàgina del web de la UVic.
La quarta edició dels tallers preparatoris
La UVic va organitzar per primera vegada aquestes sessions de preparació el 2017, quan es van instaurar les PAP, amb l’objectiu d’ajudar les persones aspirants a preparar aquesta prova necessària per accedir als graus de Mestre de Catalunya. En aquesta tallers s’analitza l’estructura de la prova i s’ofereixen eines i pautes per superar-la amb èxit. De fet, més del 80% de l’alumnat que va fer el curs de preparació de la UVic el 2019 va aprovar les proves.
Les PAP son una de les accions del programa MIF (Millora i Innovació en la Formació de Mestres) del qual formen part totes les universitats catalanes que imparteixen graus en aquest àmbit. La UVic, amb una trajectòria de més de quaranta anys formant mestres, és membre del programa des del seu inici. El proper curs, als graus en Mestre d’Educació Infantil, en Mestre d’Educació Primària i al doble grau en Mestre d’Educació Infantil / Mestre d’Educació Primària (menció en llengua anglesa) la Universitat hi afegirà un nou doble grau que permetrà, en cinc anys, obtenir la doble titulació en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE) i de Mestre d’Educació Primària. Per accedir-hi caldrà superar les PAP però també les proves específiques de CAFE.
Notícies
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...