La UVic posa en marxa un espai web amb recursos d’acompanyament a l’estudiant en època de covid-19
Amb la voluntat d’acompanyar els i les estudiants en un curs en què la covid-19 i la docència online han alterat les dinàmiques habituals de la vida universitària, la UVic ha anat generant, al llarg dels darrers mesos, recursos d’utilitat per a l’alumnat en el context de la pandèmia. Ara tots aquests recursos es troben reunits en un sol espai web, una plataforma amb tota la informació d’acompanyament i d’atenció per optimitzar al màxim l’aprenentatge des de casa.
La posada en marxa de la pàgina web s’ha fet coincidir amb un altre llançament: el d’una sèrie d’animacions breus que des d’aquest dia es publicaran a les xarxes socials de la UVic-UCC. Es tracta d’un decàleg de píndoles que parteixen dels reptes, les necessitats i els requeriments de la docència virtual per oferir consells als i les estudiants en els àmbits de la salut i de l’aprenentatge. Entre d’altres temes s’hi aborden la necessitat de mantenir els horaris de treball i les rutines de les classes presencials, fer un ús racional de les pantalles en el temps lliure i apostar per l’activitat física a l’aire lliure, disposar d’un espai de treball tranquil sense interrupcions ni sorolls, utilitzar una pantalla gran amb la càmera oberta o vestir-se per assistir a classe tal i com es faria si s’acudís a l’aula física.
Maximitzar el rendiment acadèmic i la sociabilitat
“Volem posar a l’abast de la comunitat pautes que reforcin hàbits saludables per estudiar des de casa ”, explica la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, Cristina Vaqué, segons la qual “és important entendre que l’alumnat, malgrat ser a casa, quan està seguint una classe realment es troba a la universitat, i que la necessitat d’interactuar i participar a l’aula amb docents i companys és la mateixa a la classe digital que a la presencial”.
Per Vaqué, aquesta és la base per “treure el màxim rendiment acadèmic i social de l’ensenyament aprenentatge tan excepcional d’aquest curs” però també ho és tenir en compte altres pautes significatives com ara tenir la càmera oberta i seure o vestir-se com si fossin a l’aula, dormir bé, moure’s entre sessió i sessió , fer activitat física a l’aire lliure, beure prou aigua i menjar equilibrat. La campanya també pretén recordar a l’alumnat que té al seu abast el conjunt de serveis de suport psicopedagògic de la Universitat.
La proposta va sorgir de la comissió de seguiment acadèmic formada pels degans i deganes de les facultats, el mateix vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i el de professorat. Si s’ha materialitzat ara és perquè “ja hem deixat enrere la necessitat urgent de reaccionar a una situació nova i inesperada del curs passat i ens trobem en una etapa que, malgrat la incertesa constant, ens permet planificar i aplicar elements de millora a les dinàmiques iniciades aviat farà un any”. Per Cristina Vaqué, no es tracta només d’acompanyar l’estudiant a la situació que ens toca viure, sinó contribuir a que “aquesta vivència personal sigui de gran utilitat als alumnes per desenvolupar algunes competències transversals necessàries per al seu futur professional, així com “per conviure en un món complex, global i canviant que requereix molta resiliència, paciència, generositat, comprensió, reflexió, adaptació al canvi, co-responsabilitat i, en definitiva, superació personal i col·lectiva”.
La porta d’entrada al nou espai web
Aquestes animacions seran també la porta d’entrada de la pàgina web, que es nodreix de molts altres continguts agrupats per àmbits temàtics: salut i covid-19, acompanyament acadèmic i suport a l’aprenentatge. El web també donarà peu a l’organització d’activitats futures d’acompanyament de l’alumnat en el context actual. A més compta amb un apartat d’actualitat, en el qual professors i investigadors de diferents facultats i grups de recerca de la Universitat donen consells o reflexionen sobre aspectes d’interès per a l’alumnat relacionats amb la docència online i el context de pandèmia.
Els primers d’aquests articles els signen els professors del departament de Psicologia de la FCSB Àngel Serra i Anna Casellas, que parlen sobre l’impacte emocional que suposa un curs amb una gran càrrega de classes des de casa, i Anna M Puig, coordinadora del grup de recerca en Esport i Activitat Física (GREAF), que fa recomanacions per combatre el sedentarisme quan la docència és virtual.
L’Àrea de Màrqueting coordina aquesta iniciativa transversal en la qual participen diferents serveis de la UVic: UMedia, l’UHUB, la Biblioteca, l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals i l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals.
Notícies
La Biblioteca per Nadal - 2024
Per tornar i recollir documents amb reserva tingues en compte els horaris i el període de tancament.Atenció: Els dies de Nadal estarà oberta la Biblioteca de la Torre dels Frares i la de Miramarges tancada.Préstec consorciat PUCA causa del tancament d'algunes biblioteques...
La UVic-UCC investirà doctora ‘honoris causa’ la lingüista Teresa Cabré Castellví
El pròxim 5 de març, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) investirà doctora honoris causa la lingüista i presidenta de l’Institut d’Estudis Catalans Teresa Cabré Castellví (Argentera, Baix Camp, 1947). L’atorgament de la màxima distinció de la UVic-UCC a Teresa...
El Centre Tecnològic BETA de la UVic-UCC compleix 10 anys ampliant espais i en ple procés de transformació per esdevenir una fundació
El Centre Tecnològic BETA (Biodiversitat, Ecologia i Tecnologia Ambiental i Alimentària) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) celebra 10 anys com a referent en sostenibilitat del món rural. Fundat el novembre de 2014, en aquesta dècada el centre ha destacat...
Programada una nova edició de les Càpsules de Recerca per a Doctorands i PDI
El 15 de gener la Biblioteca de la UVic-UCC, en col·laboració amb l'Escola de Doctorat, començarà una nova edició de les Càpsules de Recerca. Aquestes formacions estan orientades al personal investigador de la Universitat. Aquest any s'impartiran vuit càpsules en format online i una...