Vés al contingut

La UVic posa en marxa un espai web amb recursos d’acompanyament a l’estudiant en època de covid-19

Noia que segueix la classe a través de la campanya

La UVic posa en marxa un espai web amb recursos d’acompanyament a l’estudiant en època de covid-19

Amb la voluntat d’acompanyar els i les estudiants en un curs en què la covid-19 i la docència online han alterat les dinàmiques habituals de la vida universitària, la UVic ha anat generant, al llarg dels darrers mesos, recursos d’utilitat per a l’alumnat en el context de la pandèmia. Ara tots aquests recursos es troben reunits en un sol espai web, una plataforma amb tota la informació d’acompanyament i d’atenció per optimitzar al màxim l’aprenentatge des de casa.

La posada en marxa de la pàgina web s’ha fet coincidir amb un altre llançament: el d’una sèrie d’animacions breus que des d’aquest dia es publicaran a les xarxes socials de la UVic-UCC. Es tracta d’un decàleg de píndoles que parteixen dels reptes, les necessitats i els requeriments de la docència virtual per oferir consells als i les estudiants en els àmbits de la salut i de l’aprenentatge. Entre d’altres temes s’hi aborden la necessitat de mantenir els horaris de treball i les rutines de les classes presencials, fer un ús racional de les pantalles en el temps lliure i apostar per l’activitat física a l’aire lliure, disposar d’un espai de treball tranquil sense interrupcions ni sorolls, utilitzar una pantalla gran amb la càmera oberta o vestir-se per assistir a classe tal i com es faria si s’acudís a l’aula física.

 

Maximitzar el rendiment acadèmic i la sociabilitat

“Volem posar a l’abast de la comunitat pautes que reforcin hàbits saludables per estudiar des de casa ”, explica la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, Cristina Vaqué, segons la qual “és important entendre que l’alumnat, malgrat ser a casa, quan està seguint una classe realment es troba a la universitat, i que la necessitat d’interactuar i participar a l’aula amb docents i companys és la mateixa a la classe digital que a la presencial”. 

Per Vaqué, aquesta és la base per “treure el màxim rendiment acadèmic i social de l’ensenyament aprenentatge tan excepcional d’aquest curs” però també ho és tenir en compte altres pautes significatives com ara tenir la càmera oberta i seure o vestir-se com si fossin a l’aula, dormir bé, moure’s entre sessió i sessió , fer activitat física a l’aire lliure, beure prou aigua i menjar equilibrat. La campanya també pretén recordar a l’alumnat que té al seu abast el conjunt de serveis de suport psicopedagògic de la Universitat.

La proposta va sorgir de la comissió de seguiment acadèmic formada pels degans i deganes de les facultats, el mateix vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i el de professorat. Si s’ha materialitzat ara és perquè “ja hem deixat enrere la necessitat urgent de reaccionar a una situació nova i inesperada del curs passat i ens trobem en una etapa que, malgrat la incertesa constant, ens permet planificar i aplicar elements de millora a les dinàmiques iniciades aviat farà un any”. Per Cristina Vaqué, no es tracta només d’acompanyar l’estudiant a la situació que ens toca viure, sinó contribuir a que “aquesta vivència personal sigui de gran utilitat als alumnes per desenvolupar algunes competències transversals necessàries per al seu futur professional, així com “per conviure en un món complex, global i canviant que requereix molta resiliència, paciència, generositat, comprensió, reflexió, adaptació al canvi, co-responsabilitat i, en definitiva, superació personal i col·lectiva”.

La porta d’entrada al nou espai web

Aquestes animacions seran també la porta d’entrada de la pàgina web, que es nodreix de molts altres continguts agrupats per àmbits temàtics: salut i covid-19, acompanyament acadèmic i suport a l’aprenentatge. El web també donarà peu a l’organització d’activitats futures d’acompanyament de l’alumnat en el context actual. A més compta amb un apartat d’actualitat, en el qual professors i investigadors de diferents facultats i grups de recerca de la Universitat donen consells o reflexionen sobre aspectes d’interès per a l’alumnat relacionats amb la docència online i el context de pandèmia.

Els primers d’aquests articles els signen els professors del departament de Psicologia de la FCSB Àngel Serra i Anna Casellas, que parlen sobre l’impacte emocional que suposa un curs amb una gran càrrega de classes des de casa, i Anna M Puig, coordinadora del grup de recerca en Esport i Activitat Física (GREAF), que fa recomanacions per combatre el sedentarisme quan la docència és virtual.

L’Àrea de Màrqueting coordina aquesta iniciativa transversal en la qual participen diferents serveis de la UVic: UMedia, l’UHUB, la Biblioteca, l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals i l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals.

Share in social networks:

Notícies

Acte de lliurament de premis tfg Innova

Alumnes de Nutrició Humana i Dietètica s’enduen quatre dels cinc premis TFG Innova Talent finançats per la Fundació Caixa d’Enginyers

· L’altre guanyador és un estudiant del grau en Administració i Direcció d’Empreses· Els premis tenen una dotació total de 3.700 eurosVic, 30 de setembre de 2024.- Aquest divendres va tenir lloc a la UVic l’acte de lliurament dels Premis TFG Innova-Talent UVic-UCC...

Vic IDays edició 2023

La UVic-UCC acollirà els Vic i-Days 2024 sota el lema “Respirathon: innovar per respirar millor”

La tercera edició dels Vic i-Days tindrà lloc els pròxims dies 7 i 8 de novembre a la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aquest hackathon o campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut estarà dedicat...

La Biblioteca de la UVic actualitza la guia de citacions APA

La Biblioteca de la UVic actualitza la guia de citacions APA i inclou citacions d'IA i xarxes socials

La Biblioteca de la UVic ha actualitzat la Guia per elaborar citacions bibliogràfiques en format APA (7a edició) en català, basada en el Manual de publicacions de l'American Psychological Association (APA). El format APA de citació és un dels recomanats per la Biblioteca.Entre...

Intervenció de la recent doctora Núria Riera Molist en l'activitat Taller de tesis doctorals

Doctorat en Equilibri, una nova activitat per promoure el benestar emocional dels doctorands

Fruit d’una nova col·laboració conjunta entre l’Escola de Doctorat i el Servei de Suport a l’Estudiant de la UVic-UCC, neix l’activitat Doctorat en equilibri. Es tracta d’un espai de trobada grupal, de caràcter mensual, dirigit a doctorands i doctorandes de la Universitat i estructurat en...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte