La UVic organitza tres taules rodones sobre tecnologia en el marc de la Mobile Week 2020 a Vic
Vic s’ha convertit per primera vegada en seu oficial de la Mobile Week 2020, i la UVic-UCC hi ha estat present organitzant tres taules rodones sobre tecnologia, intel·ligència artificial i transformació digital que van tenir lloc entre dimarts i dimecres a l’Aula Magna. La primera, “La tecnologia digital a l’escola”, va coincidir amb l’acte d’obertura de la Mobile Week a Vic, a càrrec de la regidora de Promoció econòmica, Ocupació i Comerç de l’Ajuntament de Vic, Bet Piella, que va destacar “la importància de portar la tecnologia digital a l’escola per apropar-la a la ciutadania del futur”.
Moderada pel degà de la Facultat de Ciència i Tecnologia, Sergi Grau, aquesta primera taula va comptar amb la participació de la professora i investigdoara del grup de recerca CODI, Marta Marimon, que va fer èmfasi en la necessitat que els docents tinguin “uns coneixements tecnològics de caràcter instrumental i uns coneixements didàctics per dissenyar activitats amb els recursos i espais adequats”. Marimon també va dir que, per millorar les competències digitals de l’alumnat, són necessaris un full de ruta i unes polítiques del canvi.
La taula rodona també va comptar amb el director de TRAMS, Antoni Romero, que va parlar del nou paradigma social en què ens trobem: “No podem centrar aquest canvi únicament a l’escola perquè és un canvi de la societat”, va dir. També va remarcar que per entendre el funcionament de les tecnologies “hem d’afrontar uns reptes desconeguts, i anar aplicant el sentit del criteri i el sentit comú”. Una altra convidada a la taula, la mestra d’educació infantil especialitzada en TIC i robòtica i membre d’Aprentik, Imma Valls, es va preguntar si estem fent servir correctament les eines digitals que tenim al nostre abast, sobretot a les aules. El darrer ponent, Josep M Serra-Grabulosa, de Neurekalab, va parlar de la relació de les tecnologies amb les capacitats d’aprenentatge: “La tecnologia s’ha d’adaptar als nens i nenes i no a l’inrevés”, va dir, i va explicar que “la dopamina dels videojocs i la tecnologia estimulen els aprenentatges”, i que per això aquests recursos poden ser útils per ajudar les persones que pateixen dificultats d’aprenentatge, com ara TDAH, dislèxia o discalcúlia.
El mateix dia, la Mobile Week va continuar a l’Aula Magna amb una taula rodona sobre les veritats, els mites i els reptes de la intel·ligència artificial, moderada per l’investigador del grup de recerca en Tractament de Dades de la UVic-UCC i coordinador del grau en Multimèdia, Ramon Reig. El debat va centrar-se a aclarir conceptes sobre la Intel·ligència Artificial i a parlar de com pot afectar el nostre dia a dia, per exemple amb assistents personals com Siri, Alexa o Google Home o amb l’arribada dels vehicles autònoms.
La tercera taula, dimecres al mateix espai, va centrar-se en “La transformació digital al sector Salut”, i s’hi va parlar sobre el potencial que pot adquirir aquest àmbit gràcies a les noves tecnologies digitals i sobre quines expectatives hi ha per als propers anys. La resta d’activitats de la Mobile Week a Vic, celebrades entre el 25 i el 27 de febrer, les ha acollit el centre VIT (Vic Integració Tecnològica), i han consistit en més xerrades, taules rodones i tallers sobre cyberseguretat, Big Data o l’abús de les dades al món digital, entre d’altres.
La MW 2020, impulsada per Mobile World Capital Barcelona, va néixer fa quatre anys a la capital catalana amb l’objectiu de posar a l’abast dels ciutadans i ciutadanes un espai de participació i reflexió sobre tecnologia.
Impulsada per Mobile World Capital Barcelona, la Mobile Week ha celebrat la seva quarta edició amb el lema “Tecnologia per a la ciutadania”. Amb l’objectiu de posar a l’abast de la ciutadania un espai de participació i reflexió sobre la tecnologia, en aquesta ocasió ha ampliat els seus horitzons passant de 5 a 15 ciutats implicades, amb activitats organitzades fins l'u de març.
Els vídeos de les tres taules rodones es poden recuperar en els següents enllaços: Tecnologia Digital a l'Escola, La Intel·ligència Artificial: veritats, mites i reptes i La Transformació Digital al Sector Salut
Notícies
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...