La Càtedra de l’Aigua beca dos treballs de recerca de batxillerat que estudiaran la qualitat de l’aigua a les fonts i als embassaments de les Guilleries
Un estudi sobre la qualitat de les aigües de les fonts d’Arbúcies, de Salma Bannadi, estudiant de l’Institut Montsoriu d’Arbúcies, i un altre sobre la qualitat de l’aigua del riu Ter als embassaments de les Guilleries, d’Irene Alba Frigola, alumna de l’Escola FEDAC Sant Narcís de Girona, són els dos treballs de recerca de batxillerat que aquest curs 2021-2022 han obtingut un ajut de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar. Aquesta càtedra està impulsada per l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm i està dirigida per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Universitat de Girona (UdG).
Salma Bannadi realitzarà l’estudi “Anàlisis microbiològiques i fisicoquímiques de les aigües de les fonts naturals dels boscos d’Arbúcies”, tutoritzat per la professora del centre Roser Gòmez Vila. La tutora de la Universitat serà la Dra. Clàudia Fontàs, professora del Departament de Química de la Facultat de Ciències i directora del Campus de l’Aigua de la UdG.
Irene Alba Frigola se centrarà en l’“Anàlisi de la qualitat de l’aigua del riu Ter a les Guilleries”. Aquest treball estarà tutoritzat pel professor del centre Jaume Calafat Perelló. La seva tutora de la Universitat serà la Dra. Núria Sellarès, investigadora del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis de la UVic-UCC.
Els dos projectes beneficiaris dels ajuts han estat seleccionats d’entre tots els treballs presentats, procedents de diferents instituts de secundària de les comarques de la Selva, el Gironès i Osona. Bannadi i Frigola iniciaran els seus respectius projectes de recerca durant el curs vigent, 2021-2022, i el finalitzaran durant el 2022-2023, sota la tutorització de personal docent del seu centre. La tasca del personal investigador de les universitats vinculades a la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar consistirà en un assessorament científic al llarg de la realització del treball, durant el qual tindran la possibilitat de disposar d’equipament i de fer ús de les instal·lacions de recerca dels centres universitaris. A més, els ajuts comporten una dotació econòmica per fer-se càrrec de despeses relacionades amb el projecte de recerca: 100 € per al centre d’educació secundària i 300 € per a l’alumne autor del treball.
Despertar vocacions investigadores
Els ajuts a treballs de recerca de batxillerat, que enguany arriben a la sisena edició, tenen l’objectiu de despertar i potenciar les vocacions investigadores, promovent que les persones beneficiàries puguin desenvolupar una recerca en el seu entorn proper. S’hi poden presentar alumnes que estiguin cursant aquests estudis a qualsevol centre d’educació secundària i que vulguin orientar el seu projecte de recerca a l’àmbit territorial de les Guilleries i seguint les línies de treball de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar. Des del 2017, un total de nou noies i tres nois de diferents centres educatius s’han beneficiat d’aquests ajuts.
La Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar té la finalitat de generar, difondre i transferir coneixement sobre el patrimoni natural de les Guilleries, centrant-se en el patrimoni natural relacionat amb l’aigua, el territori i la biodiversitat.
Notícies
El CEEAF assessorarà tres entitats de voleibol en preparació física i prevenció de lesions
El Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) desenvoluparà estratègies de preparació física, prevenció de lesions i millora del rendiment esportiu amb tres entitats de l’àmbit del voleibol: la Federació Catalana de Voleibol...
Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga
Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...
Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme
Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...