Es renova el Laboratori de Psicologia per millorar l’accés a la recerca i la qualitat docent
El Laboratori de Psicologia de la UVic compta, des d’aquest curs, amb un nou equipament pensat per millorar l’accés a la recerca i a la qualitat docent. El laboratori renovat presenta una millora de l’espai amb nou material i programari especialitzat per desenvolupar-hi projectes de recerca i per apropar la pràctica professional als continguts acadèmics.
Les instal·lacions ofereixen nous ordinadors amb separadors per millorar l’aïllament acústic i reduir les distraccions visuals, cadires mòbils, televisor i pissarres, així com un conjunt d’eines especialitzades. Els nous instruments consisteixen en eines especialitzades que permeten prendre mesures fisiològiques objectives (BIOPAC), programes de presentació d’estímuls (E-Prime) i aparells per a la mesura de nivells sonors, entre d’altres. Segons la professora del grau en Psicologia i responsable del laboratori, Alícia Leiva, “aquest canvi respon a la demanada d'adequació als estàndards de qualitat de la Universitat, i representa una millora important, tant en l'àmbit de recerca com docent”.
Aquests instruments complementen les altres eines de què ja disposava el laboratori, com són els dispositius tecnològics dirigits a aplicacions de realitat virtual i realitat augmentada o altres instruments de registre psicofisiològic. El laboratori també compta amb nous tests psicològics per a l’avaluació de la capacitat cognitiva, el funcionament executiu i els processos de control inhibitori, entre d'altres. Aquests tests, destinats al professorat i a l’alumnat, es troben al catàleg de la Biblioteca per al seu ús per a la recerca i per a la docència.
La renovació del laboratori ha promogut l’interès a generar nova formació per al professorat. Aquesta formació permetrà conèixer la normativa i ús de l’espai, la gestió de material o l’ús de les noves eines. D'altra banda, aquesta millora del laboratori permetrà impulsar la recerca del Departament de Psicologia de la FETEP, i realitzar millores en la docència.
Notícies
Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga
Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...
Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme
Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...