Els graus de Comunicació de la UVic-UCC fixen un nou rumb metodològic gràcies al programa 'Estudia al costat de la indústria'
El conjunt d’assignatures emmarcades dins del programa “Estudia al costat de la indústria”, que s’aplica als graus de Comunicació de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC (Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques) formen un cos de coneixements que la Facultat ha decidit impartir a través de metodologies actives d’aprenentatge gairebé en la totalitat de les hores. Això vol dir que són assignatures que han reduït sensiblement les sessions magistrals de teoria i que es plantegen a partir de quatre eixos metodològics bàsics: la simulació, l’estudi de cas, l’aprenentatge basat en problemes i la formació en alternança amb entorns reals.
Concretament, dues de les assignatures bàsiques del grau de Comunicació Audiovisual (Direcció i Producció Audiovisual i Multimèdia, Nous formats audiovisuals) estan organitzades a partir de seminaris impartits per agents del sector cinematogràfic, audiovisual i multimèdia, que presenten setmanalment estudis de cas a l’estudiantat. En aquest grau i en el de Periodisme també s’aplica la simulació en assignatures com el Taller Avançat de Ràdio, el Taller de Producció de Comunicació i les especialitats de Periodisme Polític i Comunicació de Proximitat. Totes quatre assignatures situen, des del primer moment, l’estudiant dins dels rols professionals que els tocarà prendre durant la seva vida laboral, ja sigui aprofitant els mitjans propis de la Facultat (UVic Ràdio i revista Sense Boira) o facilitant la creació de nous mitjans de comunicació en l’entorn digital, sempre acompanyats pel paper actiu del professorat.
Els estudiants publiquen en mitjans locals com El 9 Nou o generalistes com La Vanguardia
Pel que fa a l’assignatura de Taller de Producció de Comunicació, les activitats compartides i coorganitzades amb la indústria permeten alternar els entorns d’aprenentatge (aula i empresa) i coeditar la revista digital Sense Boira amb l’editorial Premsa d’Osona SA, editora d’El 9 Nou, que ja des de fa anys s’ha convertit en el mitjà de referència de la Facultat. Que els estudiants treballin en una plataforma professional, facilitada per una empresa del sector, els permet cohesionar dinàmiques i rutines professionals amb els periodistes que treballen a les redaccions.
Aquest any, l’assignatura de Periodisme en Línia incorpora per primer cop aquest tipus d’activitats compartides, gràcies a l’acord que el centre ha arribat amb Júnior Report. El diario de los jovenes lectores, la versió castellana de la qual s’edita conjuntament amb La Vanguardia digital. En el grau de Periodisme, l’assignatura de Màrqueting Esportiu també està plantejada des de l’aprenentatge basat en problemes –a través d’un projecte de consultoria d’acord amb el BM Granollers– i els estudis de cas.
Professionals a l’aula per analitzar un cas real de consultoria o la cobertura periodística d’un crim
El grau de Publicitat i Relacions Públiques ha incorporat a primer curs un sistema d’aprenentatge basat en la complicitat entre assignatures, totes elles cohesionades a partir d’un mateix estudi de cas que estructura els continguts de cada curs. Les assignatures d’Introducció al Màrqueting, Disseny gràfic i Psicologia del consumidor s’estructuren conjuntament, gràcies al seu caràcter interdisciplinar, per reflexionar sobre el procés de planificació i creació de campanyes publicitàries: briefing, disseny i testing.
Durant el mes de febrer, tindran lloc algunes activitats que parteixen d’aquest enfocament més pràctic i en contacte amb el món professional. El 24 de febrer, a les 11h, durant l’assignatura de Màrqueting Esportiu, els estudiants assistiran al briefing inicial del BM Granollers per treballar amb un cas de consultoria de comunicació real. Posteriorment, els alumnes seran avaluats pel club. Per altra banda, el 28 de febrer, a les 11h, a l’assignatura de Taller de Producció de Comunicació, els alumnes faran un simulacre amb la Unitat de la Policia Científica dels Mossos d’Esquadra per veure com s’ha de cobrir periodísticament un crim.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...