Vés al contingut

Els estudiants del doble Grau de Mestre en Educació Infantil i Primària amb menció d’anglès tindran un ajut del 40% de la matrícula de primer curs

Els estudiants del doble Grau de Mestre en Educació Infantil i Primària amb menció d’anglès tindran un ajut del 40% de la matrícula de primer curs

Els estudiants que tinguin una nota d’accés igual o superior 6 i que vulguin accedir al primer curs del doble Grau de Mestre en Educació Infantil i Primària amb menció d’anglès de la UVic-UCC tindran el descompte d’un 40% (gairebé 2.000 euros) en el moment de realitzar la matrícula de primer curs.

L’objectiu d’aquesta mesura és compensar la durada de cinc anys del doble grau i incentivar l’entrada de nous estudiants a una titulació que tant la UVic-UCC com la Generalitat de Catalunya consideren estratègica per a la millora de la formació dels futurs mestres.

El doble grau, que enguany passarà a horari de matins, es va començar a desplegar el curs 2013-2014 i forma part del Programa de Millora i Innovació en la formació de Mestres (programa MIF), impulsat conjuntament per la Direcció General d’Universitats, el Consell Interuniversitari de Catalunya, el Departament d’Ensenyament i les universitats catalanes que imparteixen graus de Mestre. Pel que fa al doble grau de la UVic, aquest mes de juny sortirà la primera promoció després d’haver realitzat una estada internacional obligatòria.

Dues especialitats amb menció d’anglès

El doble grau en Mestre d’Educació Infantil i Mestre d’Educació Primària amb menció en Llengua Anglesa de la UVic és una doble titulació pilot, de cinc anys de durada, que forma mestres generalistes de les etapes d’infantil (0-6 anys) i de primària (6-12 anys), capacitats tant per ser especialistes d’anglès com per impartir matèries en llengua anglesa amb metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera).

El pla d’estudis específic dissenyat per la UVic inclou matèries de formació bàsica i obligatòria impartides des del primer curs en llengua anglesa. La implantació d’aquesta metodologia es caracteritza per l’increment progressiu dels crèdits impartits en llengua anglesa al llarg de la titulació. Segons afirma la coordinadora de la titulació, Mariona Casas, “L’objectiu és que l’alumnat adquireixi una sòlida competència lingüística en llengua anglesa, tant oral com escrita”.

En aquesta doble titulació, els estudiants cursen un itinerari específic que condueix a l’obtenció de la menció en llengua anglesa en els dos Graus, per garantir la competència didàctica en anglès. La menció implica cursar cinc assignatures orientades a la formació del mestre especialista en aquesta llengua, el Practicum de 4t i de 5è curs i els dos Treballs de Fi de Grau (d’Infantil i de Primària), desenvolupats, escrits i defensats íntegrament en anglès. Per potenciar el perfil del futur docent que caracteritza aquesta titulació, una de les dues assignatures de pràctiques de la menció es cursen a l’estranger, a centres educatius europeus referents en l’ensenyament de l’anglès com a segona llengua.

Poder fer classes en anglès o tenir formació complementària per impartir diverses matèries són els dos principals factors que determinen la contractació de professorat novell o acabat de graduar tant a les escoles públiques com a les privades i concertades. Així ho constaten les conclusions de l'estudi "Ocupabilitat i competències dels nous docents" (2015), realitzat per AQU Catalunya..

Share in social networks:

Notícies

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Gemma Fuster

Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat

Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...

Representants del consorci del projecte PROCON, a la UVic-UCC

Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran

La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte