Vés al contingut

Els beneficis de ser ‘microinfluencer’ se’ls emporten les empreses, segons un estudi on ha participat Cristina Fernández

Els beneficis de ser ‘microinfluencer’ se’ls emporten les empreses, segons un estudi on ha participat Cristina Fernández

Els beneficis de ser ‘microinfluencer’ se’ls emporten les empreses, segons un estudi on ha participat Cristina Fernández

Les grans plataformes i marques aprofiten el contingut generat per ‘influencers’ per obtenir beneficis a un cost baix. Així ho assenyala l’estudi Ser 'microinfluencer': una actividad insostenible para los jóvenes que la desarrollan, que signa la professora i investigadora de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic Cristina Fernández, juntament amb els investigadors de la UAB, Santiago Giraldo i Isabel Villegas , i l’investigador de Social Elephants, Alessandro Bernardi.

L’estudi s’ha fet a través de l’anàlisi dels sous i les hores treballades per trenta-quatre ‘micro-influencers’, que són aquelles persones que tenen entre 5.000 i 100.000 seguidors, focalitzat, en aquest cas, a la xarxa social Instagram. El resultat final determina que les accions de promoció de grans marques dutes a terme per ‘influencers’ constitueixen “una font de treball precari i una trampa més de l’opulent món de les xarxes socials”, perquè l’impacte que generen no està retribuït proporcionalment. Segons l’estudi, hi ha una diferència de 25 euros entre el que “haurien de cobrar” i el que cobren, d’acord els paràmetres de l’earned media value i la influència i abast de seguidors.

Segons els càlculs dels investigadors, un ‘influencer’ pot trigar fins a vuit anys en consolidar un perfil social, i un cop consolidats, dediquen una mitjana de 45 hores mensuals al perfil. El salari promig que reben els ‘influencers’, segons l’estudi, és de 102 euros per publicació, encara que no tots ingressen segons el nombre d’entrades que publiquen. L’estudi determina que el salari mitjà per hora treballada és de 18 euros. En aquest sentit, el 62,2% dels ‘influencers’ se senten insatisfets pel temps que dediquen a crear posts pel seu perfil.

L’estudi destaca també que la relació que estableixen els ‘influencers’ amb les seves comunitats de seguidors resulta ser més efectiva que comunitats de famosos com Cristiano Ronaldo o Leo Messi. D’aquesta manera, l’engagement i fidelitat de la comunitat dels ‘influencers’ a les xarxes socials es converteix en un retorn econòmic per la marca a un baix cost en publicitat.

Aquest estudi ha estat seleccionat en la convocatòria per donar suport a projectes d’investigació social: formació professional, abandonament escolar i precarietat laboral de l’Obra Social La Caixa.

Share in social networks:

Notícies

Acte de lliurament de premis tfg Innova

Alumnes de Nutrició Humana i Dietètica s’enduen quatre dels cinc premis TFG Innova Talent finançats per la Fundació Caixa d’Enginyers

· L’altre guanyador és un estudiant del grau en Administració i Direcció d’Empreses· Els premis tenen una dotació total de 3.700 eurosVic, 30 de setembre de 2024.- Aquest divendres va tenir lloc a la UVic l’acte de lliurament dels Premis TFG Innova-Talent UVic-UCC...

Vic IDays edició 2023

La UVic-UCC acollirà els Vic i-Days 2024 sota el lema “Respirathon: innovar per respirar millor”

La tercera edició dels Vic i-Days tindrà lloc els pròxims dies 7 i 8 de novembre a la Facultat de Medicina de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aquest hackathon o campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut estarà dedicat...

La Biblioteca de la UVic actualitza la guia de citacions APA

La Biblioteca de la UVic actualitza la guia de citacions APA i inclou citacions d'IA i xarxes socials

La Biblioteca de la UVic ha actualitzat la Guia per elaborar citacions bibliogràfiques en format APA (7a edició) en català, basada en el Manual de publicacions de l'American Psychological Association (APA). El format APA de citació és un dels recomanats per la Biblioteca.Entre...

Intervenció de la recent doctora Núria Riera Molist en l'activitat Taller de tesis doctorals

Doctorat en Equilibri, una nova activitat per promoure el benestar emocional dels doctorands

Fruit d’una nova col·laboració conjunta entre l’Escola de Doctorat i el Servei de Suport a l’Estudiant de la UVic-UCC, neix l’activitat Doctorat en equilibri. Es tracta d’un espai de trobada grupal, de caràcter mensual, dirigit a doctorands i doctorandes de la Universitat i estructurat en...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte