Vés al contingut

El projecte sobre construcció de la identitat docent planteja una trentena d’accions de millora per als estudis de Mestre a partir del curs vinent

Grup d'estudiants al campus

El projecte sobre construcció de la identitat docent planteja una trentena d’accions de millora per als estudis de Mestre a partir del curs vinent

Coincidint amb el final d’aquest curs acadèmic, també ha acabat el projecte de recerca ARMIF “Construint la identitat docent des de la pràctica i la recerca a l’aula: El paper del Pràcticum i el Treball Final de Grau en la formació inicial del mestre d’Educació Primària”. El projecte, que ja va presentar les seves conclusions en la jornada internacional Identitats docents que va tenir lloc a la UVic el febrer passat, ha durat dos anys i s’ha emmarcat en el programa MIF (Millora i Innovació en la Formació de Mestres). La iniciativa l’han liderat Núria Simó, del Grup de Recerca Educativa de la UVic (GREUV) i Gemma Torres, del Grup de Recerca en Educació Física (GREF).

L’equip d’investigació del projecte ha fet el seguiment de les pràctiques i el TFG de vuit estudiants de quart curs dels graus en Mestre d’Educació Infantil i Primària durant el curs 2015-2016. L’objectiu era captar les visions que tenen d’aquestes activitats acadèmiques tant l’alumnat com els tutors, de l’escola i de la Universitat, i proposar accions de millora que es podrien implementar en els estudis de Mestre de la UVic-UCC durant el curs vinent. Entre les principals conclusions a què arriben els investigadors destaca la constatació que la formació inicial dels mestres millora si els tutors universitaris s’impliquen en processos formatius i de pràctica reflexiva juntament amb els mestres tutors de les escoles.

Pel que fa a les accions de millora, se’n proposen una trentena d’estructurades segons les activitats (seminari de pràctiques, memòria de pràctiques o TFG) i segons les relacions establertes entre els diferents agents implicats (estudiants, tutors de la Universitat o dels centres escolars). Entre els suggeriments hi figuren fer un seguiment més proper de les pràctiques i del TFG; establir una relació més estreta entre l’estudiant i els seus dos tutors; impartir més formació a les escoles adreçada als tutors universitaris, o crear espais de formació compartits entre tutors al voltant de casos pràctics d’aula i de centre.

A banda de Simó i Torres, al projecte hi han participat Joan Soler, Laura Domingo, Antoni Tort, Itxaso Tellado, Vanesa Amat, Sònia Esteve, Berta Vila per part de la UVic-UCC, Francesc Buscà de la Universitat de Barcelona i les mestres d’Educació Primària Núria Martínez i Aloma Cuiné.

 

Share in social networks:

Notícies

Aitor Piedra, Javier Peña i Joshua Colomar a l'acte de lliurament del premi Guardons de l'Esport 2024

El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024

El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...

Els congressos de salut mental tindran lloc aquesta setmana

La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana

Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte