Vés al contingut

El projecte sobre construcció de la identitat docent planteja una trentena d’accions de millora per als estudis de Mestre a partir del curs vinent

Grup d'estudiants al campus

El projecte sobre construcció de la identitat docent planteja una trentena d’accions de millora per als estudis de Mestre a partir del curs vinent

Coincidint amb el final d’aquest curs acadèmic, també ha acabat el projecte de recerca ARMIF “Construint la identitat docent des de la pràctica i la recerca a l’aula: El paper del Pràcticum i el Treball Final de Grau en la formació inicial del mestre d’Educació Primària”. El projecte, que ja va presentar les seves conclusions en la jornada internacional Identitats docents que va tenir lloc a la UVic el febrer passat, ha durat dos anys i s’ha emmarcat en el programa MIF (Millora i Innovació en la Formació de Mestres). La iniciativa l’han liderat Núria Simó, del Grup de Recerca Educativa de la UVic (GREUV) i Gemma Torres, del Grup de Recerca en Educació Física (GREF).

L’equip d’investigació del projecte ha fet el seguiment de les pràctiques i el TFG de vuit estudiants de quart curs dels graus en Mestre d’Educació Infantil i Primària durant el curs 2015-2016. L’objectiu era captar les visions que tenen d’aquestes activitats acadèmiques tant l’alumnat com els tutors, de l’escola i de la Universitat, i proposar accions de millora que es podrien implementar en els estudis de Mestre de la UVic-UCC durant el curs vinent. Entre les principals conclusions a què arriben els investigadors destaca la constatació que la formació inicial dels mestres millora si els tutors universitaris s’impliquen en processos formatius i de pràctica reflexiva juntament amb els mestres tutors de les escoles.

Pel que fa a les accions de millora, se’n proposen una trentena d’estructurades segons les activitats (seminari de pràctiques, memòria de pràctiques o TFG) i segons les relacions establertes entre els diferents agents implicats (estudiants, tutors de la Universitat o dels centres escolars). Entre els suggeriments hi figuren fer un seguiment més proper de les pràctiques i del TFG; establir una relació més estreta entre l’estudiant i els seus dos tutors; impartir més formació a les escoles adreçada als tutors universitaris, o crear espais de formació compartits entre tutors al voltant de casos pràctics d’aula i de centre.

A banda de Simó i Torres, al projecte hi han participat Joan Soler, Laura Domingo, Antoni Tort, Itxaso Tellado, Vanesa Amat, Sònia Esteve, Berta Vila per part de la UVic-UCC, Francesc Buscà de la Universitat de Barcelona i les mestres d’Educació Primària Núria Martínez i Aloma Cuiné.

 

Share in social networks:

Notícies

Representants de PIMEC i de la UVic-UCC en l'acte de signatura del conveni

La UVic-UCC i PIMEC signen un conveni de col·laboració per impulsar iniciatives en els àmbits de la docència, la recerca, la transferència de coneixement i la innovació

Vic, 18 d’octubre del 2024.- La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i PIMEC han signat avui un conveni marc de col·laboració per impulsar iniciatives conjuntes en els àmbits de la docència, la recerca, la transferència del coneixement i la innovació.L’acte...

Conferència de Carlota Gurt

L‘escriptora Carlota Gurt, segona convidada del cicle ”Dones i literatura”

L’escriptora Carlota Gurt conversarà amb la filòloga i editora Montserrat Ayats en la segona conferència del cicle “Dones i literatura”, que tindrà lloc el pròxim dijous 24 d’octubre (19.00 h) al Paranimf de la UVic-UCC. Carlota Gurt, llicenciada en Traducció i Interpretació per la UVic...

Imatge inauguració

La UVic-UCC reivindica un major reconeixement de la seva singularitat en la nova llei d’universitats i més recursos públics

La UVic-UCC va inaugurar aquest dimecres al matí el curs acadèmic 2024-2025 amb un acte que es va fer a la sala d’actes del Campus Manresa de la Universitat. La inauguració de curs va estar presidida per Laura Román, secretària general del Consell Interuniversitari de...

Parelles dietètiques

El projecte d'aprenentatge servei "Parelles dietètiques" s'obre a tot el PAS i PDI de la UVic

Les "Parelles dietètiques" són un projecte d’aprenentatge servei que es porta a terme en el marc de l’assignatura de Resolució de Casos Complexos de quart curs del grau de Nutrició Humana i Dietètica. En les darreres edicions, els estudiants han assessorat usuaris i usuàries d’Osonament...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte