El Programa FORMA’T 2021 ofereix més de 60 formacions per al PDI de la UVic
El mes de gener passat es va posar en marxa, per segon any consecutiu, el Programa FORMA’T 2021 amb l’objectiu de contribuir a la millora de la qualitat de la docència a la Universitat. El programa, que compta amb més de 60 formacions adreçades al personal docent i investigador, ha estat impulsat pel Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) en coordinació amb el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica, i amb el suport i col·laboració de les diferents facultats i àrees i serveis vinculades a la docència (UDUTE, Biblioteca, Escola d’Idiomes, UMedia, Escola de Doctorat, Àrea de Qualitat, Àrea de les TIC).
Per donar resposta a les línies prioritàries de formació que són estratègiques per la Universitat, el programa s’organitza en set àmbits: Modalitats organitzatives i mètodes d’ensenyament-aprenentatge; Internacionalització de la docència; Utilització de recursos digitals; Acompanyament i orientació dels estudiants; Gestió i lideratge; Ús responsable de la informació; i finalment, Metodologia de la investigació. D’aquesta manera, tal com explica el director del CIFE, Antoni Portell, “el programa s’alinea amb el model de formació de la UVic-UCC alhora que facilita l’assoliment i la consolidació de les diverses competències docents”.
A l’hora de concretar les diferents propostes formatives s’ha tingut en compte com a referència la "Propuesta de un marco de referencia competencial del profesorado universitario y adecuación de los planes de formación basados en competencias docentes", projecte en el qual va participar la Universitat, i el "Marco de desarrollo académico docente" (MDAD), un marc de referència sobre la bona de docència universitària promogut i impulsat per la Red Estatal de Docencia Universitaria (REDU), de la qual la Universitat també és sòcia institucional.
Entre les més de seixanta propostes de què consta el programa destaquen les que, basades en la planificació i gestió de la docència, se centren en allò que es fa (intencions), com es fa (processos) i per què es fa (fonaments) en l’àmbit de la pràctica docent.
El Programa FORMA’T ha estat possible gràcies a la implicació d’una setantena de persones, tant de les unitats i àrees de la UVic-UCC vinculades a la docència, com del professorat formador de la Universitat i formadores i formadors externs.
Notícies
Un estudi sobre la incorporació de microalgues en la dieta humana rep el premi Vicenç Fisas de la Fundació La Farga
Un estudi sobre la incorporació de microalgues a la dieta humana ha merescut el Premi Vicenç Fisas que concedeix anualment la Fundació La Farga. L’autora, Maria Gayà i Rosselló, estudiant de Biotecnologia a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la Universitat de Vic...
Jordi Gené protagonitza la segona sessió dels Growth Mornings parlant sobre els paral·lelismes entre l’empresa i l’automobilisme
Amb l’objectiu d'aprofundir en els factors clau que marquen la diferència entre competir i guanyar, Jordi Gené ha protagonitzat la segona edició dels Growth Mornings, les píndoles informatives matinals organitzades per l’Escola de Postgrau de la UVic. En aquesta sessió formativa dirigida a empresaris i...
El projecte SONAR del CEEAF, reconegut com a iniciativa emergent als Guardons de l’Esport 2024
El projecte SONAR, desenvolupat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, ha estat reconegut com a projecte emergent als Guardons de l’Esport 2024, lliurats per la Fundació Catalana per a l’Esport. Aquest projecte, que promou la prevenció de...
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...