Vés al contingut

El nou Laboratori de Formació i Recerca en Educació Infantil de la UVic serà un espai de referència per a la pedagogia Montessori

El nou Laboratori de Formació i Recerca en Educació Infantil de la UVic serà un espai de referència per a la pedagogia Montessori

Ahir va tenir lloc la inauguració del nou Laboratori de Formació i Recerca en Educació Infantil: Aula Teresa Buscart i Aules Montessori, situat a la planta baixa de la Masia Torre dels Frares. L’acte  va ser  presidit per l’alcaldessa de Vic i presidenta de la FUB, Anna Erra, i pel rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, i va comptar amb la presència del degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Eduard Ramírez; de la directora executiva d’AMI Internacional amb seu a Amsterdam, Lynne Lawrence; la directora del Montessori Institute of San Diego, Silvia Dubovoy, i la responsable i coordinadora de nou laboratori, Maica Bernal.

Si bé es tracta d’uns espais que ja existien, la novetat és la nova ubicació en un sol espai, i en un local totalment reformat i accessible a peu de carrer, “la qual cosa significa el reconeixement per part de la UVic de la importància que dona a la formació de mestres de primeres edats i de la formació permanent”, segons va afirmar el rector Jordi Montaña. La inauguració coincideix amb la commemoració dels 40 anys de l’Escola de Mestres d’Osona, origen de la UVic-UCC.

El Laboratori és una nova instal·lació de 351 metres quadrats,  pensada per als futurs formadors i especialistes en pedagogia Montsessori i també per a tots els futurs mestres. Les Aules Montessori ofereixen, d’una banda, tres espais diferenciats per educar infants de 0 a 18 mesos; de 18 mesos a 3 anys; i de 3 a 6 anys. Així es converteix en un espai de referència del Màster en Pedagogia Montessori, únic a Europa acreditat per l’Associació Montessori Internacional (AMI). La directora de l’AMI, Lynne Lawrence, va afirmar que es tractava d’un laboratori de recerca que entronca amb el somni de Maria Montessori de disposar d’un espai d’investigació i aprofundiment del coneixement, per la qual cosa va considerar la col·laboració entre l’AMI i la UVic “com un raig de llum que beneficiarà als milers de mestres montessorians d’arreu del món”.

D’altra banda, el nou espai acull també l’Aula Teresa Buscart,  especialitzada en espais i materials per a la franja educativa dels 0 als 3 anys, amb recursos metodològics i pràctics, referents de totes les grans línies pedagògiques. La nova ubicació i el disseny de l’espai permetrà que a partir del curs que ve, el laboratori pugui obrir les portes a nens i mestres per a fer-hi tallers.

Eduard Ramírez va manifestar que “amb aquests nous espais culmina un procés endegat fa molts anys d’interès de la UVic per la pedagogia Montessori  i pels corrents de renovació pedagògica”, destacant que Eumo Editorial va dedicar, ja l’any 1984, el primer volum d’una de les seves col·leccions més emblemàtiques, com és Textos Pedagògics, a la figura de Maria Montessori. Per últim, Anna Erra va posar èmfasi en el fet que amb la nova instal·lació “la Universitat continua creixent en educació, ens fa més internacionals i posa Vic en el mapa”.

La importància dels espais com a valor pedagògic

La característica del nou laboratori és que acull materials i ambients que cobreixen les necessitats de l’infant pel que fa a aspectes com el llenguatge, la perfecció del moviment, la socialització, la vida pràctica, l’autonomia, l’educació sensorial, la lectura o les matemàtiques, entre altres. L’ordre, la senzillesa i la bellesa són, segons Silvia Dubovoy factors clau en la pedagogia Montessori , ja que “el desenvolupament òptim de l’infant depèn d’un ambient físic, psíquic i emocional preparat”. Aquest desenvolupament es basa els principis d’autonomia, independència, capacitat d’escollir, desenvolupament de la voluntat i l’autodisciplina, per tal que el nen esdevingui el seu propi mestre.

L’acte va acabar amb una visita comentada per les noves instal·lacions.

Share in social networks:

Notícies

Alumnes fent una activitat didàctica

Un projecte de la UVic-UCC conscienciarà els escolars dels efectes de la sequera amb un ‘escape room’

Davant els prolongats i cada vegada més freqüents episodis de sequera, afavorits pel canvi climàtic, els nivells d’aigua en rius i embassaments han experimentat una disminució important. Aquesta realitat, unida al fet que la UNESCO promou la incorporació de l’objectiu 6 de desenvolupament sostenible (ODS)...

UVic-UCC, Ajuntament i centres de secundària estrenyen lligams

La UVic-UCC i l'Ajuntament de Vic estrenyen lligams amb els centres de secundària de la ciutat

Aquest 18 de juliol ha tingut lloc a la Sala Gòtica de la UVic-UCC una trobada entre la direcció general de la FUBalmes i l'Ajuntament de Vic amb els directors dels centres de secundària de la ciutat. L'objectiu d'aquesta reunió ha estat, d'una banda, donar...

Exemplar de toturga babaua de la temporada 2024

La colonització de tortugues marines a les costes del Mediterrani espanyol continua

A l'última dècada, les platges del litoral espanyol i de la resta de la Mediterrània occidental estan experimentant un augment en la detecció de nius de tortuga careta o tortuga babaua (Caretta caretta). L'augment de la quantitat de nius en aquestes zones és...

Persones usuàries de la residència Aura de Manlleu que han participat al projecte Join4Joy

Dues residències d’Osona participen en un projecte europeu per fomentar l’activitat física entre la gent gran

Mantenir-se actiu afavoreix la salut de les persones. Tanmateix, posar el focus en el fet de gaudir en comptes de posar-lo en la salut pot ser una bona manera perquè la gent de 65 anys o més s’animi a practicar regularment exercici físic. A més, cal...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte