Vés al contingut

Eduard Vallory: “Formem mestres per a l’escola que tenim o per a l'escola que volem?"

Eduard Vallory: “Formem mestres per a l’escola que tenim o per a l'escola que volem?"

Eduard Vallory: “Formem mestres per a l’escola que tenim o per a l'escola que volem?"

L’analista social i expert en la gestió del canvi, Eduard Vallory, ha presentat avui als futurs mestres i al professorat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic el projecte Escola Nova 21 que es proposa impulsar un canvi qualitatiu a tot el sistema educatiu de Catalunya.

Segons ha explicat Vallory, el sistema actual d’ensenyament basat en la transmissió de coneixements unilateral s’ha demostrat ineficaç, després de cent anys d’universalització de l’educació. “Volem formar mestres per a l’escola que tenim, o per a l’escola que volem?” s’ha preguntat Vallory, que aposta decididament per un model educatiu més centrat en l’infant i en el desenvolupament de competències transversals. En un món en què la societat canvia acceleradament a causa de les noves tecnologies, es pregunta si les competències que s’ensenyen avui a l’escola són les que necessitarà la societat del futur.

Per això, des d’Escola Nova 21 es proposen definir l’experiència bàsica que ha de tenir qualsevol infant en el seu pas per l’escola i fer aflorar les contradiccions que presenta el sistema, tot posant en entredit molts aspectes com l’avaluació, l’aprenentatge, entre altres, i que formen part d’una inèrcia difícil de trencar si no s’actua des de molts fronts.

Adreçant-se als futurs mestres, Vallory els ha demanat que siguin part activa del canvi i que prenguin consciència de l’escola que volen per a les generacions futures. En aquest sentit, ha posat com a exemple de canvi, el Màster en Millora dels Ensenyaments d’Educació Infantil i Primària, que aquest febrer es posa en marxa impulsat des del govern i en col·laboració de la UVic-UCC i la UOC.

Share in social networks:

Notícies

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Gemma Fuster

Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat

Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...

Representants del consorci del projecte PROCON, a la UVic-UCC

Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran

La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte