Eduard Vallory: “Formem mestres per a l’escola que tenim o per a l'escola que volem?"
L’analista social i expert en la gestió del canvi, Eduard Vallory, ha presentat avui als futurs mestres i al professorat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic el projecte Escola Nova 21 que es proposa impulsar un canvi qualitatiu a tot el sistema educatiu de Catalunya.
Segons ha explicat Vallory, el sistema actual d’ensenyament basat en la transmissió de coneixements unilateral s’ha demostrat ineficaç, després de cent anys d’universalització de l’educació. “Volem formar mestres per a l’escola que tenim, o per a l’escola que volem?” s’ha preguntat Vallory, que aposta decididament per un model educatiu més centrat en l’infant i en el desenvolupament de competències transversals. En un món en què la societat canvia acceleradament a causa de les noves tecnologies, es pregunta si les competències que s’ensenyen avui a l’escola són les que necessitarà la societat del futur.
Per això, des d’Escola Nova 21 es proposen definir l’experiència bàsica que ha de tenir qualsevol infant en el seu pas per l’escola i fer aflorar les contradiccions que presenta el sistema, tot posant en entredit molts aspectes com l’avaluació, l’aprenentatge, entre altres, i que formen part d’una inèrcia difícil de trencar si no s’actua des de molts fronts.
Adreçant-se als futurs mestres, Vallory els ha demanat que siguin part activa del canvi i que prenguin consciència de l’escola que volen per a les generacions futures. En aquest sentit, ha posat com a exemple de canvi, el Màster en Millora dels Ensenyaments d’Educació Infantil i Primària, que aquest febrer es posa en marxa impulsat des del govern i en col·laboració de la UVic-UCC i la UOC.
Notícies
El Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física avaluarà els efectes de l’ús de pesos ultralleugers a l’empenya de les botes dels jugadors de futbol
Amb l’objectiu de millorar el rendiment esportiu, corregir l’eficiència de la petjada dels jugadors de futbol juvenils i poder reduir el risc de patir lesions, el Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC estudiarà els efectes que a llarg termini pot...
El cens d’ocells aquàtics hivernants de l’Alt Ter 2024 registra 7.700 individus de 72 espècies diferents
Dissabte passat, 11 de gener, es va dur a terme el cens anual 2025 d’ocells aquàtics hivernants de l’Alt Ter. El cens està coordinat pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i l’Àrea Ambiental...
La Càtedra del Món Rural de la UVic-UCC convoca la primera edició de les Beques a la Innovació Rural
Per contribuir al desenvolupament integral i sostenible dels territoris rurals de Catalunya i a la generació i difusió de coneixement en aquest àmbit, la Càtedra del Món Rural de la UVic-UCC ha convocat la primera edició de les Beques a la Innovació Rural. Aquestes beques...
Les estudiants d’Infermeria Ànnia Danés i Nawal Houli Chemlal reben l’XI Beca a l’Excel·lència Comtal Vila de Ripoll
La batllessa de Ripoll, Sílvia Orriols, ha lliurat avui l’Onzena Beca a l’Excel·lència Comtal Vila de Ripoll a les estudiants del grau en Infermeria Ànnia Danés i Nawal Houli Chemlal. L’acte de lliurament ha tingut lloc a la seu del Rectorat de la Universitat de...