Alumnes de Multimèdia i Teràpia Ocupacional desenvolupen conjuntament projectes tecnològics aplicats a la salut
Alumnes de Multimèdia i de Teràpia Ocupacional treballen conjuntament en el desenvolupament d’un projecte sobre tecnologies aplicades al món de la salut. Es tracta d’una experiència pilot d’innovació docent, en què els alumnes de l’assignatura de “Projectes integrats (2)” de Multimèdia, i els de l’assignatura “Teràpia ocupacional per a l’autonomia personal de l’adult (2)” del grau de Teràpia Ocupacional posaran en comú els seus coneixements per tirar endavant dos projectes tecnològics que resolguin un cas pràctic de salut.
La setmana passada es va posar en marxa el primer workshop en què els 14 alumnes participants van formar dos equips de treball de 7 persones, i van conèixer el cas pràctic d’un pacient amb ictus per qui hauran de desenvolupar eines tecnològiques que puguin ajudar-lo en el període de rehabilitació i de retorn a casa. Un dels equips va decidir desenvolupar una app, mentre que l’altre farà un projecte de gamificació que permeti millorar habilitats del pacient.
Posades les bases de la col·laboració, els equips aniran fent sessions de treball fins al mes de maig quan presentaran els dos projectes finalitzats en el marc de les seves pròpies assignatures i també durant la Jornada de Teràpia Ocupacional de la UVic, que tindrà lloc el 22 de maig, i que enguany estarà dedicada a les noves tecnologies.
Aquesta prova pilot s’ha portat a terme amb estudiants de Multimèdia i Teràpia Ocupacional, ja que actualment hi ha un elevat nombre d’empreses tecnològiques que es dediquen al camp de la salut i social. “Els equips multidisciplinaris en aquest camp són molt freqüents, i el fet que els estudiants tinguin experiències d’aquest tipus de treball en equip ja en els seus estudis és un gran avantatge que fa uns anys no existia fins que entraven al mercat laboral”, afirma Sergi Grau, professor de l’assignatura a Multimèdia. A la Universitat també hi ha equips multidisciplinaris d’investigadors que participen conjuntament en projectes de recerca, com per exemple M3O, Digital Care o el mateix CESS. Tot i així, està previst que en els propers cursos també hi puguin participar estudiants d’altres enginyeries.
Per altra banda, les tecnologies digitals han entrat amb força en el camp de la salut i són molt útils per als terapeutes ocupacionals ja que permeten treballar habilitats cognitives, millorar l’aprenentatge de competències, ajudar a superar situacions adverses gràcies a la simulació 3D i també poden ser beneficioses per a diverses comunitats de pacients i per guanyar autonomia a la llar o a la vida diària. Segons Laura Vidaña, professora de l’assignatura a Teràpia Ocupacional “és important que els terapeutes coneguin els beneficis que proporcionen les tecnologies digitals perquè poden millorar els processos terapèutics, donant suport tant a pacients com a familiars”.
Aquesta prova pilot compta, a més, amb la coordinació del professor Josan Merchan (FCSB) i amb el suport dels professors Enric Vergara i Arnau Millet (FCT).
Notícies
Ángel Honrado, CEO de l’empresa We Do, guanya el “Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència”, celebrat avui a la UVic-UCC dins la Setmana de la Ciència
Ángel Honrado, CEO i project manager de l’empresa We Do, amb un monòleg sobre el Virus del Papil·loma Humà (VPH), ha guanyat la sisena edició del “Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència”, celebrada aquest matí al Paranimf de la Universitat de Vic -...
Tres estudiants de Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic-UCC, guardonats als Premis Ludi 2024
Unai Estavillo, Natàlia Pérez i Montserrat Estivill, estudiants del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), van estat guardonats ahir en els Premis Ludi 2024, que impulsa 3Cat, un certamen que reconeix el talent jove...
Eva Baltasar: “Valoro la pau que em dona escriure el que vull, agradi o no agradi”
L’escriptora Eva Baltasar va cloure ahir el primer cicle de Conferències al Paranimf, dedicat a “Dones i literatura”. Acompanyada de la llibretera i periodista Marta Simon, la primera autora en llengua catalana que ha arribat a finalista al prestigiós premi International Booker Prize amb la...
La Xarxa Vives aprova col·laborar amb Escola Valenciana en la reconstrucció dels centres educatius afectats per la DANA, en una reunió a la UVic-UCC
La seu del rectorat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha acollit aquest dimecres la reunió de la Comissió Permanent de la Xarxa Vives d’Universitats. La trobada ha reunit els representants de les 22 universitats membres i ha estat encapçalada...