- Necessites orientació?
- Parlem
- Descarrega el catàleg
- Visita'ns
Sol·licita informació
Tens dubtes? Descarrega't la guia per entendre els cicles i saber quin fa més per tu!
Si tens curiositat per com afecta la publicitat als consumidors, quines són les tècniques de venda digitals o com es promociona bé una marca, el CFGS en Màrqueting i Publicitat connecta 100% amb tu!
E-commerce, social media, branded content, nous mitjans, necessitats dels mercats... Ho aprendràs tot per treballar en departaments de màrqueting o agències de publicitat!
Vols conèixer les instal·lacions del grau i parlar amb professorat i estudiants que t'assessoraran? Vine a la Jornada de Portes Obertes de Granollers!
Com és el cicle en Màrqueting i Publicitat?
- Si t’han convençut tots els conceptes i anglicismes que has llegit abans, que sàpigues que aprendràs molt més sobre eines i estratègies de màrqueting i publicitat: coneixement del mercat, del client i del producte; elaborar informes i briefings; aprofitar les noves tecnologies de la comunicació; dissenyar plans d’investigació comercial i elaborar estratègies de llançament de nous productes.
- El cicle té un format dual, que vol dir que tindràs una experiència professional en una empresa mentre estudies.
- Els professors i professores que tindràs treballen del que tu vols fer, així que estan al dia del què et trobaràs en l’àmbit laboral.
Facebook, Twitter, Instagram i Blog del Campus Professional UVic-UCC
Què sabràs fer quan acabis el cicle?
- Aplicar tècniques de comunicació publicitària persuasives i de fidelització del client.
- Fer propostes de mitjans i suports publicitaris, així com elaborar un argumentari de vendes del producte o servei amb el que treballis.
- Crea la línia de disseny gràfic d'un producte, el seu packaging o una marca.
- Organitzar el departament d’atenció al client, principalment per a l’atenció i resolució de queixes aplicant tècniques de comunicació i negociació.
- Gestionar en anglès les relacions amb els clients i proveïdors.
Informació general
- Títol: Tècnic Superior en Màrqueting i Publicitat
- Denominació: Màrqueting i Publicitat
- Nivell: Formació Professional de Grau Superior (Educació Superior)
- Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
- Família professional: Comerç i Màrqueting
- Modalitat de formació: Formació basada en la pràctica i opció a cursar formació en alternança dual
- Calendari acadèmic: L’inici de les classes pel curs 2024-2025 està previst per al 12 de setembre de 2024
Lloc d'impartició: Campus Professional de la UVic-UCC
Centre Teknós_UGranollers
Can Muntanyola
C/del Mig, 22, 08401
Tel. 93 889 03 27 / infougranollers@uvic.cat
Centre Teknós_UGranollers
Edifici "Roca Umbert, 08401
C/Mare de Déu de Montserrat, 36
Tel. 93 889 03 27 / infougranollers@uvic.cat
Referents legals
Reial decret 1571/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en màrqueting i publicitat i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 299, de 13.12.2011)
Vies d'accés
Tenen accés a un CFGS les persones que compleixin algun d'aquests requisits:
- Tenir el títol de batxillerat,
- Tenir el títol de tècnic (CFGM) de formació professional o d'arts plàstiques i disseny,
- Haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau superior. Per presentar-s'hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l'any natural en què es realitza la prova,
- Tenir el títol de tècnic/a superior (CFGS), especialista o d'arts plàstiques i disseny,
- Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys,
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
- Haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
- Tenir titulació universitària o una d'equivalent.
Consulta la informació específica per a l'accés i la inscripció en aquest enllaç.
Pla d'estudis
Primer curs |
Anglès Professional Polítiques de Màrqueting Màrqueting Digital Disseny i Elaboració de Material de Comunicació Investigació Comercial Treball de Camp en la Investigació Comercial Llançament de Productes i Serveis Atenció al Client, Consumidor i Usuari Digitalització Aplicada als Sectors Productius Sostenibilitat Aplicada al Sistema Productiu Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat Català Professional |
Segon curs |
Gestió Econòmica i Financera de l’Empresa Mitjans i Suports de Comunicació Relacions Públiques i Organització d’Esdeveniments de Màrqueting Projecte Intermodular Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat II Mòdul Professional Optatiu Estada a l'Empresa |
Competències transversals
- Aptitud per conèixer, analitzar, valorar i utilitzar els nous recursos lligats als canvis tecnològics, mantenint l'esperit d'actualització i adaptació a noves situacions laborals i personals.
- Desenvolupar la creativitat i l'esperit d'innovació per respondre als reptes que es presentin, així com potenciar la cultura emprenedora i empresarial.
- Desenvolupar tècniques de treball, lideratge, motivació i comunicació en contextos de treball en grup.
- Habilitat per a resoldre situacions, problemes o contingències amb iniciativa i autonomia, amb creativitat, innovació i esperit de millora.
- Competència comunicativa envers els seus iguals, superiors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
- Capacitat per complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional i capacitat d’exercir els seus drets.
Competències específiques
- Obtenir, analitzar i organitzar informació fiable dels mercats.
- Planificar i desenvolupar accions de màrqueting i màrqueting digital, gestionant pàgines web, xarxes socials i altres sistemes de comunicació a través d'Internet.
- Dissenyar polítiques de relacions públiques, organitzar i gestionar esdeveniments de màrqueting i comunicació.
- Elaborar el pla de mitjans i fer-ne el seguiment i control aconseguint la seva eficàcia.
- Competència lingüística per comunicar-se en llengua anglesa en operacions comercials.
Formació en centres de treball i formació dual
La formació en un entorn de treball real és de cabdal importància en el marc de la formació professional. Així tots els cicles formatius contemplen un temps de formació pràctica en el sí d’empreses i institucions, corresponent al mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT) o formació pràctica.
Paral·lelament a la realització d’aquestes FCT, des del Campus Professional UVic-UCC s’opta a la possibilitat d’incrementar la formació en el centre de treball fins a un any a través de l’estudi en alternança Dual.
La formació pràctica (FCT)
La formació en centres de treball són pràctiques i estades formatives no laborals, a les empreses, que realitza l’alumnat d’ensenyaments de formació professional en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent, l’empresa i l'alumnat.
L’objectiu d’aquesta estada s’orienta a completar el coneixement i les competències de l’alumnat adquirides en l’àmbit acadèmic, i a fer-li conèixer la realitat del món productiu per tal d’enfocar el seu projecte de futur professional i millorar les seves possibilitats d’inserció laboral.
Formació dual
El sistema d’estudi dual combina la formació en l'àmbit laboral en una empresa i la formació acadèmica a l'aula, amb l’objectiu d’aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l’activitat laboral en una empresa amb l’activitat formativa al centre.
L’activitat formativa de l’empresa té reconeixement acadèmic.
L’estudiant que realitza formació dual gaudeix d’una beca o contracte amb l’empresa que permetrà a l’estudiant gaudir d’un suport econòmic i cofinançar els estudis.
L’accés a la formació en alternança dual s’inicia a través d’un període en pràctiques en fase de prova en el qual l’empresa i l’alumne es coneixen, abans d'iniciar la beca o el contracte.
- Perquè incrementa la teva motivació, ja que apliques els teus coneixements en un entorn laboral.
- Perquè facilita la teva inserció laboral perquè en acabar la formació acumules molta experiència pràctica.
- Perquè et permet disposar d’un suport econòmic mitjançant una beca o un contracte.
- Perquè incideix en la millora de la qualitat de la teva formació professional.
- Perquè incrementa la vinculació i la corresponsabilitat del teixit empresarial en la formació professional.
- Perquè permet la millora de la competitivitat.
Consulta més informació sobre els avantatges de la formació dual aquí.
- Contribueix a la millora de la competitivitat de l’empresa al millorar la gestió dels recursos humans, disposant de capital humà amb major competència i habilitats personals i professionals.
- L’empresa emfatitza la formació pràctica i en participa activament en el disseny dels continguts de la formació professional i, per tant, ofereix la possibilitat de formar a futurs treballadors d’acord a les seves necessitats específiques, als seus processos i cultura empresarial.
- L’empresa recupera el model d’aprenent garantint que la formació de l’estudiant millora i també en millora el desenvolupament personal dels joves.
- L’empresa augmenta les competències i el rendiment laboral del treballador-estudiant contractat o en beca.
- L’empresa participa de la responsabilitat social fomentant la formació i la ocupabilitat de les persones.
- La formació d’avui és l’empresa de demà.
Existeixen dues modalitats d’estada de l’alumne a l’empresa un contracte laboral o una beca.
L’alumnat es pot incorporar en format de beca per a la FP Dual. En aquest cas no s’estableix relació laboral entre l’empresa i l’estudiant i:
- No existeix limitació d’edat de l’estudiant.
- La beca ha de tenir una durada mínima de 2 mesos i màxima de 12 mesos dins d’un curs amb possibilitat d’una pròrroga.
- Cal signar un acord entre l’empresa, el centre i l’estudiant amb el detall de les activitats formatives, la retribució i la resta de condicions de l’estada.
- L’empresa gestiona l’alta a la Seguretat Social com a becari.
- La compensació econòmica que percep l’estudiant té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
L’estudiant pot tenir qualsevol tipus de contracte, tot i que el més habitual per a la formació dual és el contracte per a la formació i l’aprenentatge. En aquest cas cal complir els següents requisits:
- L’estudiant ha de tenir una edat màxima de 25 anys.
- El contracte haurà de ser de mínim 1 any màxim 3 anys.
- La jornada laboral màxima serà de 40 hores setmana (que inclou la formació realitzada al centre educatiu amb un mínim del 25% de la jornada el primer any).
- L’empresa podrà bonificar-se el 100% de les quotes a la Seguretat social (empreses de menys de 250 treballadors) o el 75% (empreses més grans)
- En cas de posterior contractació indefinida, l’empresa obtindrà reduccions de fins a 1800 €/any durant 3 anys.
- La retribució de l’alumne té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
Sortides professionals
Els titulats i les titulades en Màrqueting i Publicitat, desenvolupen la seva activitat en departaments de màrqueting i comunicació de grans empreses ocupant places tècniques, o bé en empreses petites i mitjanes amb càrrec de més responsabilitat, desenvolupant tasques com:
- Gestionar estudis de mercat i d'opinió pública.
- Donar suport al departament de màrqueting o a una agència de publicitat.
- Organitzar esdeveniments de màrqueting i comunicació.
- Auxiliar de mitjans en empreses de publicitat.
Claustre docent
El claustre de docents està format per personal amb una llarga trajectòria tant en el món de la formació com en el sector empresarial. A més, el professorat compta amb el suport i l’experiència de les metodologies docents aportades per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, i el contacte directe amb el sector.
Consulta'n els seus perfils aquí.
Passarel·la universitària
La realització d’aquest cicle dóna accés directe i amb un ampli reconeixement de crèdits a graus universitaris de la pròpia UVic com:
- Grau en Publicitat i Relacions Públiques Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la UVic-UCC reconeix 45 crèdits ECTS (3/4 d’un curs acadèmic)
- Grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la UVic-UCC reconeix 60 crèdits ECTS (un curs acadèmic)
- Grau en Administració i Direcció d’empreses Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la UVic-UCC reconeix 30 crèdits ECTS (mig curs acadèmic)
Consulta les taules de reconeixements a graus universitaris que s’aplicaran als estudiants de la UVic-UCC.