Vés al contingut

Com puc participar en una mobilitat internacional d'estudi? Gestiona

MOBILITAT INTERNACIONAL ESTUDI

Informació   Sol·licita      Gestiona 



Gestiona

Un cop tinguis confirmada la plaça de mobilitat d'estudi és moment de començar a gestionar la teva estada amb temps suficient.

Recorda que també hauràs de realitzar la inscripció a la teva universitat de destinació (un cop la coordinació acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre t'hagi nominat a destí ).

Com a estudiant tindràs la responsabilitat de gestionar tota la documentació que se't requereixi amb la universitat de destinació i carregar-la degudament signada i emplenada al portal MoveON en els terminis especificats. L’Àrea de Relacions Internacionals (ARI) no acceptarà cap document que no compleixi les característiques especificades.

Documentació per lliurar 

Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals

Abans d'inciar la mobilitat, i en el termini marcat, hauràs de gestionar i carregar tota la documentació requerida (degudament emplenada i signada digitalment per totes les parts) al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:

"Formulari de seguiment 1: Documentació ABANS D'INICIAR L'ESTADA"

Termini per lliurar la documentació: 

  • Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de l'agost 2024: 26 de maig 2024
  • Per als estudiants que comencen la mobilitat a partir de gener 2025: 3 de novembre 2024

Què he de presentar?

Com ho he de presentar?

Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs)Conveni de subvenció Erasmus+ Estudi. Mitjançant aquest conveni, la universitat i el beneficiari (estudiant) assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa Erasmus+ davant el SEPIE. Després de la resolució de l’ajut Erasmus+ Estudi, des de l’Àrea de Relacions Internacionals generarem i et farem arribar el teu conveni de subvenció que hauràs de signar. És imprescindible que els signis i lliuris el document original a l’Àrea de Relacions Internacionals. La signatura d’aquest conveni és un requisit indispensable per rebre la beca Erasmus+. A més, en cas de renúncia posterior al cobrament de la beca, l’estudiant es compromet a abonar l’import rebut.

Mobilitats de Programa Propi UVic-UCCConveni entre l'estudiant i la UVic-UCC. Mitjançant aquest conveni, la universitat i l’estudiant assumeixen una sèrie de compromisos en el marc del programa. Aquest document és necessari per justificar la teva participació en el programa.

Te l'enviarem per correu electrònic i el podràs retornar signat amb signatura digital electrònica

Correu d'acceptació de la universitat de destinació en què hi constin les dates de la mobilitat

A través de l'aplicatiu MoveON

Targeta Sanitària Europea (si escau)

Compromís de contractació de l'assegurança de mobilitat i còpia de la pòlissa

Compromís de l'estudiant en mobilitat internacional

Només mobilitats Erasmus+: Test inicial de nivell d'idioma en línia (OLS). Nota: en el cas de mobilitats BIP, només serà obligatori per a estades mínimes de 2 setmanes.

El rebràs per correu electrònic

Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre

  • Proposta de taula d'equivalència acadèmica: document que has d'emplenar i lliurar a la teva coordinació acadèmica de relacions internacionals amb la proposta d'assignatures que vols cursar a la universitat de destinació.
  • Taula d'equivalència acadèmica: document que has d'emplenar amb les assignatures que cursaràs a l'estranger amb la correspondència de les assignatures a l'estranger amb el vistiplau de la coordinació de la titulació i la teva coordinació acadèmica de relacions internacionals.                      
    Si ets estudiant de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP): si us plau, posa't en contacte amb la coordinació acadèmica de relacions internacionals del teu centre.
  • Learning Agreement for studies (before the mobility): és l’acord d’assignatures que cursaràs a la universitat de destinació i la seva correspondència amb les assignatures per matricular a la UVic-UCC. Les has d’haver pactat amb la coordinació acadèmica de relacions internacionals del teu centre. Això implica un compromís de totes les parts: com a estudiant et compromets a cursar unes determinades assignatures amb el vistiplau de la coordinació acadèmica de relacions internacionals de la UVic-UCC i la universitat de destinació. Per això, caldrà que aquest document estigui degudament signat per tu, i signat i segellat per la universitat de destinació i la UVic-UCC (coordinació acadèmica) abans d’iniciar l’intercanvi. 
    • Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs): el gestionaràs en línia a través del MoveON amb la teva coordianció acadèmica. 
    • Mobilitats Programa Propi UVic-UCC: cal que l'acordis i el gestionis amb la coordinació acadèmica de relacions internacionals del teu centre. 

Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals

Un cop arribis a la universitat de destinació, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitlament per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:

"Formulari de seguiment 2: Documentació DURANT L'ESTADA"

  • Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'iniciar la mobilitat

Què he de presentar?

Com ho he de presentar?

Certificat d'arribada

Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON

Dades de contacte en cas d'emergència a l'estranger

 A través de l'aplicatiu MoveON

Només mobilitats Erasmus+: Esmena al conveni de subvenció, si escau

Te l'enviarem per correu electrònic i l'hauràs de retornar signada amb signatura digital electrònica

Documentació acadèmica amb la Coordinació Acadèmica de Relacions Internacionals del teu centre

  • Learning Agreement for Studies (during the mobility): Un cop a l’estranger, has de revisar les assignatures que cursaràs a la universitat de destí i que consten al Learning Agreement for Studies (before the mobility) i acordar els possibles canvis d’assignatures amb la teva coordinació acadèmica de relacions internacionals. Qualsevol canvi ha de figurar obligatòriament al Learning Agreement for Studies (during the mobility).

Documentació amb l'Àrea de Relacions Internacionals

Un cop finalitzada l'estada, hauràs de lliurar (degudament emplenada i signada digitlament per totes les parts) la documentació que trobaràs al portal MoveON. Recorda que has d'emplenar i enviar el formulari corresponent:

"Formulari de seguiment 3: Documentació UN COP FINALITZADA L'ESTADA"

  • Termini per lliurar la documentació: màxim 15 dies després d'acabar la mobilitat

Què he de presentar?

Com ho he de presentar?

Certificat d'estada

Signat i segellat per la universitat de destinació. L'has d'escanejar en color i lliurar a través de MoveON

Mobilitats Erasmus+ (llarga durada i BIPs): Qüestionari de la UE

 

Mobilitats Programa Propi UVic-UCC: Qüestionari de valoració de la mobilitat

El rebràs per correu electrònic

 

 

A través de l'aplicatiu MoveON

Documentació acadèmica amb la Coordinació acadèmica de relacions internacionals del teu centre

  • Transcript of records: caldrà que lliuris el teu certificat de notes (transcript of records) en cas que ja el tinguis perquè a la universitat de destinació ja te l'ha entregat abans de la teva tornada. Tingues en compte que moltes universitats els envien directament a la Coordinació acadèmica de Relacions Internacionals del centre, de manera que cal que t'asseguris que les teves notes s'han entregat correctament. 

Altres tràmits i gestions indispensables per estudiar a l'estranger

Els estudiants que participen en programes internacionals de mobilitat i intercanvi han de subscriure obligatòriament una assegurança amb cobertura sanitària, de responsabilitat civil i d'assistència en viatge que cobreixi la totalitat de la seva estada a l’estranger (inclosos els períodes de desplaçament).

Com a estudiant dels centres propis campus Vic pots subscriure una assegurança negociada per la institució que trobaràs a: Assegurances | UVic, o bé contractar-ne una de pròpia.

Si ets estudiant d'UManresa, ELISAVA, BAU o ESERP posa't en contacte amb l'Oficina de Relacions Internacionals del teu centre.

Si viatges a un dels països integrants de la UE, Espai Econòmic Europeu o Suïssa, per tal de garantir la cobertura sanitària, i abans d’iniciar l’estada acadèmica a la universitat de destinació, cal que sol·licitis la Targeta Sanitària Europea a través del web de la Seguretat Social: www.seg-social.es (només en el cas dels estudiants afiliats a la Seguretat Social). Si no estàs afiliat a la Seguretat Social (per exemple, fills de persones associades a MUFACE, etc.) necessitaràs una assegurança privada durant l’estada d’intercanvi.

Pels estudiants amb destinació al Regne Unit, la Targeta Sanitària Europea segueix vigent. Cal tenir en compte que per estades anuals cal pagar un “immigration health surcharge” juntament amb el procés de sol·licitud de visat. Per a més informació, pots contactar amb la universitat de destinació al Regne Unit perquè el National Health Service pot tenir especificitats pròpies segons el territori.

Tot desplaçament a l'estranger necessita una preparació adequada. Per això, cal que t'informis de tot el que necessites abans i durant el viatge aquí.

La gestió del visat és un tràmit personal de l'estudiant. Per aquest motiu, tens la responsabilitat d'informar-te sobre els requisits, documentació i terminis per obtenir-lo amb la finalitat d'entrar legalment al país. Normalment, es pot tramitar a l'oficina consular més propera al domicili de l'estudiant. Aquests són alguns dels documents més habituals que es requereixen per a la gestió del visat:

  • Acceptació oficial de la universitat de destinació
  • Credencial de l'estudiant Erasmus/ credencial de l'estudiant en mobilitat internacional
  • Assegurança d'assistència sanitària
  • Justificació de mitjans econòmics per a l'estada

Consulta aquí més informació sobre visats.

El sistema de registre de viatgers permet a qui viatja a l'estranger facilitar totes les seves dades personals, perquè la Unitat d'Emergència Consular, en cas de crisi, disposi en tot moment de llistats actualitzats de les persones que es troben de forma transitòria en el país o regió afectada. D'aquesta manera, es facilita el contacte amb els viatgers i la seva assistència en cas de necessitat.

En aquest enllaç podràs registrar les teves dades: Registre en línia

Per tramitar la documentació de la teva mobilitat d'estudi amb l'Àrea de Relacions Internacionals serà necessari disposar d'un certificat digital per tal de poder signar els documents mitjançant signatura electrònica. Si encara no en disposes, pots tramitar-te-la en alguna de les adreces següents:

  • A l’IDCat: pots acabar la gestió en diferents entitats públiques (ajuntaments, consells comarcals, oficines d’atenció al ciutadà...). Actualment s’ha de trucar a l’entitat per demanar cita i acabar la gestió.

    Si ets estudiant del Campus Vic, pots demanar cita prèvia per validar el certificat al Servei de Gestió Documental, Arxiu i Regitre de la UVic-UCC (Sagrada Família, 7, edifici F, planta baixa): Entitat de registre idCAT Certificat / Cita prèvia.

  • A la Fábrica Nacional Moneda y Timbre: pots acabar els tràmits en una seu d’Hisenda. Cal demanar cita prèvia.
  • DNIe. Per al seu ús és necessari un lector de targeta (o tecnologia NFC equivalent) i la instal·lació del programari de la Dirección General de Policía. 

 

També et recomanem consultar les següents guies que et poden ser d’utilitat:

Avisos importants

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte