Text original
Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Course
Occupational Therapy
Subject
Integrated Healthcare
Type
Compulsory (CO)
Academic year
4
Credits
3.0
Semester
1st
Group | Language of instruction | Teachers |
---|---|---|
G19, blended learning, mornings and afternoons | Spanish | Laia Pérez Vallejo |
Maria del Carmen Amer Binimelis |
Automatic translation pending.
Bibliography
Key references
- Amblàs –Novellas J et al. (2015). Frailty, severity, progression and shared decisión-making: A pragmatic framework for the challenge of clinical complexity at the end of life. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/271274157
- Contel,JC., Muntané, B., Camp,L. (2012). Atención Primaria: La atención al paciente crónico en situación de complejidad: el reto de construir un escenario de atención integrada. Retrieved from https://www.elsevier.es/es-revista-atencion-primaria-27-articulo-la-atencion-al-paciente-cronico-S0212656711002204
- Garcés, J., Ródenas, F. (2014). La gestión de casos como metodología para la conexión de los sistemas sanitario y social en España. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.aprim.2014.11.005
- Ledesma,A., Blay,C., Contel,JC., González,A.,Sarquella,E.,Viguera, Luis. (2015). Pla interdepartamental d'atenció i interacció social i sanitària: Model Català d'atenció integrada. Retrieved from http://presidencia.gencat.cat/ca/el_departament/plans_sectorials_i_interdepartamentals/PIAISS/
- Morera, R. (2015). Atención integrada de salud. Retrieved from http://www.risai.org/index.php/risai/article/view/12
Further reading
Teachers will provide complementary bibliography and compulsory reading throughout the course via the Virtual Campus.