En el següent diagrama es descriu la lectura de la tesi doctoral a la UVic-UCC i segons la Normativa vigent. La data d'inici dels tràmits és d'exemple, per tal que puguis fer-te una idea del temps que pot passar des del dipòsit de la tesi fins a l'acte de la lectura.
Un cop finalitzada l'elaboració de la tesi doctoral, i amb un període aproximat d'uns dos mesos anteriors a la possible data de la lectura de la tesi caldrà que presentis via registre electrònic (ruta: Tràmits de gestió acadèmica --> Dipòsit de la tesi doctoral) la documentació que es detalla a continuació.
En cas de tenir alguna incidència amb la signatura electrònica pots posar-te en contacte a arxiu@uvic.cat.
Pots consultar el calendari de dipòsit que t'orientarà per saber en quins terminis podràs defensar la tesi.
(Calendari 2024-25 // Calendario 2024-25 // Calendar 2024-25).
Documents a dipositar:
- Sol·licitud d'autorització de dipòsit de la tesi doctoral
- Dos informes de dos avaluadors externs a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i al programa de doctorat, que siguin experts en la matèria o matèries, objecte de la tesi doctoral, amb el corresponent currículum. Els avaluadors podran ser membres del tribunal de tesi, si correspon.
- Document d'activitats.
- Autorització del director o directors de la tesi doctoral ratificada pel tutor de la tesi, si escau.
- Si la tesi està redactada en un idioma diferent del català, cal presentar un resum en català de cinc fulls com a màxim.
- Un exemplar digital de la tesi doctoral i del currículum en format PDF o similar.
- Proposta de membres del tribunal ratificada pel director de la tesi, mitjançant l'imprès normalitzat.
A aquesta sol·licitud cal adjuntar la documentació següent:- Currículum i acceptació dels membres del tribunal i avaluadors externs (pels dipòsits de tesi a partir de l'1 de setembre de 2024)
- Currículum i acceptació dels membres del tribunal i avaluadors externs (pels dipòsits de tesi a partir de l'1 de setembre de 2024)
- Còpia d'una publicació indexada vinculada a la tesi o bé del document oficial que acrediti la seva acceptació en una revista indexada afí a l'àmbit de coneixement de la tesi.
- En el cas de tesis de l’àmbit artístic que incloguin intervencions, exposicions, utilització d’objectes, etc., també caldrà adjuntar a la tesi una proposta de presentació pública del projecte que inclogui les condicions tècniques i de disseny de la defensa de la tesi.
- Cal fer la reserva extraordinària de la Sala per a la defensa a través del Campus Virtual: Comunitat/Infraestructures i Serveis Generals/Reserva d'espais/Calendaris/Peticions de reserva. Veure protocol a l'enllaç: Petició de reserva per a la defensa de tesi doctoral
- En el cas de tesis presentades per compendi de publicacions caldrà aportar:
- L'acceptació escrita, mitjançant l'imprès normalitzat, dels coautors (doctors i no doctors) que el candidat presenta el treball com a tesi.
Informe del director de la tesi sobre el factor d’impacte o la categorització de la revista dels articles que es recullen en la tesi doctoral, justificant la coherència del compendi d’articles que fa que el conjunt tingui el caràcter de tesi doctoral.
En el cas que es presenti algun treball en coautoria cal aportar un informe del director de la tesi en que s'especifiqui exhaustivament quina ha estat la participació del doctorand en cada article.
Una relació dels articles que formen part del compendi d’articles.
Una còpia dels treballs publicats, seguint les Normes per a la signatura de les publicacions científiques del professorat de la UVic-UCC i la referència completa de la revista en què s’han publicat o admès per a la publicació. En aquest darrer cas, cal adjuntar un justificant de l’admissió i la referència completa de la revista a què s’han tramès perquè es publiquin. En tots els casos cal indicar el factor d’impacte, el quartil i l’àrea de coneixement de la revista en què ha aparegut cadascun dels articles o bé indicar les dades sobre la repercussió objectiva dels resultats.
- En cas que vulguis obtenir la menció de doctor internacional cal revisar el punt 5 del capítol II de la Normativa de doctorat de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, caldrà presentar la següent informació:
- Una justificació d'haver realitzat una o vàries estades, d'almenys tres mesos de durada, fora d'Espanya en una o vàries institucions d'educació superior o centre de recerca de prestigi, mitjançant un certificat expedit pel director o directora de la institució a on hagi fet l'estada.
- Els informes de dos avaluadors externs, han d'estar emesos per professors doctors que pertanyin a institucions d'educació superior de països diferents de l'Estat espanyol i no poden coincidir amb els investigadors responsables de la tutorització i direcció del doctorand a la institució d'acollida.
En cas de resolució favorable l'Àrea de Gestió Aacadèmica farà efectiu el dipòsit de la tesi a la Biblioteca, i des de l'Oficina Tècnica de Doctorat se'n informarà a tota la comunitat.
Revisa la secció "Designació del tribunal" per a més detalls sobre composició, avaluació i nomenament.
Un cop hagis lliurat la documentació i la sol·licitud d'autoritació de dipòsit, la Comissió Acadèmica del Programa de Doctorat revisarà la documentació i si aquesta és favorable, la teva tesi es dipositarà a la biblioteca durant deu dies hàbils –excepte els dissabtes, el mes d'agost i els períodes no lectius de Nadal i Setmana Santa– perquè qualsevol doctor/a pugui revisar-la.
L'Oficina tècnica de doctorat comunica que s'ha efectuat el dipòsit a tota la comunitat de la UVic-UCC a través del web de l'Escola de doctorat.
Transcorregut el temps de dipòsit, el Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat decideix si autoritza o no la defensa pública. En el supòsit que no s'autoritzi la defensa, se't comunicaran les raons de la decisió, per escrit.
Composició de tribunal
El Comitè de Direcció nomena el tribunal de la tesi que estarà compost per tres titulars i tres suplents. El tribunal ha d'estar format per una majoria de membres externs al programa i a la UVic-UCC o entitat vinculada o centre de recerca adscrit o vinculat a la UVic-UCC. En el cas que hagin d'actuar els membres suplents, s'ha de mantenir la mateixa proporció. Així mateix, caldrà garantir l'equilibri de gènere, segons l'establert en la disposició addicional primera de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat Efectiva de Dones i Homes.
Requeriments dels membres del tribunal
Tots els membres han d'estar en possessió del títol de doctor i tenir experiència investigadora que s'haurà d'acreditar, estant en possessió, almenys, d'un tram de recerca reconegut (sexenni) per la CNEAI o per qualsevol altra agència de qualitat universitària espanyola.
Pels professors estrangers o professionals que pel fet de no tenir vincle contractual amb una universitat proposats per ser membres del tribunal i/o avaluadors externs no poden acreditar l’experiència investigadora mitjançant un tram de recerca. En aquests casos, caldrà tenir, durant els últims 10 anys, 5 articles publicats a revistes de qualitat contrastada o indexades en bases de dades bibliogràfiques de reconegut prestigi segons s’ha establert en la normativa dels estudis de doctorat.
Només en l’àmbit de les humanitats i les ciències socials s'accepten llibres o capítols publicats a editorials de reconegut prestigi segons sistemes recollits a l’SPI. En aquests àmbits, dins el grup de les cinc publicacions a aportar, com a mínim dues aportacions han de ser articles
- Si s'opta per a Menció Internacional, s'ha de tenir en compte els requisits descrits aqui.
El Comitè de Direcció designa entre els membres del tribunal, un president i un secretari.
No poden formar part del tribunal:
- Ni el director, ni el codirector de la tesi, ni el tutor, ni la persona responsable de l'estada per a la menció de doctor industrial ni la persona responsable de l'estada per a la menció de doctor internacional.
- Els coautors dels treballs publicats derivats de la recerca de la tesi.
Un cop designat el tribunal, l'Oficina tècnica de doctorat farà arribar l'acord d'autorització de la defensa de la tesi als membres del tribunal. En el termini màxim de deu dies, caldrà que lliuris a cada membre del tribunal una còpia de la tesi doctoral.
Un cop aprovada la lectura de la tesi i abonada la matrícula de la defensa, a través de l'Oficina tècnica de doctorat, es faran els tràmits que correspongui per fer la difusió pública de la lectura. L'import de la matrícula de defensa és de 800€.
La comunicació de la data, hora i lloc de la defensa es farà a través del web de l'Escola de doctorat, i per correu electrònic.
Entre l'aprovació i la defensa de la tesi ha de transcórrer un mínim de 15 dies i un màxim de 60 dies.
Exposició de la tesi
L'acte de defensa de la tesi té lloc durant el curs acadèmic i en dia lectiu.
La defensa es realitza a la universitat a on tens la tesi inscrita, i en sessió pública davant del tribunal. Consisteix en una exposició i defensa per part del doctorand, d'uns 35-50 minuts, de la recerca realitzada al llarg de la tesi, amb una menció especial a les aportacions originals.
Qualificació
Finalitzades la defensa i discussió de la tesi, el tribunal es reuneix a porta tancada per deliberar i cada membre del tribunal emet un informe i la qualificació global de:
- No apte/a
- Aprovat
- Notable
- Excel.lent
Menció cum laude
Un cop finalitzada la defensa, si la qualificació global de la tesi ha estat d'excel.lent, el tribunal pot atorgar la menció “cum laude”, mitjançant el vot individual i de forma secreta.
Un cop hagi acabat l'acte de lectura el secretari del tribunal o la persona en qui ho delegui portarà tota la documentació generada de la lectura a l'Oficina tècnica de doctorat, qui seguidament trametrà tota la documentació a la direcció de l'Escola de Doctorat perquè pugui fer, en el termini màxim de cinc dies l'escrutini d'aquests vots.
Un cop fet l'escrutini, l'Oficina tècnica de doctorat et comunicarà per correu electrònic la qualificació definitiva de la teva tesi doctoral.
Un cop aprovada la tesi doctoral, la biblioteca de la Universitat s'ocuparà d'arxivar-ne una còpia en format electrònic en un repositori obert. També remetrà a la base de dades de tesis del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (TESEO) un exemplar de la tesi en format electrònic, així com tota la informació complementària que sigui necessària per a la identificació i la consulta de la tesi.
Un cop superada la lectura de la tesi, pots sol·licitar l'expedició del títol de doctor d'acord amb la legislació vigent. D'acord amb la normativa sobre expedició de títols, la denominació del títol serà: Doctor o Doctora per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, i inclourà informació sobre el programa de doctorat cursat.
Per poder expedir el títol oficial de doctor/a, caldrà que abonis la taxa que anualment fixa la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
A continuació trobareu les indicacions i els models per elaborar la coberta i la portadella de la vostra tesi doctoral en format PDF, si els preferiu en format Word els podeu trobar al Campus Virtual > Comunitat > Escola de Doctorat > Dipòsit de tesi > Coberta de la tesi doctoral.
Aquests models són una recomanació, no són obligatoris.
Per a qualsevol dubte relacionat amb la coberta, o per editar la mida del llom podeu posar-vos en contacte amb UMedia (jordina.bartomeus@uvic.cat)