Vés al contingut

Anglès per a les Ciències de l'Esport

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport

Assignatura

Anglès per a les Ciències de l'Esport

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

0

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsRuben Giró Anglada
Marta Corominas Salom
G12, presencial, matíanglèsRuben Giró Anglada
Marta Corominas Salom

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

En el context global actual, l'accés a la informació ha adquirit una importància cabdal. Es calcula que el 80 % de la informació en format electrònic està en anglès i que al voltant del 50 % de totes les publicacions científiques i acadèmiques també estan escrites en aquest idioma. Per aquest motiu, en aquesta assignatura es treballa la capacitat d'extreure, comprendre i produir informació en llengua anglesa oralment i per escrit.

Els alumnes han de:

  • Adquirir l'hàbit de consultar documents orals i escrits en llengua anglesa com a font d'informació sobre temes relacionats amb les ciències de l'activitat física i de l'esport.
  • Adquirir eines, tècniques i estratègies per poder accedir a la informació en documents orals i escrits en llengua anglesa.
  • Adquirir els recursos suficients per poder comprendre i interpretar textos dels àmbits científic, acadèmic i professional.
  • Desenvolupar estratègies per expressar-se oralment i per escrit en llengua anglesa.
  • Desenvolupar autonomia a l'hora de sintetitzar i resumir informació de textos orals i escrits.
  • Conèixer i utilitzar les estructures gramaticals i el vocabulari adequats al context acadèmic i a la matèria de les ciències de l'activitat física i de l'esport.
  • Desenvolupar habilitats per fer presentacions orals en anglès.

Resultats d'aprenentatge

  • K8.1. Seleccionar coneixements i recursos inclusius que incorporin la perspectiva de gènere i saber aplicar-los a poblacions amb cultures diferents i a persones amb alguna discapacitat o malaltia.
  • S10.1. Relacionar diferents àrees i continguts i aprendre a desenvolupar-los a través de diferents temes transversals.
  • C2.1. Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • C5.1. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • C6.1. Integrar una perspectiva inclusiva per garantir l'atenció a la diversitat (sexual, de gènere, d'origen, etc.), l'equitat i l'accessibilitat en les pròpies produccions i propostes d'actuació.

Continguts

  1. Estratègies per a la lectura acadèmica
    • Lectura eficaç
    • Lectura per obtenir una visió general
    • Lectura centrada
  2. Estratègies per a l'escriptura acadèmica
    • Estructura de la frase, ordre de paraules i connectors
    • Estructura del paràgraf: tesi, desenvolupament i conclusió
    • Estructura del text
    • Cites i paràfrasis
  3. Estratègies per fer exposicions orals
    • Estratègies per entendre les exposicions orals acadèmiques
    • El procés de preparació d'una exposició oral
    • El llenguatge de les exposicions orals
    • Participació en un grup de discussió
  4. Vocabulari acadèmic
    • Ús efectiu dels diccionaris

Avaluació

L'avaluació d'aquesta assignatura és contínua i es basa en el treball personal, el treball dirigit, les proves parcials, l'exposició oral i la participació a l'aula.

Avaluació de procés

  • Treball personal: preparació, presentació i correcció de les tasques de lectura i escriptura d'acord amb els terminis acordats
  • Treball dirigit: treball preparatori corresponent a l'exposició oral i escrita en anglès d'un tema relacionat amb els esports
  • Participació: assistència a les sessions amb el treball preparat i participació en els debats dels exercicis de manera productiva

Avaluació de resultats

  • 2 exàmens parcials: proves per avaluar l'assimilació dels continguts
  • Treball en grup: exposició oral en anglès d'un tema relacionat amb l'esport. L'exposició oral es fa en grup. Malgrat això, la nota és individual.

La nota final es calcula mitjançant els components següents:

  • 2 activitats obligatòries: 20 % (se'n pot recuperar una)
  • 1r examen: 20 % (recuperable)
  • 2n examen: 20 % (recuperable)
  • Projecte: 20 % (no recuperable)
  • Activitats de classe: 20 % (no recuperable)

Per aprovar l'assignatura s'ha d'aprovar per separat cadascun dels elements avaluats excepte les activitats de classe. Tanmateix, si la nota final és inferior a 5, les activitats de classe poden ser l'única manera d'obtenir una nota mitjana més alta.

Els treballs presentats han de ser inèdits i elaborats per l'estudiant. En cas de dubte sobre l'autoria d'un treball escrit, el professor es reserva el dret de preguntar oralment a l'estudiant per comprovar que ha entès el contingut.

Recuperació d'elements avaluables

Totes les parts s'han d'aprovar per separat amb una nota mínima de 5 i només es poden repetir exàmens i activitats obligatòries. Segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau vigent, només es pot recuperar el 50 % de l'avaluació de l'assignatura.

La recuperació dels exàmens i/o de les activitats obligatòries es fa durant la setmana de recuperació. Qualsevol activitat o examen recuperat només pot tenir una nota màxima de 5.

Només poden presentar-se a la recuperació els estudiants que han suspès la primera avaluació. No es pot tornar a fer cap activitat o examen si no s'ha fet la primera avaluació.

No es poden tornar a avaluar els treballs ja aprovats ni tornar a fer els exàmens per apujar nota.

Si després del període de recuperació un (o més) dels elements avaluables continua tenint una nota inferior a 5, s'ha de repetir tota l'assignatura.

Metodologia

Per assolir les competències i els objectius de l'assignatura és imprescindible assistir a totes les sessions de classe amb regularitat i portar el material que s'han lliurat per a cada sessió.

  • Sessions de classe: s'adrecen a tot el grup i s'hi transmeten i treballen els continguts de l'assignatura a través de textos escrits i materials audiovisuals.
  • Treball dirigit: s'hi fa treball en grups reduïts en què l'alumnat, amb l'orientació del professorat, ha de resoldre els dubtes i dificultats que sorgeixin en les hores de treball personal. Aquestes sessions també serveixen perquè els estudiants facin el seu treball de recerca amb textos acadèmics en llengua anglesa. És obligatori que tots els membres del grup assisteixin a les sessions de treball dirigit.
  • Treball personal: treball que l'estudiant ha de dedicar a la preparació i realització de les activitats proposades, sobretot lectures i tasques relacionades, i al desenvolupament dels recursos lèxics propis.
  • Tutories individuals: sessions de seguiment de l'aprenentatge dels alumnes. Al llarg del semestre es fan tutories individuals a petició de l'estudiant o de la professora o professor.
  • Pla de treball: és l'eina que s'utilitza per planificar el treball que ha de fer l'estudiant en cadascun dels temes de l'assignatura. Es lliura a l'inici del semestre, la qual cosa permet que l'estudiant pugui organitzar el treball personal.

Bibliografia

Bàsica

  • (2014). Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford.
  • De Chazal, E. & Rogers, L. (2013). Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes (Intermediate/B1+). Oxford.
  • Murphy, R. (2005). English Grammar in Use. Cambridge.
  • Philpot, S. & Curnick, L. (2011). Headway. Academic Skills. Reading, Writing and Study Skills. Oxford.
  • Swan, M. (2017). Practical English Usage. Oxford.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte