Vés al contingut

Projecte Integrat II

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Biomedicina

Assignatura

Projecte Integrat II

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsBeatriz Candas Estebanez
Mireia Pérez Verdaguer
Rodrigo Muñoz Díaz

Objectius

Aquesta assignatura forma part d’un conjunt d'assignatures, Projecte Integrat I-VI, del grau en Biomedicina que culminen la feina feta cada semestre des del primer fins al tercer curs. L'objectiu comú d'aquest conjunt d'assignatures és treballar a la pràctica els coneixements que l'estudiant ha adquirit en altres assignatures durant el semestre i, alhora, facilitar l'adquisició de competències relacionades amb la recerca biomèdica. La metodologia d'ensenyament és l'aprenentatge basat en problemes o projectes.

En particular, Projecte Integrat II persegueix que els estudiants aprenguin tècniques en la separació, mesurament i anàlisi de la bioquímica clínica, en l’anàlisi i discussió de dades, i que adquireixin les primeres nocions relacionades amb les normes de bioseguretat, tenint en compte que han de manipular mostres biològiques. Per això, recomanem fermament que els estudiants que es matriculin en aquesta assignatura hagin cursat anteriorment Bioquímica.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Coneix i utilitza els instruments de laboratori rutinaris per desenvolupar correctament les pràctiques.
  • RA2. Treballa de manera adequada en un laboratori amb material biològic, tenint en consideració les mesures de seguretat, manipulació i eliminació de residus biològics, així com el registre de les activitats.
  • RA3. Comprèn de manera oral i escrita la llengua anglesa en l'àmbit científic.
  • RA4. Coneix i aplica les pautes principals per estructurar presentacions, projectes, publicacions en l'àmbit de comunicacions científiques.
  • RA5. Resol problemes i situacions pròpies de l'exercici professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • RA6. Dissenya intervencions que atenen necessitats de l'àmbit de manera multidisciplinària.
  • RA7. Mostra habilitats per a la reflexió crítica en els processos vinculats a l'exercici de la professió.
  • RA8. Utilitza adequadament el llenguatge oral (verbal i no verbal) en la interacció personal i professional en català, espanyol i anglès.
  • RA9. Aplica estratègies per a la promoció de la igualtat de gènere i l'equitat entre les persones en l'àmbit professional.
  • RA10. Elabora informes i documents escrits (principalment de caràcter tècnic) amb correcció ortogràfica i gramatical en català, espanyol i anglès.

Competències

Generals

  • Mostrar una actitud positiva per innovar, crear valor i integrar el coneixement científic i millorar la pròpia formació.

Específiques

  • Analitzar dades biomèdiques i seqüències biològiques mitjançant l'ús de l'estadística i la computació.
  • Formular hipòtesis i dissenyar experiments en l'àmbit de la recerca biomèdica.
  • Interpretar amb esperit crític els resultats i conclusions d'un estudi científic.
  • Reconèixer l'aplicabilitat dels mètodes d'enginyeria genètica i de les tecnologies òmiques en l'investigació preclínica i clínica.
  • Sortir-se'n amb habilitat tècnica en un laboratori d'investigació amb mostres de cèl·lules i teixits i amb animals d'experimentació.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions i mostrar compromís pel rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Adquirir estratègies per promoure i intervenir en la igualtat de gènere i l'equitat entre les persones.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís pels valors democràtics i de desenvolupament sostenible.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per transferir el coneixement a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents i de recerca.

Continguts

  1. Bioseguretat
  2. Tècniques de bioquímica clínica centrades en:
    • Anàlisi
    • Separació
    • Mesurament
  3. Cerca d'informació sobre protocols
  4. Consells per redactar protocols i informes (incloent-hi l'anàlisi i la discussió de dades)
  5. Treball sobre les habilitats de comunicació oral

Avaluació

L’assignatura s’avalua de la manera següent:

  • Elaboració de protocols científics: 20 % (avaluació individual: 10 % + avaluació grupal: 10 %)
  • Proves en línia: 10 %
  • Competències en el seguiment de protocols tècnics: 10 %
  • Informe científic escrit: 25 % (avaluació individual: 12,5 % + avaluació grupal: 12,5%)
  • Presentació científica al laboratori: 25 % (avaluació individual: 12,5 % + avaluació grupal: 12,5%)
  • Participació activa: 10 % (participació, actitud, assistència)

Les avaluacions individuals en el treball en grup es fan a partir de les fites assolides al llarg del projecte, de les quals el professor fa un seguiment.

S'espera que l’estudiant faci una autoavaluació qualitativa durant el curs i assisteixi al 80 % de les classes.

Les faltes d'assistència justificades no exclouen l'alumnat de fer les tasques derivades de la sessió a la qual no s'ha assistit.

Es consideren absències justificades:

  • Ingrés hospitalari
  • Citació judicial
  • Defunció d'un familiar de 1r o 2n grau de consanguinitat o afinitat
  • Malaltia de diagnòstic mèdic que impedeix assistir a la sessió
  • Assistència a una visita programada a l'hospital, que no es pugui ajornar i que impliqui diagnòstic, seguiment i/o tractament mèdic

En cas d'absència justificada:

En cas de no poder recuperar la classe, l'alumne ha de fer un treball (proposat pel professor) que li permeti recuperar, total o parcialment, el contingut de la sessió que s'ha perdut. L'elaboració d'aquest treball és obligatòria i la no presentació del treball implica una penalització equivalent a la reducció del 5 % de la nota final de l'assignatura.

En cas d'absència no justificada:

  • No es pot recuperar la classe i es fa una penalització equivalent a la reducció del 10 % de la nota final de l'assignatura per cada sessió a la qual es falti. (Per tant, una absència suposa una reducció del 10 % de la nota final, i dues, del 20 %.)
  • L'absència a 3 sessions o més suposa suspendre l'assignatura.
  • L'estudiant pot fer un treball recomanat per recuperar, total o parcialment, el contingut de la sessió que s'ha perdut, però no és obligatori. Si l'estudiant recupera satisfactòriament el treball, pot recuperar el 5 % de la penalització imposada per l'absència.

Important

El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la UVic-UCC, constitueixen faltes greus o molt greus. Per això en el transcurs d'aquesta assignatura el plagi o l'apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu què es considera plagi) i l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial en una activitat es tradueixen de manera automàtica en un suspens o en altres mesures disciplinàries.

Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.

Metodologia

Aquesta assignatura es basa en la metodologia d'aprenentatge basat en problemes (ABP), que implica un treball individual i grupal per respondre a un repte, generar un protocol i executar-lo al laboratori, i en l'anàlisi, presentació i discussió dels resultats en els àmbits escrit i oral.

Bibliografia

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte