Vés al contingut

Motors de Joc

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Motors de Joc

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàEnrique Vergara Carreras

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 9. Indústria, innovació i infraestructures

Objectius

L'objectiu d'aquesta assignatura és ampliar els coneixements sobre motors de joc, i per poder dur-ho a terme, el que es fa és una revisió de bona part de la funcionalitat que ens ofereix el motor comercial de jocs Unreal. El fet de conèixer un altre motor de joc, a banda de Unity, ens ajuda a generalitzar els mòduls comuns de la majoria de motors de videojocs i tenir una visió més crítica dels beneficis i mancances d'un nou motor de joc.

Per fer una revisió general del motor Unreal i, al mateix, temps entrar una mica en detall en les seves funcionalitats principals, s'ha descartat estudiar com es programa, mitjançant l'ús de C++, ja que requereix molta dedicació. Per això la revisió de la part de programació es fa mitjançant l'ús dels Blueprints. Aquesta eina de gestió de la lògica del joc està molt evolucionada i, malgrat que no permeti programar tot el que es vol, sí que permet desenvolupar perfectament quasi tota la lògica que s'ha d'implementar en un videojoc.

L'assignatura se centra en la programació d'un joc en 3D en primera persona, amb una mecànica senzilla. L'objectiu és fer des de zero tot el desenvolupament del joc amb la finalitat de familiaritzar-se amb aquest nou motor de joc.

Resultats d'aprenentatge

  • Integra principis dels jocs en el desenvolupament d'aplicacions.
  • Implementa projectes en Unreal.
  • Resol problemes mitjançant habilitats tècniques i recursos tecnològics.
  • Mostra una actitud de motivació i compromís per a la millora personal i professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Avaluar i utilitzar motors de jocs tot aplicant els conceptes de física mecànica en el desenvolupament de videojocs.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Continguts

  1. Instal·lació i configuració d'Unreal
  2. Introducció a la il·luminació i maquetació
  3. Introducció al Marketplace i al disseny del videojoc
  4. Programació amb Blueprints
  5. Art i disseny d'entorns
  6. Blueprints per fer el heads-up display (HUD)
  7. Gestió de sons
  8. Disseny avançat d'entorns
  9. Menú principal i GameLoop
  10. Intel·ligència artificial i empaquetar/compilar un projecte

Avaluació

La nota del curs es calcula a partir d'un seguit de lliuraments (en grups de com a màxim 2 persones):

  • Entrega 1: 20 %
    • Maquetació del gameplay del nivell 2 cuidant al màxim el detall gràfic
    • Lliurament individual
  • Entrega 2: 50 %
    • Presentació final del joc: joc finalitzat, amb dues mecàniques noves
    • Lliurament individual
  • Entrega 3: 30 %
    • Presentació d'un altre motor de videojocs: Game Maker Studio, Godot Engine, CryEngine, Construct 3, RPG Maker...
    • Lliurament grupal

Important

En cas de no mantenir una assistència mínima del 70 % cal fer un examen pràctic final.

Si la mitjana dels projectes queda suspesa, s'ha de fer un examen pràctic final, però només es pot recuperar com a màxim el 50 % de l'assignatura.

Metodologia

Les sessions de classe consten d'una part teòrica d'explicació dels conceptes per part del professor i una part pràctica per part dels alumnes. Fora de l'horari de classe els alumnes han de fer el seguiment de l'assignatura, tant de la part teòrica com de la pràctica, per assolir els objectius d'aprenentatge.

Bibliografia

Bàsica

  • Nixon, D. (2020). Beginning Unreal Game Development: Foundation for Simple to Complex Games Using Unreal Engine 4. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/qq5d82/alma991001162979406718
  • Romero, M. & Sewell B. (2022). Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 5: Unleash the true power of Blueprints to create impressive games and applications in UE5 (3 ed.). Packt Publishing.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte