Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Realitat Virtual i Augmentada
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Enrique Vergara Carreras |
Jose Díaz Iriberri |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 9. Indústria, innovació i infraestructures
Objectius
L'objectiu d'aquesta assignatura és aprofundir en els coneixements de programació necessaris per a abordar el desenvolupament d'un projecte interactiu en temps real, ja sigui un videojoc o una aplicació serious game.
També es vol fer èmfasi en la importància de treballar en equip i fer ús de les eines de control de versions com també de les tasques relacionades amb la gestió de projectes.
Resultats d'aprenentatge
- Comprèn les entitats principals que utilitza Unity per desenvolupar un joc i com es comuniquen entre elles.
- Coneix l'estructura del projecte de Unity per poder-ne fer versions.
- Coneix la interacció dels dispositius d'entrada/sortida que interactuen en un videojoc de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV).
- Entén les necessitats d'un joc i sap programar les estructures de dades necessàries per desenvolupar-lo.
- Mostra habilitats per desenvolupar un joc, ja sigui de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV).
- Desenvolupa interfícies de comunicació creatives e innovadores.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
Continguts
- Anàlisi del motor de videojocs Unity 2020.x i de les noves funcionalitats
- Ús del control del versions propi de Unity: Collaborate
- Gestió de projectes col·laboratius amb Unity
- Ús de l'SDK de Vuforia per la gestió de projectes de realitat augmentada
- Generació d'executables tant per a dispositius Android com iOS
- Ús de l'Oculus SDK i Viveport SDK i altres perifèrics de sortida/entrada amb Unity per la realitat virtual
Avaluació
L'avaluació és continuada. Durant el curs es fan proves, lliuraments de pràctiques i dos projectes. La ponderació és la següent:
- Projecte de realitat augmentada: 35 % (treball grupal de 2-3 persones)
- Projecte de realitat virtual: 35 % (treball grupal de 2-3 persones)
- Examen de realitat augmentada: 10 % (treball individual)
- Examen de realitat virtual: 10 % (treball individual)
- Documentació de seguiment dels projectes: 10 %
Si la mitjana dels projectes queda suspesa, s'ha de fer un examen pràctic final per recuperar-ne un.
Els exàmens i la documentació de seguiment dels projectes no són recuperables.
Metodologia
Es compagina l'explicació teòrica amb exercicis pràctics a classe.
Bibliografia
Bàsica
- Meta Quest (2024). Meta Quest Developer Center. Recuperat de https://developer.oculus.com/
- Unity (2021). Unity 3D. Recuperat de https://unity.com/es
- Vuforia (2021). Vuforia Developer Portal. Recuperat de https://developer.vuforia.com/
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.