Text original
Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Realitat Virtual i Augmentada
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Enrique Vergara Carreras |
Jose Díaz Iriberri |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

- 4. Educació de qualitat
- 9. Indústria, innovació i infraestructures
Objectius
L'objectiu d'aquesta assignatura és aprofundir en els coneixements de programació necessaris per a abordar el desenvolupament d'un projecte interactiu en temps real, ja sigui un videojoc o una aplicació serious game.
També es vol fer èmfasi en la importància de treballar en equip i fer ús de les eines de control de versions com també de les tasques relacionades amb la gestió de projectes.
Resultats d'aprenentatge
- Comprèn les entitats principals que utilitza Unity per desenvolupar un joc i com es comuniquen entre elles.
- Coneix l'estructura del projecte de Unity per poder-ne fer versions.
- Coneix la interacció dels dispositius d'entrada/sortida que interactuen en un videojoc de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV).
- Entén les necessitats d'un joc i sap programar les estructures de dades necessàries per desenvolupar-lo.
- Mostra habilitats per desenvolupar un joc, ja sigui de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV).
- Desenvolupa interfícies de comunicació creatives e innovadores.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
Continguts
- Anàlisi del motor de videojocs Unity 2020.x i de les noves funcionalitats
- Ús del control del versions propi de Unity: Collaborate
- Gestió de projectes col·laboratius amb Unity
- Ús de l'SDK de Vuforia per la gestió de projectes de realitat augmentada
- Generació d'executables tant per a dispositius Android com iOS
- Ús de l'Oculus SDK i Viveport SDK i altres perifèrics de sortida/entrada amb Unity per la realitat virtual
Avaluació
L'avaluació és continuada. Durant el curs es fan proves, lliuraments de pràctiques i dos projectes. La ponderació és la següent:
- Projecte de realitat augmentada: 35 % (treball grupal de 2-3 persones)
- Projecte de realitat virtual: 35 % (treball grupal de 2-3 persones)
- Examen de realitat augmentada: 10 % (treball individual)
- Examen de realitat virtual: 10 % (treball individual)
- Documentació de seguiment dels projectes: 10 %
Si la mitjana dels projectes queda suspesa, s'ha de fer un examen pràctic final per recuperar-ne un.
Els exàmens i la documentació de seguiment dels projectes no són recuperables.
Metodologia
Es compagina l'explicació teòrica amb exercicis pràctics a classe.
Bibliografia
Bàsica
- Meta Quest (2024). Meta Quest Developer Center. Recuperat de https://developer.oculus.com/
- Unity (2021). Unity 3D. Recuperat de https://unity.com/es
- Vuforia (2021). Vuforia Developer Portal. Recuperat de https://developer.vuforia.com/
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.