Vés al contingut

Realitat Virtual i Augmentada

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Realitat Virtual i Augmentada

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàEnrique Vergara Carreras
Jose Díaz Iriberri

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 9. Indústria, innovació i infraestructures

Objectius

L'objectiu d'aquesta assignatura és aprofundir en els coneixements de programació necessaris per a abordar el desenvolupament d'un projecte interactiu en temps real, ja sigui un videojoc o una aplicació serious game.

També es vol fer èmfasi en la importància de treballar en equip i fer ús de les eines de control de versions com també de les tasques relacionades amb la gestió de projectes.

Resultats d'aprenentatge

  • Comprèn les entitats principals que utilitza Unity per desenvolupar un joc i com es comuniquen entre elles.
  • Coneix l'estructura del projecte de Unity per poder-ne fer versions.
  • Coneix la interacció dels dispositius d'entrada/sortida que interactuen en un videojoc de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV).
  • Entén les necessitats d'un joc i sap programar les estructures de dades necessàries per desenvolupar-lo.
  • Mostra habilitats per desenvolupar un joc, ja sigui de realitat augmentada (RA) o realitat virtual (RV).
  • Desenvolupa interfícies de comunicació creatives e innovadores.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.

Continguts

  • Anàlisi del motor de videojocs Unity 2020.x i de les noves funcionalitats
  • Ús del control del versions propi de Unity: Collaborate
  • Gestió de projectes col·laboratius amb Unity
  • Ús de l'SDK de Vuforia per la gestió de projectes de realitat augmentada
  • Generació d'executables tant per a dispositius Android com iOS
  • Ús de l'Oculus SDK i Viveport SDK i altres perifèrics de sortida/entrada amb Unity per la realitat virtual

Avaluació

L'avaluació és continuada. Durant el curs es fan proves, lliuraments de pràctiques i dos projectes. La ponderació és la següent:

  • Projecte de realitat augmentada: 35 % (treball grupal de 2-3 persones)
  • Projecte de realitat virtual: 35 % (treball grupal de 2-3 persones)
  • Examen de realitat augmentada: 10 % (treball individual)
  • Examen de realitat virtual: 10 % (treball individual)
  • Documentació de seguiment dels projectes: 10 %

Si la mitjana dels projectes queda suspesa, s'ha de fer un examen pràctic final per recuperar-ne un.

Els exàmens i la documentació de seguiment dels projectes no són recuperables.

Metodologia

Es compagina l'explicació teòrica amb exercicis pràctics a classe.

Bibliografia

Bàsica

  • Meta Quest (2024). Meta Quest Developer Center. Recuperat de https://developer.oculus.com/
  • Unity (2021). Unity 3D. Recuperat de https://unity.com/es
  • Vuforia (2021). Vuforia Developer Portal. Recuperat de https://developer.vuforia.com/

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte