Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Gamificació
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Sergi Grau Carrión |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
L'objectiu d'aquesta assignatura és adquirir els coneixements referents al concepte de gamificació i tècniques de gamificació aplicades en diferents sectors, així com ser capaç de dissenyar i aplicar una experiència gamificada per a un entorn específic.
Resultats d'aprenentatge
- Integra principis dels jocs en el desenvolupament d'aplicacions.
- Implementa projectes multimèdia.
- Demostra capacitat per a la comunicació i la difusió de projectes multimèdia utilitzant el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos en català, espanyol o anglès.
- Comunica coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa.
- Aplica recursos creatius per solucionar problemes en la fase de desenvolupament d'un projecte integral.
- Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
Específiques
- Conèixer els elements teòrics, les necessitats i els elements fonamentals per dissenyar jocs conceptualment.
- Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Continguts
- Conceptes bàsics de la gamificació
- Psicologia de la motivació
- Disseny d'experiències gamificades
- Avaluació de les experiències gamificades
- Aplicacions de la gamificació
Avaluació
L'avaluació es basa en un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen l'assistència activa a l'aula, la participació en el treball en equip, la presentació i exposició de treballs o informes individuals o de grup.
- Desenvolupament de projectes: 40 %; recuperable
- Proves avaluables: 20 %; no recuperable
- Presentació de resultats: 20 %; no recuperable
- Seguiment de l'assignatura: 10 %; no recuperable
- Participació: 10 %; no recuperable
Metodologia
L'assignatura té una part teòrica i una part pràctica. En les sessions de classe s'expliquen els coneixements teòrics generals i es fa el seguiment del desenvolupament dels treballs, així com les activitats autònomes.
Bibliografia
Bàsica
- Andrzej Marczewski (2015). Even ninja monkeys like to play: Gamification, game thinking & motivational design. Dutch Driver.
- Jacobo Feijóo, David Hernantes (2017). Lean Gamification: Crea productos exitosos y motiva el deseo de tus clientes. FC Editorial.
- Kevin Werbach, Dan Hunter (2014). Gamificación: Revoluciona tu negocio con las técnicas de los juegos (2 ed.). Pearson.
- Mihaly Csikszentmihalyi (2016). Flow: Una psicología de la felicidad (2 ed.). Kairós.
- Yu-Kai Chou (2014). Actionable Gamification: Beyond Points, Badges and Leaderboards. Octalysis Media.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.