Vés al contingut

Gamificació

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Gamificació

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàSergi Grau Carrión

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

L'objectiu d'aquesta assignatura és adquirir els coneixements referents al concepte de gamificació i tècniques de gamificació aplicades en diferents sectors, així com ser capaç de dissenyar i aplicar una experiència gamificada per a un entorn específic.

Resultats d'aprenentatge

  • Integra principis dels jocs en el desenvolupament d'aplicacions.
  • Implementa projectes multimèdia.
  • Demostra capacitat per a la comunicació i la difusió de projectes multimèdia utilitzant el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos en català, espanyol o anglès.
  • Comunica coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa.
  • Aplica recursos creatius per solucionar problemes en la fase de desenvolupament d'un projecte integral.
  • Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Conèixer els elements teòrics, les necessitats i els elements fonamentals per dissenyar jocs conceptualment.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Continguts

  • Conceptes bàsics de la gamificació
  • Psicologia de la motivació
  • Disseny d'experiències gamificades
  • Avaluació de les experiències gamificades
  • Aplicacions de la gamificació

Avaluació

L'avaluació es basa en un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen l'assistència activa a l'aula, la participació en el treball en equip, la presentació i exposició de treballs o informes individuals o de grup.

  • Desenvolupament de projectes: 40 %; recuperable
  • Proves avaluables: 20 %; no recuperable
  • Presentació de resultats: 20 %; no recuperable
  • Seguiment de l'assignatura: 10 %; no recuperable
  • Participació: 10 %; no recuperable

Metodologia

L'assignatura té una part teòrica i una part pràctica. En les sessions de classe s'expliquen els coneixements teòrics generals i es fa el seguiment del desenvolupament dels treballs, així com les activitats autònomes.

Bibliografia

Bàsica

  • Andrzej Marczewski (2015). Even ninja monkeys like to play: Gamification, game thinking & motivational design. Dutch Driver.
  • Jacobo Feijóo, David Hernantes (2017). Lean Gamification: Crea productos exitosos y motiva el deseo de tus clientes. FC Editorial.
  • Kevin Werbach, Dan Hunter (2014). Gamificación: Revoluciona tu negocio con las técnicas de los juegos (2 ed.). Pearson.
  • Mihaly Csikszentmihalyi (2016). Flow: Una psicología de la felicidad (2 ed.). Kairós.
  • Yu-Kai Chou (2014). Actionable Gamification: Beyond Points, Badges and Leaderboards. Octalysis Media.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte