Text amb traducció automàtica
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció automàtica de l'anglès.
La traducció automàtica pot contenir errors i llacunes. Consulta-la només amb finalitats informatives!
Consulta el text traduït només amb finalitats informatives!
Texto con traducción automática
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.
La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Màrqueting Digital i Comerç Electrònic
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | anglès | Jessica Bestué Anmella |
Objectius
Al final del curs els alumnes seran capaços de fer-ho
- expliqueu per què hi ha una planificació de màrqueting i una planificació de màrqueting digital i comerç electrònic.
- reconèixer i descriure les variables ambientals que influeixen en les activitats de màrqueting digital i comerç electrònic.
- definir, explicar i utilitzar de manera pràctica els conceptes fonamentals del màrqueting digital en estratègies i tàctiques ben planificades per a l'èxit, això vol dir: connectar directament amb els objectius del negoci.
- utilitzar eines i marcs d'anàlisi que els venedors utilitzen per concebre i executar la investigació i l'estratègia de màrqueting digital.
- Demostrar com els professionals del màrqueting realitzen les tasques funcionals que constitueixen el màrqueting digital, com ara la recollida d'intel·ligència de màrqueting per a estratègies de màrqueting reeixides.
Resultats d'aprenentatge
- Reconèixer i comprendre les variables ambientals que influeixen en les activitats de màrqueting digital i comerç electrònic.
- Definir, explicar i utilitzar de manera pràctica els conceptes fonamentals de màrqueting digital en estratègies i tàctiques d'èxit ben planificades, això vol dir: connectar directament amb els objectius empresarials.
- Utilitzeu eines i marcs analítics comuns que els venedors utilitzen per concebre i executar investigacions i estratègia de màrqueting digital.
- Demostreu com els professionals del màrqueting realitzen les tasques funcionals que constitueixen el màrqueting digital, com ara la recollida d'intel·ligència de màrqueting per a estratègies de màrqueting reeixides.
- Explicar el comerç electrònic com a eina de distribució dins del procés de planificació de màrqueting.
Competències
Generals
- Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
- Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- Tenir capacitat d'organització i planificació.
- Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
Especificacions
- Saber comprendre i ser capacitat de transmetre la importància de l'empresa/organització s'orienti al mercat ia la relació amb el client.
- Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
- Ser capaç de dissenyar i desplegar iniciatives de comunicació de mÃrqueting amb una visió integral.
- Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de mÃrqueting.
- Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
- Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
- Tenir capacitat per aprendre i saber aplicar coneixements i habilitats a la direcció estratègica del màrqueting.
- Tenir capacitat per a la planificació de les decisions necessàries a la distribució comercial ia la gestió dels productes dels canals de distribució.
- Tenir habilitat per definir i implementar estratègies i models de negoci amb un ús intensiu de les TIC, i particularment d'internet, les xarxes socials i els sistemes d'e-business.
Bàsiques
- Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per aprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en la lectura d'estudi. pròpia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la rea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de carècter social, cientÃfic o ètic.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crític davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromès cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrits o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informatiu de les TIC.
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb la motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
Tema 1. Comunicació estratègica com sempre
- Fonaments de la planificació estratègica de la comunicació
- El paper de la comunicació
- Eines estratègiques
- Recerca (de qualitat a Big Data)
- Segmentació (des de la segmentació fins a la personalització)
- Declaració de posicionament de la marca
- Trajectes del client (del consumidor a la conversa)
- Disciplines de comunicació
- Estratègia de comunicació
- Planificació de màrqueting
- Estratègia de comunicació dins de:
- Objectius
- Públic objectiu
- Copiar l'estratègia
- Actius de comunicació
- Calendari
- Pressupost
- Mesurament
Tema 2. Màrqueting digital
- Introducció
- El marc de la transformació digital
- La piràmide de la transformació digital
- Model de negoci/estratègia de negoci
- Execució/model operatiu corporatiu, operacions, sortida al mercat
- Tecnologies habilitadores
- Economia compartida
- Què és el consum col·laboratiu i què no?
- Reimagina el màrqueting
- Per què? Què queda? Què evoluciona? (Clase invertida)
- Fonaments de màrqueting a Internet: des dels viatges del consumidor fins als viatges de conversa, des dels objectius tradicionals fins a la personalització.
- Territoris de marca: una introducció. a la planificació de continguts
- Competències digitals
- Intel·ligència emocional
- Gestió de projectes digitals
- Comunicació interpersonal
- La piràmide de la transformació digital
- El marc de la transformació digital
- màrqueting a Internet
- L'objectiu del màrqueting a Internet.
- Els objectius de les comunicacions de màrqueting a Internet:
- Contractació (bàsiques)
- L'oferta bàsica: ingredients bàsics i opcionals
- Growth Hacking
- Fidelitat (bàsiques)
- Vendes: Upselling, cross-selling i MGM
- Retenció
- Recaptura de clients retardats (bàsics)
- Valor de vida del client (LTV) i valor total del client (CTV)
- ROI de contractació i fidelització
- Contractació (bàsiques)
- Eines de comunicació de màrqueting a Internet
- Viatges/converses holístics dels consumidors (gestionats i no gestionats)
- Punts de contacte físics
- Punts de contacte digitals
- El disseny holístic
- Canals digitals de propietat, guanyats i de pagament i embut de marca
- Viatges/converses holístics dels consumidors (gestionats i no gestionats)
- Estratègia de màrqueting a Internet
- Estratègies líquides
- Identificació de la investigació de la bretxa (viatge de conversa)
- Definició d'objectius de comunicació (i definició de KPI):
- Oportunitats vs conversió (clients magnètics)
- Consumidors coneguts i desconeguts: (Personalització@Escala)
- Recerca: senyals de dades
- Gestió de dades: dades de 1r, 2n, 3r
- Magatzem de dades/eina de BI/tauler de control/fulls de càlcul/API (embut)
- Disciplines de comunicació, mitjans (O/E/P) i actius: (classe invertida)
- Disciplines
- CRM: Segmentació i ús de bases de dades
- Contingut de marca: contingut multimèdia
- Comerç social
- Motors de cerca (SEM, SEO)
- Publicitat (display, anuncis de xarxes socials,...)
- RP (influenciadors)
- Disciplines
- Mitjans de comunicació
- Propietat: què són i per què els necessiten? control.
- Correu electrònic
- Mòbil (aplicacions i UX)
- Posicionament orgànic (SEO)
- Eines de SEO
- Avantatges de la cua llarga
- …………
- Xarxes socials, xarxes socials i estratègia de continguts, KOL's, crisi, màrqueting relacional en socials, gestió de comunitats:
- Xarxes socials verticals vs horitzontals
- Principals xarxes socials a Espanya
- Blocs
- …………
- Pagat: què són i per què els necessiten? Control
- Campanyes de planificació SEM
- Anuncis de Google.
- Estratègies fonamentals de planificació
- Earned: què són i per què els necessiten? Control
- Bloggers
- Compartir publicacions de marca
- Premeu
- Recerca orgànica
- …………
- Propietat: què són i per què els necessiten? control.
- L'estratègia: decisions
- Missió i arquitectura del canal
- Persona, caràcter de marca
- Planificació
- Idees i tàctiques per a objectius de màrqueting a través de les xarxes socials
- Flux i circuits estratègics
- Calendari
- Pressupost
- Control previ, durant i posterior a l'estratègia
Tema 3. Comerç electrònic
- Els nous consumidors electrònics
- Canvis de comportament (classe invertida)
- El TPV en línia
- Nous models de negoci
- Evolució vs revolució
- Productes vs serveis
- Benchmarking
Avaluació
Percentatges expressats com a part de la nota final:
- 30%: Assistència i participació a classe (basat en exercicis de qualificació individuals i grupals desenvolupats durant el curs a l'hora de classe o com a deures)
- 20%: Examen parcial
- 30%: Presentació de projectes en grup
- 20%: Presentació oral individual
Una part important del temps de classe implica la discussió de conferències, casos pràctics i publicacions periòdiques actuals, així com exercicis individuals i grupals que introdueixen i reforcen temes clau. Per tant, la participació dels alumnes a classe és fonamental i s'avalua.
S'espera que els estudiants prenguin un paper actiu a la classe, participin en els debats de classe i compleixin el treball requerit per a cada sessió. Per tal de complir amb èxit aquest requisit, els estudiants han d'estar preparats per dedicar un temps important fora de classe a la lectura i el pensament crític. Aquest curs està totalment integrat amb l'Aula Virtual de la UVic. Els estudiants han d'accedir i interactuar activament amb els recursos d'aquesta plataforma.
L'examen parcial es fa a classe i pot consistir en preguntes en format d'elecció múltiple, respostes breus o assaig breu.
La presentació en grup requereix que els equips treballin fora de la classe per analitzar un cas del món real que implica problemes difícils de màrqueting digital i comerç electrònic. El grup presenta la seva anàlisi i recomanacions a la classe i respon les preguntes.
Traducció automàtica pendent.
Metodologia
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
El màrqueting és una nova eina de gestió (no diguem-ne ciència) però ja ha passat per diverses revolucions. El Digital està passant ara i anem directament cap al Màrqueting 4.0 o, si ho preferiu, al Màrqueting de personalització.
Aquest curs ofereix als estudiants una introducció als elements centrals del màrqueting digital i la gestió del comerç electrònic.
Traducció automàtica pendent.
Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.
- Traducció automàtica pendent.