Vés al contingut

Trade i Retail Màrqueting

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Trade i Retail Màrqueting

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

4

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaanglèsGozde Erdogan

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 12. Consum i producció responsables

Objectius

  • Comprendre conceptes clau i components bàsics de les estratègies comercials i minoristes.
  • Conèixer les últimes tendències i innovacions tecnològiques del sector.
  • Ser capaç de planificar i desenvolupar accions de màrqueting per a comerciants i minoristes en els seus diferents contextos.
  • Desenvolupar les habilitats necessàries per gestionar i elaborar una estratègia de relació entre fabricants i minoristes.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix les adaptacions que està patint l'entorn de màrqueting, a causa de les innovacions tecnològiques i de les noves tendències, tant en les noves plataformes de l'entorn digital com en el perfil del nou consumidor que va sorgint.
  • Coneix els canals de distribució, els criteris de negociació empresarial i tècniques de lideratge d'equips de vendes i d'informes.
  • Demostra habilitats per a l'anàlisi de situacions des d'una perspectiva global i integral, i relaciona elements socials, culturals, econòmics i de gènere segons correspongui.

Competències

Generals

  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.

Específiques

  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  1. Objectius del màrqueting comercial
  2. Avantatges del màrqueting comercial
    1. Optimitzar la cadena de subministrament, efecte fuet
    2. Optimitzar la rotació al punt de venda gràcies a la millora de la cadena de subministrament
    3. Màrqueting de compres
    4. Fidelització en el canal i en el punt de venda
  3. Màrqueting comercial presencial i digital: examen en línia (webrooming), examen in situ (showrooming)
  4. Assortiment òptim
  5. Estratègies de preus per canal: segons la ubicació del canal, el tipus de botiga i el valor afegit que s'ofereix
  6. Promocions al punt de venda: promocions per incentivar la compra del producte, per anunciar nous productes o varietats o per traslladar existències.
  7. Visibilitat dels productes a les góndoles: ubicació a la góndola, formes especials d'exposició, material POP i publicitat al punt de venda
  8. Qualitat del servei al punt de venda en cas de formes especials d'exposició o activitats de promoció: informació al consumidor, educació al consumidor sobre els beneficis i usos dels productes, formació del personal de promoció, desenvolupament de protocols i campanyes d'activació

Avaluació

  • Treball en grup: presentació d'un nou producte per a la venda
  • Sessions de treball en grup autònom: treballs dels tallers
  • Observació de la participació
  • Prova individual específica d'avaluació

Metodologia

  • Sessions de treball de tota la classe amb el professor
  • Sessions de treball en petit grup amb el professor
  • Sessions de tutoria individual amb el professor
  • Sessions de tutoria grupal amb el professor

Bibliografia

Bàsica

  • BSC MA PA BASHEER (2017). Trade Marketing Focus: Empower Key Influencing Factors. NA.
  • Victoria Labajo González (2007). Trade marketing: La gestión eficiente de las relaciones entre fabricante y distribuidor (Empresa y Gestión) 7 mayo 2007. Piramide.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte