Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Màrqueting i Comunicació Empresarial
Assignatura
Trade i Retail Màrqueting
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
4
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, tarda | anglès | Gozde Erdogan |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
Aconseguir un coneixement sobre la importància del màrqueting al punt de venda, tant en termes de sell out com de sell in.
Conèixer els processos de negociació amb el canal en funció de la característica i classificació en màrqueting.
Resultats d'aprenentatge
- Coneix les adequacions que està patint l'entorn de màrqueting a causa de les innovacions tecnològiques i els nous corrents que aquesta nova situació comporta, tant en les noves plataformes de l'entorn digital com en el perfil del nou consumidor que sorgeix.
- Coneix els canals de distribució, criteris de negociació comercial i lideratge davant dels seus equips comercials i de reporting.
- Mostra habilitats per analitzar situacions des d'una perspectiva global i integral i posa en relació elements socials, culturals, econòmics i de gènere segons correspongui.
Competències
Generals
- Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
- Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- Tenir capacitat d'organització i planificació.
- Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.
Específiques
- Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
- Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
- Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
- Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.
Bàsiques
- Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Objectius del trade màrqueting
- Avantatges del trade màrqueting
- Optimització de la cadena de subministrament. Bullwhip
- Optimització de la rotació al punt de venda gràcies a la millora de la cadena de subministrament
- Màrqueting de compradors
- Fidelització en el canal i el punt de venda
- Trade màrqueting presencial i digital: webrooming, showrooming
- Assortiment òptim
- Estratègies de preus per canal: en funció de la ubicació del canal, del tipus de botiga i el valor afegit ofert
- Promocions al punt de venda: promocions per incentivar la compra del producte, donar a conèixer nous productes o varietats o moure inventaris
- Visibilitat dels productes a les gòndoles: ubicació a la gòndola, exhibicions especials, material POP i publicitat al punt de venda
- Qualitat de servei al punt de venda en cas d'exhibicions especials o d'activitats d'impuls: informació al consumidor, educació del consumidor en els beneficis i usos dels productes, capacitació del personal d'impuls, desenvolupament de protocols i campanyes d'activació
Avaluació
- Sessions de treball autònom individual
- Sessions de treball autònom en grup
- Observació de la participació
- Seguiment del treball realitzat
- Proves específiques d'avaluació: 2 exàmens
Metodologia
- Sessions de treball amb tot el grup classe amb el professor/a
- Sessions de treball en grups reduïts amb el professor/a
- Sessions de tutoria individual amb el professor/a
- Sessions de tutoria en grup amb el professor/a
Bibliografia
Bàsica
- BSC MA PA BASHEER (2017). Trade Marketing Focus: Empower Key Influencing Factors. NA.
- Victoria Labajo González (2007). Trade marketing: La gestión eficiente de las relaciones entre fabricante y distribuidor (Empresa y Gestión) 7 mayo 2007. Piramide.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.