Vés al contingut

Experiència del Client i Pensament de Dissenyador

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción automática del inglés.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Experiència del Client i Pensament de Dissenyador

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaanglèsManuel Arribas Ibar

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 9. Indústria, innovació i infraestructures
  • 12. Consum i producció responsables

Objectius

The conclusion of this course, students will be able to:

  • Identify which is the best design process that adapts to the problem that needs to be solved, and not the other way around.
  • Develop the ability to have divergent and convergent thinking.
  • Use multiple research tools that will help understand people, their motivations, and their behavior.
  • Get immersed in unfamiliar areas or subjects, try to move beyond assumptions and empathize with the people they design for.
  • Generate ideas as a team, encouraging all members to participate.
  • Identify important aspects of a new service concept and explore different alternative solutions.
  • Conclude the idea generation, prototypes, and evaluation with an implementation process, that includes how to build, launch, and roll out the final offer.

Resultats d'aprenentatge

The students will take part in an immersive, real-world project to actively learn the methodology of design thinking which will lead to a human-centred, prototype-driven approach to innovation.

This active participation in different ideation sessions, creation of prototypes and iteration through tests and implementation, will help them realise that Design Thinking / Service Design is an excellent method to innovate or improve.

Competències

Generals

  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.

Específiques

  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  1. Defining design thinking - service design
  2. Core activities of the design thinking process
    1. Research
      1. The process and methods of design thinking research
      2. Methods of data visualization, synthesis, and analysis: research wall, creating personas, journey maps, system maps, developing key insights, compiling research reports
    2. Ideation
      1. The process of ideation: ideas generation, ideas selection
      2. Ideation methods
      3. Understanding, clustering, and evaluating ideas
    3. Prototyping
      1. The process of service prototyping
      2. How to analyse and obtain data from prototypes
    4. Implementation
      1. Defining implementation
      2. Fields of implementation
  3. The Business Model Canvas
    1. Value proposition
    2. Customer segments
    3. Channels
    4. Customer relationships
    5. Key activities
    6. Key resources
    7. Key partners
    8. Cost structure
    9. Revenue streams

Avaluació

Design Project (30%): Development (in teams) of an innovative product or service applying the knowledge provided during the course. The grade will be set per team but may vary depending on the contribution of its members.

Documentation of the project: 15%

Participation in class lessons and activities 30%

Final presentation (pitch) of the project 25%

Metodologia

Classroom lessons and workshops: Assistance to 100% of classroom sessions is expected.

  • Readings, videos, and bibliography review.
  • Learning by doing: The students will take part in an immersive, real-world project to actively learn the methodology of design thinking.
  • Documentation of the project tangible outputs.
  • Participation in online forums and discussions.
  • The course process will be concluded by making an effective and inspiring pitch of the project.

Bibliografia

Bàsica

  • Curedale, R. (2019). Design Thinking Process & Methods (5 ed.). Design Community College Inc.
  • Kumar, Vijay (2013). 101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organisation. New Jersey Wiley.
  • Ostewalder, Alexander,Pigneur,Yves (2017). Generación de Modelos de Negocio (17 ed.). Deusto.
  • Solomon, M (2019). Consumer Behaviour: A European Perspective (7 ed.). PEARSON.
  • Stickdorn, M., Hormess, M. E., Lawrence, A., & Schneider, J (2018). This is service design doing: Applying service design thinking in the real world. O'Reilly Media, Inc.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte