Vés al contingut

Habilitats Comunicatives en Espanyol

Titulació

Comunicació Audiovisual

Assignatura

Habilitats Comunicatives en Espanyol

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíespanyolMaria Teresa Julio Giménez

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

  • Expressar-se correctament de forma oral i escrita en llengua espanyola.
  • Dominar la llengua espanyola en un nivell avançat.
  • Aprofundir en els aspectes més controvertits i conflictius de la llengua.

Resultats d'aprenentatge

  • Adquireix i demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit de la llengua.
  • Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions.
  • Mostra actituds de respecte cap a la diversitat lingüística, social i cultural.
  • Utilitza adequadament el llenguatge (verbal i no verbal) en la interacció personal i professional en espanyol.
  • S'expressa correctament de forma oral i escrita, en llengua espanyola, en contextos propis de l'àmbit de la comunicació.
  • Elabora textos escrits en llengua espanyola de forma coherent i adequada a la situació comunicativa.
  • Analitza i identifica errors gramaticals de la llengua espanyola en diferents textos de l'àmbit de la comunicació i els resol de manera correcta.

Competències

Generals

  • Mostrar habilitats de relació interpersonal, d'adaptació a situacions noves i per al treball en entorns de pressió.

Específiques

  • Expressar-se amb fluïdesa i eficàcia comunicativa, de manera oral i escrita, tant en les llengües pròpies, català i espanyol, com en anglès, utilitzant el llenguatge dels mitjans de comunicació tradicionals i dels nous suports digitals.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.

Continguts

  1. El femení existeix! Parlem de quantitats?
  2. Personalitzem: l'enigma pronominal
  3. Conjuguem a cegues?
  4. Determinants i conjuncions, els parents pobres
  5. A empentes i rodolons o com esquivar el mal ús d'adjectius i adverbis
  6. Preposicions? Uf! Un camp minat

Avaluació

Es fa una avaluació contínua i una avaluació puntual.

L'avaluació contínua es fa a partir dels exercicis de redacció i els qüestionaris relacionats amb els continguts i competències de l'assignatura.

L'avaluació puntual consisteix a fer dos exàmens parcials al llarg del curs, aproximadament a mitjans de semestre (primer parcial) i al final del semestre (segon parcial).

Els percentatges que s'apliquen per a l'obtenció de la nota final de l'assignatura d'Habilitats Comunicatives en Espanyol és el següent:

  1. Redaccions i qüestionaris: 50 % de la nota final. Per poder aprovar l'assignatura és obligatori presentar com a mínim el 80 % d'aquestes activitats.
  2. Dos exàmens parcials: 40 % de la nota final. Només es fa la nota mitjana de l'assignatura si la mitjana dels exàmens és un 5,0 o una nota superior.
  3. Observació de la participació: 5 %.
  4. Seguiment del treball realitzat: 5 %.

Les activitats obligatòries (redaccions i qüestionaris) que s'han de lliurar al llarg del semestre, és a dir, les que corresponen a l'avaluació contínua, no son recuperables. En el període d'avaluació complementària només es poden fer i recuperar exàmens.

Metodologia

En les sessions presencials es poden impartir classes magistrals, fer exercicis complementaris en grup, exposicions orals, discussió de lectures, proves d'avaluació, etc.

Bibliografia

Bàsica

  • Bosque, I. i& Monte, V. de (1999). Gramática descriptiva de la lengua española. Espasa.
  • Gómez Torrego, L. (2007). Gramática didáctica del español. SM Real Academia Española.
  • Gómez Torrego, L. (2011). Hablar y escribir correctamente. Arco Libros.
  • Real Academia Española (2009). Nueva gramática de la lengua española: También consultable en línea: https://www.rae.es/gram%C3%A1tica/. Espasa.
  • Real Academia Española (2024). Diccionario Panhispánico de dudas: También consultable en línea: https://www.rae.es/dpd/. Espasa.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte