Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Biologia
Assignatura
Comunicació Científica en Anglès
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | anglès | Qian Zhang |
Suzanne Tyler | ||
G12, presencial, matí | anglès | Qian Zhang |
Suzanne Tyler |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 2. Fam zero
- 5. Igualtat de gènere
- 7. Energia neta i assequible
- 13. Acció climàtica
- 14. Vida submarina
Objectius
Aquesta assignatura t'introdueix en el llenguatge científic i acadèmic i en les habilitats que necessites per estudiar assignatures específiques en anglès de l'àrea de les biociències durant el grau.
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és que et familiaritzis amb les estratègies necessàries per a una comunicació científica bàsica a nivell universitari en anglès. Per aconseguir-ho hauràs de:
- Millorar la lectura, l'escriptura, la expressió i la comprensió orals en un context científic.
- Ampliar el coneixement del llenguatge científic.
- Demostrar una autonomia en l'aprenentatge suficient que et permeti maximitzar l'ús dels recursos i produir un treball de qualitat.
- Millorar la consciència sobre altres cultures i països.
- Analitzar i reflexionar sobre la relació entre ciència i tecnologia, gènere, cultura i societat.
Resultats d'aprenentatge
Aquesta assignatura té vuit resultats d'aprenentatge (RA):
- RA1. Analitza i comprèn textos acadèmics especialitzats i sap buscar-hi informació general i específica.
- RA2. Entén converses quotidianes i la idea general del discurs científic.
- RA3. Demostra una bona competència per escriure de manera eficaç i precisa en l'àmbit científic.
- RA4. Participa amb certa seguretat i coherència en converses a classe o en grups reduïts.
- RA5. És capaç de preparar i fer una presentació científica.
- RA6. Reconeix el vocabulari científic i les normes gramaticals i sap aplicar-los en context fins a cert punt.
- RA7. Treballa correctament en grup amb iniciativa personal i harmonia dins de l'equip.
- RA8. Fa processos d'avaluació de la pròpia pràctica i de la dels altres de manera crítica i responsable.
Competències
Generals
- Actuar amb voluntat d'harmonitzar l'autonomia i la iniciativa personal amb el treball en equip en activitats multidisciplinàries.
Específiques
- Disposar de les habilitats i recursos expressius, tant de forma oral com escrita, en anglès per a la comunicació de resultats, conclusions i processos derivats de la recerca en el camp de la Biologia.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
Continguts
Els continguts de l'assignatura inclouen:
- Expressió oral (presentacions, discussions i debats)
- Comprensió oral (converses quotidianes i tècniques, i monòlegs ambientats en un context professional)
- Expressió escrita (assaigs, informes tècnics i correus electrònics)
- Comprensió escrita (documents tècnics breus i articles)
- Coneixements gramaticals i lèxics (gramàtica i terminologia tècnica)
- Projecte COIL (collaborative online international learning)
- Reflexió sobre la diversitat social, cultural, econòmica i de gènere en l'àmbit de la ciència i la tecnologia
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura segueix els criteris següents:
Proves
- Test 1 (20 %): Expressió escrita, gramàtica i vocabulari, comprensió oral; RA2, RA3, RA6
- Test 2 (20 %): Expressió escrita, gramàtica i vocabulari, comprensió oral; RA2, RA3, RA6
- Test 3 (10 %): Expressió oral; RA2, RA4, RA7
- Test 4 (15 %): Comprensió escrita; RA1
Avaluació continuada
- Expressió oral (15 %): Presentació, discussió i debat; RA2, RA4, RA5, RA7, RA8
Treballs
- Projecte COIL (collaborative online international learning) (15 %): RA1,RA2, RA4, RA7, RA8
Assistència
- Participació a classe (5 %): RA7, RA8
Criteris generals d'avaluació
- L'ús de telèfons mòbils o dispositius digitals (telèfons intel·ligents, tauletes, etc.) durant un examen comporta una nota de zero de l'examen.
- L'absència o la no presentació de les activitats d'avaluació en els terminis establerts comporta un zero d'aquesta activitat. Aquesta qualificació es té en compte a l'hora de calcular la nota final de l'assignatura.
- La nota final de l'assignatura s'obté sumant les mitjanes de les diferents activitats avaluades.
- Si es pot tornar a fer una activitat avaluada, la reavaluació es farà durant les darreres setmanes del semestre.
- No es pot recuperar més del 50 % de l'assignatura. Si no es repeteix una activitat avaluada, es manté la nota inicial. Si una activitat no és recuperable, no s'exigeix una nota mínima per calcular la nota final del curs.
- Si no es fa cap activitat d'avaluació, s'obté un «No presentat» en l'avaluació final.
- L'absència a les activitats d'avaluació que es facin a classe comporta: 25 % de penalització de la nota individual/grupal per absència justificada; 50 % de penalització de la nota individual/grupal per absència injustificada.
Metodologia
La metodologia utilitzada inclou activitats comunicatives, materials autèntics en anglès, treballs individuals, treballs en grup i participació de tota la classe. Les sessions de classe requereixen assistència i participació activa en anglès per maximitzar els resultats d'aprenentatge (RA). El nombre d'hores presencials durant el semestre és d'entre 50 i 60. El nombre d'hores de classe setmanals és de 4: 2 hores en un subgrup i 2 hores amb tota la classe. També es preveuen 90 hores d'aprenentatge autònom destinades a la lectura de material de classe, a la preparació de les activitats d'avaluació i a la participació en el projecte COIL.
Bibliografia
Bàsica
- Mann, Malcolm & Taylore-Knowles, Steve (2008). Destination B2: Grammar and Vocabulary with Answer Key. Recuperat de https://www.academia.edu/40792840/Destination_B2_Grammar_and_Vocabulary_with_Answer_key
- Murphy, Raymond (2019). English Grammar in Use: A self-study reference and practice book for intermediate students with anwers. Recuperat de https://can-ada.net/wp-content/uploads/2020/05/english-grammar-in-use-intermediate.pdf
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.