Instruction is in English for this subject. Consult course details in English.
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Comunicació Multimèdia en Anglès
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | anglès | Sarah Umbrene Khan |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
L'assignatura Comunicació Multimèdia en Anglès t'introdueix en el llenguatge tècnic i acadèmic i en les habilitats que necessites per estudiar assignatures específiques en anglès de l'àrea de multimèdia durant el grau.
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és que et familiaritzis amb les estratègies necessàries per a una comunicació tècnica bàsica a nivell universitari. Per aconseguir-ho hauràs de:
- Millorar les teves habilitats de comprensió escrita, expressió escrita, comprensió oral i expressió oral en anglès en un context tècnic.
- Ampliar els teus coneixements de llenguatge tècnic en anglès.
- Demostrar una autonomia suficient en l'aprenentatge que permeti maximitzar l'ús dels recursos i produir un treball de qualitat.
- Analitzar i reflexionar sobre la relació entre ciència i tecnologia, gènere, cultura i societat.
Resultats d'aprenentatge
Aquesta assignatura té sis resultats d'aprenentatge (RA):
- RA1. Analitza i comprèn textos acadèmics especialitzats i sap buscar-hi informació general i específica.
- RA2. Comprèn l'anglès quotidià de l'entorn universitari i també les idees generals del discurs d'àmbit tècnic.
- RA3. Demostra una bona competència per escriure de manera eficaç i precisa.
- RA4. Participa amb certa seguretat i coherència en converses i debats a classe o en grups reduïts.
- RA5. Prepara i fa presentacions tècniques.
- RA6. Reconeix el vocabulari tècnic i les normes gramaticals i sap aplicar-los en context en certa mesura.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari, presentar exposicions orals i redactar informes en anglès en l'àmbit de l'enginyeria, en general, i en el sector multimèdia, en particular.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
L'assignatura Comunicació Multimèdia en Anglès se centra en temes relacionats amb les pàgines web, els videojocs i les aplicacions mòbils, i inclou:
- Expressió oral (presentacions, discussions i debats)
- Comprensió oral (converses quotidianes i tècniques, i monòlegs ambientats en un context professional)
- Expressió escrita (assaigs, informes tècnics i correus electrònics)
- Comprensió escrita (documents tècnics breus i articles)
- Coneixements gramaticals i lèxics (gramàtica i terminologia tècnica)
- Projecte COIL (collaborative online international learning)
- Reflexió sobre la diversitat social, cultural, econòmica i de gènere en l'àmbit de la ciència i la tecnologia
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura és una combinació d'avaluació formativa i sumativa. La nota final de l'assignatura (NF) és la mitjana ponderada de les notes dels ítems següents.
Component 1. Teoria i habilitats
- Prova 1 (20 % de la NF): Expressió escrita, gramàtica i vocabulari, comprensió oral; RA2, RA3, RA6
- Avaluació individual. Recuperable
- Prova 2 (25 % de la NF): Expressió escrita, gramàtica i vocabulari, comprensió oral; RA2, RA3, RA6
- Avaluació individual. Recuperable
- Prova 3 (10 % de la NF): Expressió oral; RA2, RA4
- Avaluació individual
Component 2. Pràctiques
- Expressió oral (15 % de la NF): Presentació, discussió i debat; RA5
- Avaluació individual i de grup
- Treball del projecte (15 % de la NF); RA1, RA2, RA3, RA4, RA5, RA6
- Avaluació individual, grupal i entre iguals
- Participació a classe (5 % de la NF); RA4
- Avaluació individual i autoavaluació
Component 3. Informes i exercicis
- Comprensió escrita (10 % de la NF); RA1
- Avaluació individual
* L'absència a classe té el resultat següent: 25% de penalització de la nota de grup per absència justificada i 50% per absència injustificada.
La nota final de l'assignatura s'obté sumant les mitjanes de les diferents activitats avaluades.
Altres criteris
- L'assistència a les pràctiques és obligatòria.
- L'absència injustificada a tres o més activitats pràctiques comporta una nota de suspens.
- L'absència justificada a més del 50 % de les pràctiques dona lloc a una qualificació de zero a la part de pràctiques.
- En general, l'avaluació és presencial.
- L'alumnat pot repescar les activitats, si escau, en el període específic de recuperació.
Metodologia
La metodologia utilitzada inclou activitats comunicatives, materials autèntics en anglès, treballs individuals, treballs en grup i participació de tota la classe. Les sessions de classe requereixen assistència i participació activa en anglès per maximitzar els resultats d'aprenentatge (RA). Les tasques de lectura s'assignen mitjançant el mètode de l'aula invertida: els alumnes llegeixen els textos a casa i, seguidament, es fan una discussió guiada i una avaluació a classe. El nombre d'hores presencials durant el semestre és d'entre 50 i 60. Es preveuen 4 hores setmanals de classe i un total de 90 hores d'aprenentatge autònom, de dedicació al projecte, de lectura del material de classe i de preparació de les activitats d'avaluació.
Bibliografia
Bàsica
- Mann, Malcolm & Taylore-Knowles, Steve (2008). Destination B2: Grammar & Vocabulary with Answer Key. Recuperat de https://www.academia.edu/40792840/Destination_B2_Grammar_and_Vocabulary_with_Answer_key
- Murphy, Raymond (2019). English Grammar in Use: Fifth Edition. Recuperat de https://can-ada.net/wp-content/uploads/2020/05/english-grammar-in-use-intermediate.pdf
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.