Vés al contingut

Experiència d'Usuari

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Experiència d'Usuari

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matíanglèsCarles Bosch Geli

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 10. Reducció de les desigualtats

Objectius

Aquesta assignatura pretén introduir l'estudiant a l'àmbit de l'experiència d'usuari (UX). És la continuació natural de l'assignatura Disseny d'Interfícies, però se centra en la funcionalitat i la usabilitat dels productes, més que en l'estètica i la interactivitat. El disseny UX s'aplica a qualsevol tipus de producte, servei o sistema, no només digitals, i requereix habilitats socials per entendre les necessitats, objectius i expectatives dels usuaris. L'objectiu és transmetre què són l'experiència de l'usuari, el disseny centrat en l'usuari i com funciona el flux de treball en el disseny de l'experiència d'usuari (UX).

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix i aplica models d'avaluació de l'experiència d'usuari.
  • Comunica coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions a tot tipus de públics (especialitzats o no) de manera clara i precisa.
  • Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
  • Proposa intervencions en coherència amb els valors democràtics i de sostenibilitat, mostrant respecte pels drets fonamentals de les persones.
  • Aplica els seus coneixements, comprensió i habilitats de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos i també habilitats especialitzades que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.

Continguts

  1. Introducció al disseny de l'experiència d'usuari (UX)
    • Disseny d'UX vs UI
    • Usabilitat i accessibilitat
    • Disseny centrat en l'usuari
    • Flux de treball en l'UX
  2. Definició del producte
    • Ideació
    • Entrevistes a les parts interessades
    • Document de requisits del producte (PRD)
  3. Recerca
    • Investigació de mercat
    • Recerca d'usuaris
    • Pla de recerca
  4. Anàlisi d'usuaris
    • Mapes d'empatia
    • Personatges d'usuari (personas)
  5. Fluxos d'UX
    • Fluxos d'usuari
    • Mapa del viatge del client
  6. Flux de treball en el disseny
    • Esbossos (wireframes)
    • Maquetes (mockups)
    • Prototips
  7. Proves d'usuari
    • Tests d'usabilitat
  8. Arquitectura de la informació
    • Classificació de targetes (card sorting)
    • Proves d'arbre (tree testing)
    • Mapes d'un lloc web

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura se centra a desenvolupar dos projectes (un en grup i un altre individual), seguits d'una prova d'avaluació final. La participació i el seguiment durant les sessions de classe i les activitats de comunicació també són importants.

L'avaluació es distribueix de la manera següent:

  • Projectes pràctics: 50 %
    • Projecte de grup (30 %)
    • Projecte individual (20 %): recuperable
  • Prova d'avaluació (individual): 30 % (recuperable)
  • Participació i seguiment (individual): 10 %
  • Presentacions orals (per grups i individuals): 10 %

Durant el període de recuperació, l'estudiant pot fer una prova per recuperar fins a un 35 % de la nota. Només es poden recuperar les activitats individuals (prova o projectes).

Metodologia

Tot i que té una part teòrica important, l'assignatura se centra en un enfocament pràctic. Durant les sessions s'expliquen els coneixements teòrics generals, seguits del desenvolupament i seguiment de les tasques grupals i individuals. L'estudiant ha de presentar i justificar el treball realitzat quan escaigui.

Bibliografia

Bàsica

  • Celia H. (2017). The Gamer's Brain: How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.
  • Fritz, M. (2015). Improving the user experience through practical data analytics: Gain meaningful insight and increase your bottom line. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001156506706718
  • Krug, S. (2013). Don't Make Me Think (Revisited): A Common Sense Approach to Web (and Mobile) Usability (3 ed.). Pearson.
  • Nunnally, B., Farkas, D. (2018). UX Research: Practical Techniques for Designing Better Products. O'Reilly.
  • Rosenzweig, E. (2015). Successful user experience: Strategies and roadmaps. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001156639806718

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte