Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Experiència d'Usuari
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
2
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | anglès | Carles Bosch Geli |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 10. Reducció de les desigualtats
Objectius
Aquesta assignatura pretén introduir l'estudiant a l'àmbit de l'experiència d'usuari (UX). És la continuació natural de l'assignatura Disseny d'Interfícies, però se centra en la funcionalitat i la usabilitat dels productes, més que en l'estètica i la interactivitat. El disseny UX s'aplica a qualsevol tipus de producte, servei o sistema, no només digitals, i requereix habilitats socials per entendre les necessitats, objectius i expectatives dels usuaris. L'objectiu és transmetre què són l'experiència de l'usuari, el disseny centrat en l'usuari i com funciona el flux de treball en el disseny de l'experiència d'usuari (UX).
Resultats d'aprenentatge
- Coneix i aplica models d'avaluació de l'experiència d'usuari.
- Comunica coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions a tot tipus de públics (especialitzats o no) de manera clara i precisa.
- Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
- Proposa intervencions en coherència amb els valors democràtics i de sostenibilitat, mostrant respecte pels drets fonamentals de les persones.
- Aplica els seus coneixements, comprensió i habilitats de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos i també habilitats especialitzades que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
Continguts
- Introducció al disseny de l'experiència d'usuari (UX)
- Disseny d'UX vs UI
- Usabilitat i accessibilitat
- Disseny centrat en l'usuari
- Flux de treball en l'UX
- Definició del producte
- Ideació
- Entrevistes a les parts interessades
- Document de requisits del producte (PRD)
- Recerca
- Investigació de mercat
- Recerca d'usuaris
- Pla de recerca
- Anàlisi d'usuaris
- Mapes d'empatia
- Personatges d'usuari (personas)
- Fluxos d'UX
- Fluxos d'usuari
- Mapa del viatge del client
- Flux de treball en el disseny
- Esbossos (wireframes)
- Maquetes (mockups)
- Prototips
- Proves d'usuari
- Tests d'usabilitat
- Arquitectura de la informació
- Classificació de targetes (card sorting)
- Proves d'arbre (tree testing)
- Mapes d'un lloc web
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura se centra a desenvolupar dos projectes (un en grup i un altre individual), seguits d'una prova d'avaluació final. La participació i el seguiment durant les sessions de classe i les activitats de comunicació també són importants.
L'avaluació es distribueix de la manera següent:
- Projectes pràctics: 50 %
- Projecte de grup (30 %)
- Projecte individual (20 %): recuperable
- Prova d'avaluació (individual): 30 % (recuperable)
- Participació i seguiment (individual): 10 %
- Presentacions orals (per grups i individuals): 10 %
Durant el període de recuperació, l'estudiant pot fer una prova per recuperar fins a un 35 % de la nota. Només es poden recuperar les activitats individuals (prova o projectes).
Metodologia
Tot i que té una part teòrica important, l'assignatura se centra en un enfocament pràctic. Durant les sessions s'expliquen els coneixements teòrics generals, seguits del desenvolupament i seguiment de les tasques grupals i individuals. L'estudiant ha de presentar i justificar el treball realitzat quan escaigui.
Bibliografia
Bàsica
- Celia H. (2017). The Gamer's Brain: How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.
- Fritz, M. (2015). Improving the user experience through practical data analytics: Gain meaningful insight and increase your bottom line. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001156506706718
- Krug, S. (2013). Don't Make Me Think (Revisited): A Common Sense Approach to Web (and Mobile) Usability (3 ed.). Pearson.
- Nunnally, B., Farkas, D. (2018). UX Research: Practical Techniques for Designing Better Products. O'Reilly.
- Rosenzweig, E. (2015). Successful user experience: Strategies and roadmaps. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001156639806718
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.