Vés al contingut

Experiència d'Usuari

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Experiència d'Usuari

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matíanglèsCarles Bosch Geli

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 10. Reducció de les desigualtats

Objectius

Aquesta assignatura pretén introduir l'estudiant a l'àmbit de l'experiència d'usuari (UX). És la continuació natural de l'assignatura Disseny d'Interfícies, però se centra en la funcionalitat i la usabilitat dels productes, més que en l'estètica i la interactivitat. El disseny UX s'aplica a qualsevol tipus de producte, servei o sistema, no només digitals, i requereix habilitats socials per entendre les necessitats, objectius i expectatives dels usuaris. L'objectiu és transmetre què són l'experiència de l'usuari, el disseny centrat en l'usuari i com funciona el flux de treball en el disseny de l'experiència d'usuari (UX).

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix i aplica models d'avaluació de l'experiència d'usuari.
  • Comunica coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions a tot tipus de públics (especialitzats o no) de manera clara i precisa.
  • Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
  • Proposa intervencions en coherència amb els valors democràtics i de sostenibilitat, mostrant respecte pels drets fonamentals de les persones.
  • Aplica els seus coneixements, comprensió i habilitats de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos i també habilitats especialitzades que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.

Continguts

  1. Introducció al disseny de l'experiència d'usuari (UX)
    • Disseny d'UX vs UI
    • Usabilitat i accessibilitat
    • Disseny centrat en l'usuari
    • Flux de treball en l'UX
  2. Definició del producte
    • Ideació
    • Entrevistes a les parts interessades
    • Document de requisits del producte (PRD)
  3. Recerca
    • Investigació de mercat
    • Recerca d'usuaris
    • Pla de recerca
  4. Anàlisi d'usuaris
    • Mapes d'empatia
    • Personatges d'usuari (personas)
  5. Fluxos d'UX
    • Fluxos d'usuari
    • Mapa del viatge del client
  6. Flux de treball en el disseny
    • Esbossos (wireframes)
    • Maquetes (mockups)
    • Prototips
  7. Proves d'usuari
    • Tests d'usabilitat
  8. Arquitectura de la informació
    • Classificació de targetes (card sorting)
    • Proves d'arbre (tree testing)
    • Mapes d'un lloc web

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura se centra a desenvolupar dos projectes (un en grup i un altre individual), seguits d'una prova d'avaluació final. La participació i el seguiment durant les sessions de classe i les activitats de comunicació també són importants.

L'avaluació es distribueix de la manera següent:

  • Projectes pràctics: 50 %
    • Projecte de grup (30 %)
    • Projecte individual (20 %): recuperable
  • Prova d'avaluació (individual): 30 % (recuperable)
  • Participació i seguiment (individual): 10 %
  • Presentacions orals (per grups i individuals): 10 %

Durant el període de recuperació, l'estudiant pot fer una prova per recuperar fins a un 35 % de la nota. Només es poden recuperar les activitats individuals (prova o projectes).

Metodologia

Tot i que té una part teòrica important, l'assignatura se centra en un enfocament pràctic. Durant les sessions s'expliquen els coneixements teòrics generals, seguits del desenvolupament i seguiment de les tasques grupals i individuals. L'estudiant ha de presentar i justificar el treball realitzat quan escaigui.

Bibliografia

Bàsica

  • Celia H. (2017). The Gamer's Brain: How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.
  • Fritz, M. (2015). Improving the user experience through practical data analytics: Gain meaningful insight and increase your bottom line. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001156506706718
  • Krug, S. (2013). Don't Make Me Think (Revisited): A Common Sense Approach to Web (and Mobile) Usability (3 ed.). Pearson.
  • Nunnally, B., Farkas, D. (2018). UX Research: Practical Techniques for Designing Better Products. O'Reilly.
  • Rosenzweig, E. (2015). Successful user experience: Strategies and roadmaps. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001156639806718

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte