Vés al contingut

Gestió de Projectes

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Enginyeria de l'Automoció

Assignatura

Gestió de Projectes

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

4

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G51, online, matíanglèsSergi Parareda Oriol

Objectius

Cada automòbil i cada peça d'automòbil és tot un projecte. La indústria de l'automòbil és una de les indústries més intensives en què s'inicien més projectes nous. Al mateix temps, es caracteritza perquè el producte és d'una gran complexitat i s'estableixen uns requisits extremadament elevats per complir els terminis, els costos i la qualitat, així com per interactuar amb els proveïdors. La definició professional, la planificació, el control i la realització d'aquests projectes és, per tant, de gran importància.

En l'assignatura Gestió de Projectes els estudiants:

  • Aprenen a identificar i comprendre conceptes bàsics essencials en la gestió de projectes interdisciplinaris.
  • Coneixen els factors d'organització i control professional del concepte d'automoció.
  • Aprenen a satisfer els requisits específics de la indústria de l'automoció per a la gestió de projectes.
  • Coneixen mètodes i eines essencials en la gestió de projectes interdisciplinaris.
  • Aprenen a planificar i controlar projectes en un context pràctic.
  • Adquireixen els coneixements sobre l'estructuració de projectes, la identificació de riscos, la programació i la creació d'un sistema d'informes mitjançant exemples concrets.
  • Implementen instruments de tipus «agile» en el treball per projectes.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Coneix l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes d'enginyeria.
  • RA2. Aplica i coneix les tècniques i recursos tècnics que permeten organitzar, gestionar, innovar i dirigir projectes.
  • RA3. Planifica i gestiona les tasques encarregades en l'àmbit de la indústria de l'automoció.
  • RA4. Identifica i utilitza la terminologia tecnològica de la indústria de l'automoció.
  • RA5. Aplica i coneix els mecanismes de treball en equip i de comunicació.
  • RA6. Escriu informació tècnica en anglès.
  • RA7. Redacta documents (principalment de caràcter tècnic) amb correcció gramatical i ortogràfica en català, castellà i anglès.
  • RA8. Mostra actitud de motivació i compromís amb la millora personal i professional.
  • RA9. Resol problemes i situacions pròpies de l'activitat professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • RA10. Analitza les capacitats personals i professionals pròpies en relació amb diferents àmbits de la pràctica professional.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir coneixements nous.
  • Tenir disposició per superar les adversitats que s'esdevenen en l'activitat professional i aprendre dels errors per integrar coneixement i millorar la propia formació.

Específiques

  • Comprendre adequadament el concepte d'empresa i el seu marc institucional, jurídic i econòmic, i aplicar recursos per a l'organització, la gestió i la gestió de qualitat de les empreses. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes d'enginyeria i saber aplicar tècniques per organitzar, gestionar i dirigir projectes.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

El contingut d'aprenentatge essencial són els conceptes i eines bàsiques en la gestió de projectes:

  • La naturalesa i l'estructura bàsica d'un projecte (definicions: projecte, cartera de projectes, programa; característiques dels projectes)
  • Eines de preparació de projectes (desenvolupament de projectes com a procés, exposició estructurada, determinació de recursos, definició d'objectius)
  • Eines de planificació de projectes (pla estructural, xarxa, pla de recursos, calendari, anàlisi ambiental, anàlisi de riscos)
  • Eines de seguiment de projectes (control de recursos, calendari, control d'objectius, garantia de qualitat)
  • La comunicació com a pilar de l'èxit d'un projecte: eines (presentació, taller, informe, formats digitals) i estratègies (participació, disseny de comunicació)
  • Implementació d'instruments de tipus «agile» en el treball per projectes

Avaluació

  • Qüestionaris i exàmens: 55%. S'avaluen els RA1, RA2, RA3, RA4 i RA10.
    • Qüestionari 1: 5 %
    • Qüestionari 2: 5 %
    • Qüestionari 3: 5 %
    • Examen final: 40 %. Qüestionari + tasca. L'examen final és recuperable.
  • Realització dels projectes requerits: 45%. S'avaluen els RA5, RA6, RA7, RA8 i RA9.
    • Treball per projectes, tasca 1: 22,5%
    • Treball per projectes, tasca 2: 22.5 %
  • Recuperació: Recuperació de l'examen final. Substitueix la nota de l'examen final.

Metodologia

La classe es fa en línia. L'ensenyament té lloc en sessions en línia sincròniques amb suport en línia. Tot el material didàctic i les activitats es faciliten a l'aula virtual. La metodologia inclou les activitats següents:

  • Classes sincròniques en línia
  • Sessions de pràctiques i de suport en línia
  • Aula virtual
  • Pràctiques de síntesi i amplificació
  • Qüestionaris
  • Estudi autònom de continguts (durant tota l'assignatura)
  • Examen final

Bibliografia

Bàsica

  • Project Management Institute (2017). A guide to the project management body of knowledge: (PMBOK guide) (6 ed.). Project Management Institute, Inc.
  • Project Management Institute (2017). PMI Lexicon of Project Management Terms: Version 3.2. Recuperat de www.PMI.org
  • Project Management Institute. (2017). A Guide to the project management body of knowledge (PMBOK® guide): ProQuest Ebook Central. Recuperat de https://ebookcentral.proquest.com/lib/uvicsp/detail.action?docID=5854268

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte