Vés al contingut

Art Digital i Nous Mitjans

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Art Digital i Nous Mitjans

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàNúria Yebra Cunill

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 12. Consum i producció responsables

Objectius

Aquesta assignatura té com a objectiu principal la capacitació de l'estudiant en el coneixement de l'art digital i dels nous mitjans de creació en relació amb els territoris de l'art i la comunicació audiovisual. S'hi revisen les principals línies teòriques i influències i l'obra dels creadors contemporanis, amb un enfocament dirigit a la creació de projectes mitjançant la utilització de les noves possibilitats tecnològiques com a suport.

Resultats d'aprenentatge

  • Té capacitació per entendre la influència de l'art digital en la cultura audiovisual contemporània.
  • Aprofundeix en la relació entre comunicació i art.
  • Desenvolupa interfícies de comunicació creatives e innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. L'art digital i els nous mitjans de creació
    • Art, art digital i nous mitjans
    • Art i disseny
    • Art i tècnica
    • Art i ciència
    • Temes, suports tecnològics i formes artístiques
  2. La transformació de la imatge i el moviment en l'era digital
    • Fotografia i imatge en moviment en l'era digital
    • Elements visuals i semàntics en l'art digital
  3. Eines i tipologies de l'art digital i els nous mitjans
    • Imatge digital. Art computacional
    • Net.art i col·laboració en xarxa
    • Software art i art generatiu
    • Disseny digital
    • Instal·lacions digitals interactives
    • Videocreació
    • Art en l'espai públic
    • Vida artificial i robòtica
    • Visualització de dades i intel·ligència artifical
  4. Aplicacions de l'art digital en la comunicació actual

Avaluació

L'avaluació es fa a partir de dos projectes i el seu valor en l'avaluació és el següent:

  • Participació activa en les diferents activitats de l'assignatura: 10 %; no recuperable
  • Seguiment del treball realitzat: 30 %; no recuperable
  • Projecte: 50 %; recuperable.
    Ideació, conceptualització i formalització d'un projecte artístic de videocreació.
    En aquest projecte es reforcen els coneixements del llenguatge audiovisual i de motion graphics.
  • Proves específiques d'avaluació: 10 %; no recuperable

Metodologia

S'estudien obres i artistes per tal que l'alumne generi un discurs enfocat a la creació d'un projecte artístic acompanyat d'una recerca acurada gràcies a l'anàlisi de referents i antecedents en el món de l'art i en els nous mitjans digitals. En el projecte principal de l'assignatura es reforcen els coneixements del llenguatge audiovisual i de motion graphics. Es potencien la conceptualització, el desenvolupament de la idea i l'acabat formal de la peça.

Bibliografia

Bàsica

  • Kuspit, D. (2001). Arte digital y videoarte: Transgrediendo los límites de la representación. Círculo de Bellas Artes.
  • Manovich, L. (2005). El Lenguaje de los nuevos medios de comunicación la imagen en la era digital. Paidós.
  • Moulon, D. (2013). Contemporary new media art. Recuperat de https://dominiquemoulon.com/en/books.html
  • Negroponte, N. (1999). El Mundo digital un futuro que ya ha llegado. Ediciones B.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte