Vés al contingut

Art Digital i Nous Mitjans

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Art Digital i Nous Mitjans

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàNúria Yebra Cunill

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 12. Consum i producció responsables

Objectius

Aquesta assignatura té com a objectiu principal la capacitació de l'estudiant en el coneixement de l'art digital i dels nous mitjans de creació en relació amb els territoris de l'art i la comunicació audiovisual. S'hi revisen les principals línies teòriques i influències i l'obra dels creadors contemporanis, amb un enfocament dirigit a la creació de projectes mitjançant la utilització de les noves possibilitats tecnològiques com a suport.

Resultats d'aprenentatge

  • Té capacitació per entendre la influència de l'art digital en la cultura audiovisual contemporània.
  • Aprofundeix en la relació entre comunicació i art.
  • Desenvolupa interfícies de comunicació creatives e innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. L'art digital i els nous mitjans de creació
    • Art, art digital i nous mitjans
    • Art i disseny
    • Art i tècnica
    • Art i ciència
    • Temes, suports tecnològics i formes artístiques
  2. La transformació de la imatge i el moviment en l'era digital
    • Fotografia i imatge en moviment en l'era digital
    • Elements visuals i semàntics en l'art digital
  3. Eines i tipologies de l'art digital i els nous mitjans
    • Imatge digital. Art computacional
    • Net.art i col·laboració en xarxa
    • Software art i art generatiu
    • Disseny digital
    • Instal·lacions digitals interactives
    • Videocreació
    • Art en l'espai públic
    • Vida artificial i robòtica
    • Visualització de dades i intel·ligència artifical
  4. Aplicacions de l'art digital en la comunicació actual

Avaluació

L'avaluació es fa a partir de dos projectes i el seu valor en l'avaluació és el següent:

  • Participació activa en les diferents activitats de l'assignatura: 10 %; no recuperable
  • Seguiment del treball realitzat: 30 %; no recuperable
  • Projecte: 50 %; recuperable.
    Ideació, conceptualització i formalització d'un projecte artístic de videocreació.
    En aquest projecte es reforcen els coneixements del llenguatge audiovisual i de motion graphics.
  • Proves específiques d'avaluació: 10 %; no recuperable

Metodologia

S'estudien obres i artistes per tal que l'alumne generi un discurs enfocat a la creació d'un projecte artístic acompanyat d'una recerca acurada gràcies a l'anàlisi de referents i antecedents en el món de l'art i en els nous mitjans digitals. En el projecte principal de l'assignatura es reforcen els coneixements del llenguatge audiovisual i de motion graphics. Es potencien la conceptualització, el desenvolupament de la idea i l'acabat formal de la peça.

Bibliografia

Bàsica

  • Kuspit, D. (2001). Arte digital y videoarte: Transgrediendo los límites de la representación. Círculo de Bellas Artes.
  • Manovich, L. (2005). El Lenguaje de los nuevos medios de comunicación la imagen en la era digital. Paidós.
  • Moulon, D. (2013). Contemporary new media art. Recuperat de https://dominiquemoulon.com/en/books.html
  • Negroponte, N. (1999). El Mundo digital un futuro que ya ha llegado. Ediciones B.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte