Vés al contingut

Fonaments d'Animació

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Fonaments d'Animació

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàPaula Penas Garrote

Objectius

L'assignatura Fonaments d'Animació introdueix els conceptes i principis bàsics de l'animació en 2D vectorial. A través de programari específic es treballen els procediments bàsics de l'animació.

L'objectiu de l'assignatura és dotar l'estudiant de tècniques de creativitat i art al mateix temps que es creen petites peces audiovisuals seguint els procediments professionals.

Resultats d'aprenentatge

  • Demostra tenir una visió espacial creativa per a l'expressió gràfica i artística.
  • Utilitza correctament eines digitals per modelar i animar entorns en 2D i 3D.
  • Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.
  • Es coordina i treballa en equip i elabora, de manera rigorosa, documentació i presentacions que exposa i defensa en públic.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Presentació de l'assignatura. Introducció a l'animació
  2. Composició en Photoshop
  3. Introducció a Adobe After Effects
  4. Màscares
  5. Animació
  6. FX
  7. Introducció a Adobe Animate
  8. Rig de personatges
  9. Cicle de caminar
  10. Lip synch (labials)
  11. Cicle de saltar

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. Els lliuraments queden programats a l'aula del Campus Virtual.

L'avaluació final s'obté de la mitjana ponderada de les diverses activitats previstes durant el curs. Totes les activitats són individuals. La ponderació és la següent:

  • Projectes pràctics (projecte 1: 25 %, projecte 2: 30 %): 55 %
  • Prova d'avaluació: 30 %
  • Participació i seguiment (exercicis de classe): 15 %

Es pot recuperar el 30 % de l'assignatura corresponent a la prova d'avaluació a través d'una prova específica de les mateixes característiques que la prova d'avaluació.

Metodologia

Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis a l'aula en què s'apliquen conceptes i mètodes per treure el màxim partit a l'animació. Els instruments didàctics inclouen recerca en línia, ús d'aplicacions i plataformes digitals, anàlisi de productes, tècniques de creativitat i exposicions a classe.

Per altra banda, el professor fa el seguiment de cada pràctica a mesura que avança el curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Amid Amidi (2011). The Art of Pixar: 25th Anniv.: The Complete Color Scripts and Select Art from 25 Years of Animation. Chronicle Books.
  • Kramer, Andrew (2001). Videocopilot.net. Recuperat de https://www.videocopilot.net
  • Richard Williams (2012). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. New York, United States.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte