Vés al contingut

Fonaments d'Animació

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Fonaments d'Animació

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàPaula Penas Garrote

Objectius

L'assignatura Fonaments d'Animació introdueix els conceptes i principis bàsics de l'animació en 2D vectorial. A través de programari específic es treballen els procediments bàsics de l'animació.

L'objectiu de l'assignatura és dotar l'estudiant de tècniques de creativitat i art al mateix temps que es creen petites peces audiovisuals seguint els procediments professionals.

Resultats d'aprenentatge

  • Demostra tenir una visió espacial creativa per a l'expressió gràfica i artística.
  • Utilitza correctament eines digitals per modelar i animar entorns en 2D i 3D.
  • Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.
  • Es coordina i treballa en equip i elabora, de manera rigorosa, documentació i presentacions que exposa i defensa en públic.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Presentació de l'assignatura. Introducció a l'animació
  2. Composició en Photoshop
  3. Introducció a Adobe After Effects
  4. Màscares
  5. Animació
  6. FX
  7. Introducció a Adobe Animate
  8. Rig de personatges
  9. Cicle de caminar
  10. Lip synch (labials)
  11. Cicle de saltar

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. Els lliuraments queden programats a l'aula del Campus Virtual.

L'avaluació final s'obté de la mitjana ponderada de les diverses activitats previstes durant el curs. Totes les activitats són individuals. La ponderació és la següent:

  • Projectes pràctics (projecte 1: 25 %, projecte 2: 30 %): 55 %
  • Prova d'avaluació: 30 %
  • Participació i seguiment (exercicis de classe): 15 %

Es pot recuperar el 30 % de l'assignatura corresponent a la prova d'avaluació a través d'una prova específica de les mateixes característiques que la prova d'avaluació.

Metodologia

Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis a l'aula en què s'apliquen conceptes i mètodes per treure el màxim partit a l'animació. Els instruments didàctics inclouen recerca en línia, ús d'aplicacions i plataformes digitals, anàlisi de productes, tècniques de creativitat i exposicions a classe.

Per altra banda, el professor fa el seguiment de cada pràctica a mesura que avança el curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Amid Amidi (2011). The Art of Pixar: 25th Anniv.: The Complete Color Scripts and Select Art from 25 Years of Animation. Chronicle Books.
  • Kramer, Andrew (2001). Videocopilot.net. Recuperat de https://www.videocopilot.net
  • Richard Williams (2012). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. New York, United States.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte