Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Fonaments d'Animació
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
1
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Paula Penas Garrote |
Objectius
L'assignatura Fonaments d'Animació introdueix els conceptes i principis bàsics de l'animació en 2D vectorial. A través de programari específic es treballen els procediments bàsics de l'animació.
L'objectiu de l'assignatura és dotar l'estudiant de tècniques de creativitat i art al mateix temps que es creen petites peces audiovisuals seguint els procediments professionals.
Resultats d'aprenentatge
- Demostra tenir una visió espacial creativa per a l'expressió gràfica i artística.
- Utilitza correctament eines digitals per modelar i animar entorns en 2D i 3D.
- Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.
- Es coordina i treballa en equip i elabora, de manera rigorosa, documentació i presentacions que exposa i defensa en públic.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
- Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Presentació de l'assignatura. Introducció a l'animació
- Composició en Photoshop
- Introducció a Adobe After Effects
- Màscares
- Animació
- FX
- Introducció a Adobe Animate
- Rig de personatges
- Cicle de caminar
- Lip synch (labials)
- Cicle de saltar
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. Els lliuraments queden programats a l'aula del Campus Virtual.
L'avaluació final s'obté de la mitjana ponderada de les diverses activitats previstes durant el curs. Totes les activitats són individuals. La ponderació és la següent:
- Projectes pràctics (projecte 1: 25 %, projecte 2: 30 %): 55 %
- Prova d'avaluació: 30 %
- Participació i seguiment (exercicis de classe): 15 %
Es pot recuperar el 30 % de l'assignatura corresponent a la prova d'avaluació a través d'una prova específica de les mateixes característiques que la prova d'avaluació.
Metodologia
Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis a l'aula en què s'apliquen conceptes i mètodes per treure el màxim partit a l'animació. Els instruments didàctics inclouen recerca en línia, ús d'aplicacions i plataformes digitals, anàlisi de productes, tècniques de creativitat i exposicions a classe.
Per altra banda, el professor fa el seguiment de cada pràctica a mesura que avança el curs.
Bibliografia
Bàsica
- Amid Amidi (2011). The Art of Pixar: 25th Anniv.: The Complete Color Scripts and Select Art from 25 Years of Animation. Chronicle Books.
- Kramer, Andrew (2001). Videocopilot.net. Recuperat de https://www.videocopilot.net
- Richard Williams (2012). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. New York, United States.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.