Vés al contingut

Programació de Videojocs en 3D

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Programació de Videojocs en 3D

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matíanglèsCarles Bosch Geli

Objectius

Aquesta assignatura pretén introduir alguns dels conceptes bàsics relacionats amb la programació de videojocs en 3D. Seguint les nocions introduïdes en l'assignatura Programació de Videojocs, que se centra en la creació en 2D, aquesta assignatura fa un pas més i proposa el desenvolupament de jocs en 3D i introdueix els conceptes necessaris d'aquesta nova dimensió. També introdueix conceptes més avançats de la programació de videojocs. Aquesta assignatura es desenvolupa amb el motor de joc Unity.

Resultats d'aprenentatge

  • Implementa videojocs utilitzant llenguatges de programació i motors de joc.
  • Integra entorns de 2D i 3D per crear interfícies adequades per als jocs.
  • Aplica els coneixements de física al desenvolupament dels videojocs.
  • Utilitza el motor de joc Unity i n'entén les característiques principals.
  • Aplica els seus coneixements de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
  • Resol problemes utilitzant habilitats tècniques i recursos tecnològics.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Avaluar i utilitzar motors de jocs tot aplicant els conceptes de física mecànica en el desenvolupament de videojocs.
  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.

Continguts

  1. Creació d'escenes en 3D
  2. Moviment i física
  3. Col·lisions i animació
  4. Comportaments de la càmera
  5. IA i navegació
  6. FX i partícules
  7. Modelització del terreny
  8. Geometria procedimental
  9. Multijugador i jocs en línia
  10. Postprocessament
  11. Il·luminació avançada

Avaluació

La nota es calcula en funció de les activitats següents:

  • Projecte 1 (individual): 25 %; recuperable
  • Projecte 2 (per grups): 35 % (inclou el 5 % de l'exposició oral); recuperable
  • Examen pràctic (individual): 30%; recuperable
  • Seguiment de l'assignatura (individual): 10 %

Tots dos projectes són obligatoris per aprovar l'assignatura. En cas de suspens, l'estudiant té la possibilitat de fer un examen individual per recuperar fins al 35 % de la nota. Només es pot recuperar un projecte o un examen.

Metodologia

Les sessions de classe consisteixen a introduir qualsevol concepte teòric necessari per a cada tema seguit d'exemples pràctics que els alumnes han d'implementar amb l'ajuda del professor. Els estudiants han de fer els exercicis requerits fora de l'horari de classe sempre que sigui necessari, així com els projectes que es plantegen al llarg del semestre.

Bibliografia

Bàsica

  • Ferrone, H. (2021). Learning C# by Developing Games with Unity 2021 (6 ed.). Packt Publishing.
  • Ferrone, H. (2021). Learning C# by Developing Games with Unity 2021: Kickstart your C# programming and Unity journey by building 3D games from scratch. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001042743406718
  • Geig, M. (2021). Unity Game Development in 24 Hours: Sams Teach Yourself (4 ed.). Sams Publishing.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte