La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2024-2025
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Màrqueting Digital
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
4
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Alba Espejo Raya |
Objectius
Després de cursar l'assignatura Màrqueting Digital:
- L'estudiant ha de ser capaç de definir una Pla d'acció en màrqueting digital i alhora tenir la capacitat d'aplicar els coneixements més actuals i les pràctiques més innovadores en màrqueting digital per assolir resultats que aportin millores als negocis d'Internet.
- L'estudiant ha de poder gestionar la reputació de les empreses a través de les eines online.
- L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar la seva estratègia en brànding personal i la visibilitat de la seva marca personal a Internet.
Resultats d'aprenentatge
- Coneix els conceptes bàsics del màrqueting digital.
- Aplica els coneixements adquirits en la gestió de la seva marca personal.
- Té capacitat per gestionar adequadament els continguts d'un web professional fet en Wordpress.
- Utilitza amb destresa les xarxes socials aplicades al món empresarial.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Demostrar habilitats de comunicació i màrqueting digital, d'emprenedoria i de gestió empresarial.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Brànding personal
- Desenvolupament d'un blog personal
- Inbound marketing: E-mail marketing i videomàrqueting
- Outbound marketing
- Eines digitals per a la gestió de clients: CRM
- Xarxes socials per a empreses
- Altres xarxes socials
- Employee advocacy, social selling, employer branding
- Plataformes per a creatius
- Pla de màrqueting digital
Avaluació
Desenvolupament de l'avaluació
L'avaluació és continuada. Durant el curs es porten a terme activitats que, conjuntament amb la nota de projectes obligatoris i la prova final, conformen la nota final. La ponderació és la següent:
- Assistència i participació a classe: 5 % de la nota final
- Activitats fetes a classe: 15 % de la nota final (no recuperables)
- Projectes obligatoris: 50 % de la nota final (recuperables). Aquesta àrea consisteix a fer 2 exercicis que es ponderen de la manera següent:
- Social media plan: 10 %
- Web personal i pla de màrqueting: presentació i entrega de la memòria web, més elaboració del pla de màrqueting: 40 %
- Prova específica d'avaluació (examen final): 30 % (recuperable)
Revisió i recuperació de l'assignatura
- L'estudiant té dret a revisar totes les entregues d'avaluació presentades.
- Per superar l'assignatura és obligatori lliurar les activitats de classe i els dos projectes.
- Es pot recuperar fins al 40 % de l'assignatura durant el període de reavaluació programat per la Facultat, a través de la revisió dels projectes obligatoris o bé d'una prova específica que permet recuperar la prova d'avaluació.
Metodologia
- En aquesta assignatura s'imparteixen sessions teòriques i es plantegen i resolen exercicis a l'aula.
- Es proposen un conjunt de pràctiques guiades en les quals el treball es fa individualment o en grups de dues persones.
- Quant al treball personal, l'alumne ha de fer el seguiment de l'assignatura, resoldre problemes i fer les pràctiques.
Bibliografia
Bàsica
- Martín Rubio, Rubén, autor. (2020). El poder de tu marca personal : apuesta por ti mismo para diseñar tu mejor versión y alcanzar el éxito personal y profesional. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/qq5d82/alma991001123823606718
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.