Text original
Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Comunicació Digital i Posicionament
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Alba Espejo Raya |
Objectius
- Coneix els pilars del màrqueting digital i té en compte l'evolució d'Internet i de les necessitats dels consumidors.
- Analitza l'entorn i la competència digital per establir el seu posicionament.
- Crea i gestiona un lloc web amb WordPress enfocat a un públic objectiu. Treballa la proposta de valor i altres aspectes digitals com ara la usabilitat, el posicionament natural en cercadors, etc.
- Aplica estratègicament les tècniques tractades durant el curs, com ara el SEO, el SEM i l'analítica web.
- Aconsegueix una visió global de l'ús del mitjans socials per gestionar la reputació de les empreses a través de les eines online.
- Coneix els diferents models de negoci a Internet.
Resultats d'aprenentatge
- Coneix els conceptes fonamentals del màrqueting digital.
- Té capacitat per gestionar adequadament els continguts d'un portal web construït en WordPress.
- Té capacitat per aplicar l'estratègia SEO i SEM per al bon posicionament en cercadors.
- Coneix la dinàmica de les xarxes socials per a la gestió de la reputació online de l'empresa.
- Coneix els models de negoci a internet.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
- Demostrar habilitats de comunicació i màrqueting digital, d'emprenedoria i de gestió empresarial.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.
Continguts
- Introducció al màrqueting digital. Segmentació de mercat i proposta de valor
- Disseny i estructura web
- Anàlisi de l'entorn digital. Benchmark digital
- Estratègies de captació i fidelització de clients. SEO - posicionament natural en cercadors
- Creació de webs amb WordPress
- Analítica web
- SEM i altres tècniques per atraure visites al lloc web: publicitat online, programes d'afiliació, relacions públiques online, mercats digitals
- Xarxes socials i planificació
- Models de negoci online
- Comerç electrònic
- Usabilitat, conversió i fidelització
- Mobile marketing i gamificació
- Pla de màrqueting online
Avaluació
Funcionament de l'avaluació
- L'avaluació és continuada. Durant el curs es porten a terme activitats que, conjuntament amb la nota de projectes obligatoris i la prova final, conformen la nota final.
- La ponderació és la següent:
- Assistència i participació a classe: 5 % de la nota final
- Activitats fetes a classe: 15 % de la nota final (no recuperable)
- Projectes obligatoris: 50 % de la nota final (recuperable). Aquesta àrea consisteix a fer 2 exercicis que es ponderen de la manera següent:
- Anàlisi de situació i competidors (benchmark): 10 %
- Web amb WordPress: presentació i entrega de la memòria: 40 %
- Prova específica d'avaluació: examen final: 30 % (recuperable)
Revisió i recuperació de l'assignatura
- L'estudiant té dret a la revisió de totes les entregues d'avaluació presentades.
- Per superar l'assignatura és obligatori lliurar les activitats de classe i els dos projectes.
- Es pot recuperar fins al 40 % de l'assignatura durant el període de reavaluació programat per la Facultat, a través de la revisió dels projectes obligatoris o bé d'una prova específica que permet recuperar la prova d'avaluació.
Metodologia
- En aquesta assignatura s'imparteixen sessions teoricopràctiques, sessions de plantejament de problemes i de resolució d'exercicis a l'aula.
- Es proposen un conjunt de pràctiques guiades en les quals el treball es fa individualment o en grups de dues persones.
- Quant al treball personal, l'alumne ha de fer el seguiment de l'assignatura, resoldre problemes i fer les pràctiques.
Bibliografia
Bàsica
- Cardador Cabello, Antonio Cabello, autor. (2019). Gestión del marketing 2.0. COMM040PO. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/qq5d82/alma991001126862206718
- Fernández Casado, Pablo E. (2018). Usabilidad web : teoría y uso. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/qq5d82/alma991001125685106718
- Windekilde, Iwona. Henten, Anders Hansen (2023). Business Model-the Perspective of Systems Thinking and Innovation. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/n4lsb5/cdi_oapen_doabooks_100919
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.