Vés al contingut

Comunicació Digital i Posicionament

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Comunicació Digital i Posicionament

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàAlba Espejo Raya

Objectius

  • Coneix els pilars del màrqueting digital i té en compte l'evolució d'Internet i de les necessitats dels consumidors.
  • Analitza l'entorn i la competència digital per establir el seu posicionament.
  • Crea i gestiona un lloc web amb WordPress enfocat a un públic objectiu. Treballa la proposta de valor i altres aspectes digitals com ara la usabilitat, el posicionament natural en cercadors, etc.
  • Aplica estratègicament les tècniques tractades durant el curs, com ara el SEO, el SEM i l'analítica web.
  • Aconsegueix una visió global de l'ús del mitjans socials per gestionar la reputació de les empreses a través de les eines online.
  • Coneix els diferents models de negoci a Internet.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix els conceptes fonamentals del màrqueting digital.
  • Té capacitat per gestionar adequadament els continguts d'un portal web construït en WordPress.
  • Té capacitat per aplicar l'estratègia SEO i SEM per al bon posicionament en cercadors.
  • Coneix la dinàmica de les xarxes socials per a la gestió de la reputació online de l'empresa.
  • Coneix els models de negoci a internet.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
  • Demostrar habilitats de comunicació i màrqueting digital, d'emprenedoria i de gestió empresarial.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  • Introducció al màrqueting digital. Segmentació de mercat i proposta de valor
  • Disseny i estructura web
  • Anàlisi de l'entorn digital. Benchmark digital
  • Estratègies de captació i fidelització de clients. SEO - posicionament natural en cercadors
  • Creació de webs amb WordPress
  • Analítica web
  • SEM i altres tècniques per atraure visites al lloc web: publicitat online, programes d'afiliació, relacions públiques online, mercats digitals
  • Xarxes socials i planificació
  • Models de negoci online
  • Comerç electrònic
  • Usabilitat, conversió i fidelització
  • Mobile marketing i gamificació
  • Pla de màrqueting online

Avaluació

Funcionament de l'avaluació

  • L'avaluació és continuada. Durant el curs es porten a terme activitats que, conjuntament amb la nota de projectes obligatoris i la prova final, conformen la nota final.
  • La ponderació és la següent:
    • Assistència i participació a classe: 5 % de la nota final
    • Activitats fetes a classe: 15 % de la nota final (no recuperable)
    • Projectes obligatoris: 50 % de la nota final (recuperable). Aquesta àrea consisteix a fer 2 exercicis que es ponderen de la manera següent:
      • Anàlisi de situació i competidors (benchmark): 10 %
      • Web amb WordPress: presentació i entrega de la memòria: 40 %
    • Prova específica d'avaluació: examen final: 30 % (recuperable)

Revisió i recuperació de l'assignatura

  • L'estudiant té dret a la revisió de totes les entregues d'avaluació presentades.
  • Per superar l'assignatura és obligatori lliurar les activitats de classe i els dos projectes.
  • Es pot recuperar fins al 40 % de l'assignatura durant el període de reavaluació programat per la Facultat, a través de la revisió dels projectes obligatoris o bé d'una prova específica que permet recuperar la prova d'avaluació.

Metodologia

  • En aquesta assignatura s'imparteixen sessions teoricopràctiques, sessions de plantejament de problemes i de resolució d'exercicis a l'aula.
  • Es proposen un conjunt de pràctiques guiades en les quals el treball es fa individualment o en grups de dues persones.
  • Quant al treball personal, l'alumne ha de fer el seguiment de l'assignatura, resoldre problemes i fer les pràctiques.

Bibliografia

Bàsica

  • Cardador Cabello, Antonio Cabello, autor. (2019). Gestión del marketing 2.0. COMM040PO. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/qq5d82/alma991001126862206718
  • Fernández Casado, Pablo E. (2018). Usabilidad web : teoría y uso. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/qq5d82/alma991001125685106718
  • Windekilde, Iwona. Henten, Anders Hansen (2023). Business Model-the Perspective of Systems Thinking and Innovation. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/n4lsb5/cdi_oapen_doabooks_100919

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte