Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Projectes Integrats I
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Núria Yebra Cunill |
Jonathan Gómez Berengueras |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
- 12. Consum i producció responsables
- 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Objectius
En l'assignatura Projectes Integrats I es desenvolupen les capacitats per gestionar projectes, equips, temps i costos en l'àmbit multimèdia. Es revisen les metodologies de desenvolupament àgil.
Aquesta assignatura és la primera de tres assignatures amb l'objectiu de consolidar i interrelacionar conceptes tecnològics i comunicatius de les diverses matèries impartides al llarg del curs. Es volen integrar els coneixements adquirits i noves eines per desenvolupar projectes multimèdia en equip.
Resultats d'aprenentatge
- Desenvolupa projectes en els quals integra coneixements de diferents àmbits multimèdia.
- Aplica recursos creatius per solucionar problemes en la fase de desenvolupament d'un projecte integral.
- Optimitza l'ús dels recursos en el desenvolupament del programari i maquinari d'un projecte multimèdia.
- Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions.
- Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
- Assumeix diferents responsabilitats en el treball individual i col·laboratiu i avalua els resultats obtinguts.
- Demostra capacitat per a la comunicació i difusió de projectes multimèdia utilitzant el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos en català, espanyol o anglès.
- Coneix les eines de desenvolupament àgil de projectes.
Competències
Generals
- Actuar amb voluntat d'harmonitzar l'autonomia i la iniciativa personal amb el treball en equip en activitats multidisciplinàries.
Específiques
- Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
- Portar a terme un exercici original que consisteixi en un projecte de l'àmbit multimèdia de naturalesa professional, en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides durant l'ensenyament del Grau. Redactar, presentar i defensar l'exercici davant d'un tribunal universitari.
Bàsiques
- Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
Transversals
- Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- Estructura i contingut d'un projecte
- Gestió de projectes multimèdia
- Desenvolupament de projectes multimèdia reals que tenen en compte les diferents fases i integren les diferents eines treballades en les assignatures del curs: la programació, el disseny, la gestió i la comunicació gràfica i audiovisual
Avaluació
L'avaluació es basa en un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen l'assistència activa a l'aula, la participació en el treball en equip, la presentació i exposició de treballs o informes individuals o de grup.
L'avaluació de cada estudiant consta de les notes següents:
- Desenvolupament del projecte: 50 %; recuperable; en grup
- Proves específiques d'avaluació (documentació del projecte): 10 %; no recuperable; en grup
- Presentació dels resultats (defensa del projecte): 20 %; no recuperable
- Aportació individual al projecte (seguiment i participació): 20 %; no recuperable
Metodologia
L'assignatura es basa en unes sessions grupals en què es presenten conceptes i metodologies de treball que marquen les pautes del desenvolupament del projecte. La major part de les sessions són eminentment pràctiques, de treball en equip, i s'hi elaboren treballs o projectes en grup dels quals el professorat fa el seguiment i tutorització de forma periòdica. També té un paper important la presentació parcial i final d'aquests projectes de forma oral i/o audiovisual.
Bibliografia
Bàsica
- Bierut, M. (2021). How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world. Thames and Hudson Ltd.
- Crook, I. & Beare, P. (2017). Fundamentos del motion graphics: Principios y prácticas de la animación pràctica. Promopress.
- Ken Schwaber & Jeff Sutherland (2020). La Guía Scrum: La Guía Definitiva de Scrum: Las Reglas del Juego. Recuperat de https://scrumguides.org/docs/scrumguide/v2020/2020-Scrum-Guide-Spanish-European.pdf
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.