Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Desenvolupament d'Aplicacions Android
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Francesc Balagué Sanglas |
Objectius
Aquesta assignatura presenta una introducció al desenvolupament d'aplicacions mòbils basades en el sistema operatiu Android. En el transcurs de l'assignatura s'ensenya a l'alumne quines són les diferents possibilitats que ofereixen els dispositius mòbils d'Android i com es poden dissenyar i desenvolupar aplicacions per a aquests dispositius amb el llenguatge de programació Java/Kotlin.
Resultats d'aprenentatge
- Desenvolupa aplicacions per a dispositius mòbils.
- Incorpora elements multimèdia a una aplicació per a dispositius mòbils.
- Dissenya interfícies adequades per a dispositius mòbils amb el sistema operatiu Android.
- Coneix els llenguatges de programació i els entorns de desenvolupament d'aplicacions per al sistema operatiu Android.
- Es mou amb desimboltura en l'ús general de les TIC, especialment en els entorns tecnològics propis de l'àmbit professional.
- Entén missatges orals i escrits de diferents tipologies de forma completa, expressats en català, castellà i anglès.
- Aplica els seus coneixements, la comprensió d'aquests coneixements i les seves capacitats de resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
- Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
- Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Continguts
- Introducció a Android
- Eines i llenguatges de programació
- AndroidStudio i emulador
- Llenguatge Java/Kotlin
- Arquitectura MVC i cicle de vida d'una aplicació
- Disseny de l'UIView i UIControls
- Patró de navegació d'Android
- Llistes
- Singletons
- Persistència de dades
- Multimèdia i geolocalització
- Llibreries externes (lector de codis QR)
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa sobre la base de:
- Observació de la participació: 5 %
- Seguiment de la feina feta: 10 %
- Proves d'avaluació: 45 % (recuperable)
- Pràctica final (projecte Android): 40 % (recuperable)
Per aprovar l'assignatura cal aprovar totes les proves d'avaluació i la pràctica final amb una nota igual o superior a 5 en cadascuna de les entregues.
En cas de no superar el curs, l'estudiant pot recuperar les proves d'avaluació i/o la pràctica final, sempre que en conjunt no superin el 50 % de l'assignatura. La pràctica final, a més, té una ponderació del 50 % respecte a l'avaluació ordinària, o sigui d'un 20 % sobre el global.
Metodologia
Les sessions de classe consten d'una part teòrica d'explicació dels conceptes per part del professor i una part pràctica de resolució i correcció d'exercicis per part dels alumnes. Fora de l'horari de classe els alumnes han de fer el seguiment de l'assignatura, tant de la part teòrica com de la pràctica, per assolir els objectius d'aprenentatge.
Bibliografia
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.