Vés al contingut

Aplicacions Multiplataforma

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Aplicacions Multiplataforma

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàRaymond Lagonigro Bertran

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • 12. Consum i producció responsables

Objectius

Aquesta assignatura forma l'estudiant en el desenvolupament d'aplicacions multiplataforma, això és, aplicacions que malgrat partir d'un codi font únic es poden distribuir en diferents plataformes de les que existeixen actualment en els sistemes informàtics, tant per a ordinadors de sobretaula com per a dispositius mòbils. També s'estudien els conceptes necessaris i fonamentals per poder decidir quan convé implantar un sistema multiplataforma i quan és més convenient adoptar una solució nadiua.

Resultats d'aprenentatge

  • Entén el funcionament dels frameworks actuals de desenvolupament multiplataforma.
  • Coneix els avantatges i inconvenients del desenvolupament multiplataforma.
  • Coneix els llenguatges més comuns de desenvolupament multiplataforma.
  • Sap desenvolupar una aplicació multiplataforma.
  • Coneix els passos per a la publicació d'una app multiplataforma als diferents marketplaces.
  • Es mou amb desimboltura en l'ús general de les TIC, especialment en els entorns tecnològics propis de l'àmbit professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
  • Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Frameworks de desenvolupament d'aplicacions progressives: VueJS, AngularJS, Angular, React... Requeriments. Directives i expressions. Filtres i iteracions. Arquitectura MVVM. Mòduls, controladors i serveis. Single-page apps. Accés a APIs de web. Local storage
  2. Llibreries d'interfície d'usuari: Bootstrap, Material Design, ReactNative, Ionic...
  3. Emmagatzematge d'informació en les aplicacions multiplataforma: SQLite. Opcions d'emmagatzematge de les dades. SQLite
  4. Native bridge: Ionic. Instal·lació. Creació, configuració, emulació i test d'un projecte. Compilació i publicació. Ús de plugins
  5. Integració de desenvolupament i creació d'aplicacions multiplataforma: ReactNative, Flutter. Dotar d'interfície gràfica una aplicació. Accés a APIs de web per proveir continguts. Integració amb sistemes de gestió d'usuaris
  6. Entorns integrats (IDE) de desenvolupament d'aplicacions multiplataforma. Situació actual. Comparativa dels diferents IDE del mercat

Avaluació

L'avaluació es fa a través d'exercicis, problemes i pràctiques individuals.

Per superar l'assignatura s'han d'haver fet totes les pràctiques i haver tret una nota mínima en les proves.

Tipus d'acció Dates % de la nota És obligatori aprovar (sí/no) Recuperable (sí/no) Resultat d'aprenentatge relacionat
Exercicis durant les sessions presencials tot el curs 10 no no R1, R3, R4, R5
Seguiment dels projectes tot el curs 30 no tots
Desenvolupament de projectes tot el curs 60 tots

En cas de no tenir una nota igual o més gran que 4 en algun dels projectes, el projecte en qüestió s'ha de recuperar en el periode de repesca. Com a màxim es poden recuperar dos projectes.

Metodologia

Es fan sessions de teoria i sessions pràctiques en què es treballen els diferents conceptes que es van explicant. Es dediquen algunes sessions a desenvolupar els projectes.

Bibliografia

Bàsica

  • Griffith, C. (2017). Mobile App Development with Ionic, Revised Edition: Cross-Platform Apps with Ionic, Angular, and Cordova (2 ed.). O'Reilly Media, Inc.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte