Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Aplicacions Multiplataforma
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Raymond Lagonigro Bertran |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles
- 12. Consum i producció responsables
Objectius
Aquesta assignatura forma l'estudiant en el desenvolupament d'aplicacions multiplataforma, això és, aplicacions que malgrat partir d'un codi font únic es poden distribuir en diferents plataformes de les que existeixen actualment en els sistemes informàtics, tant per a ordinadors de sobretaula com per a dispositius mòbils. També s'estudien els conceptes necessaris i fonamentals per poder decidir quan convé implantar un sistema multiplataforma i quan és més convenient adoptar una solució nadiua.
Resultats d'aprenentatge
- Entén el funcionament dels frameworks actuals de desenvolupament multiplataforma.
- Coneix els avantatges i inconvenients del desenvolupament multiplataforma.
- Coneix els llenguatges més comuns de desenvolupament multiplataforma.
- Sap desenvolupar una aplicació multiplataforma.
- Coneix els passos per a la publicació d'una app multiplataforma als diferents marketplaces.
- Es mou amb desimboltura en l'ús general de les TIC, especialment en els entorns tecnològics propis de l'àmbit professional.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
- Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
- Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Frameworks de desenvolupament d'aplicacions progressives: VueJS, AngularJS, Angular, React... Requeriments. Directives i expressions. Filtres i iteracions. Arquitectura MVVM. Mòduls, controladors i serveis. Single-page apps. Accés a APIs de web. Local storage
- Llibreries d'interfície d'usuari: Bootstrap, Material Design, ReactNative, Ionic...
- Emmagatzematge d'informació en les aplicacions multiplataforma: SQLite. Opcions d'emmagatzematge de les dades. SQLite
- Native bridge: Ionic. Instal·lació. Creació, configuració, emulació i test d'un projecte. Compilació i publicació. Ús de plugins
- Integració de desenvolupament i creació d'aplicacions multiplataforma: ReactNative, Flutter. Dotar d'interfície gràfica una aplicació. Accés a APIs de web per proveir continguts. Integració amb sistemes de gestió d'usuaris
- Entorns integrats (IDE) de desenvolupament d'aplicacions multiplataforma. Situació actual. Comparativa dels diferents IDE del mercat
Avaluació
L'avaluació es fa a través d'exercicis, problemes i pràctiques individuals.
Per superar l'assignatura s'han d'haver fet totes les pràctiques i haver tret una nota mínima en les proves.
Tipus d'acció | Dates | % de la nota | És obligatori aprovar (sí/no) | Recuperable (sí/no) | Resultat d'aprenentatge relacionat |
---|---|---|---|---|---|
Exercicis durant les sessions presencials | tot el curs | 10 | no | no | R1, R3, R4, R5 |
Seguiment dels projectes | tot el curs | 30 | sí | no | tots |
Desenvolupament de projectes | tot el curs | 60 | sí | sí | tots |
En cas de no tenir una nota igual o més gran que 4 en algun dels projectes, el projecte en qüestió s'ha de recuperar en el periode de repesca. Com a màxim es poden recuperar dos projectes.
Metodologia
Es fan sessions de teoria i sessions pràctiques en què es treballen els diferents conceptes que es van explicant. Es dediquen algunes sessions a desenvolupar els projectes.
Bibliografia
Bàsica
- Griffith, C. (2017). Mobile App Development with Ionic, Revised Edition: Cross-Platform Apps with Ionic, Angular, and Cordova (2 ed.). O'Reilly Media, Inc.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.