Vés al contingut

Projectes Integrats II

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Projectes Integrats II

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàRaymond Lagonigro Bertran
Joan Casas Roma
Joan Soler Adillon

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat

Objectius

Aquesta assignatura capacita per a la gestió de projectes multimèdia.

Es desenvolupen les capacitats per gestionar projectes, equips, temps i costos en l'àmbit multimèdia. Es revisen les metodologies de desenvolupament àgil.

També pretén consolidar i interrelacionar conceptes tecnològics de les diverses matèries impartides al llarg dels dos primers cursos. Es volen integrar els coneixements adquirits i noves eines per a desenvolupar projectes multimèdia en equip.

Resultats d'aprenentatge

  • Desenvolupa projectes en els quals integra coneixements de diferents àmbits multimèdia.
  • Aplica recursos creatius per solucionar problemes en la fase de desenvolupament d'un projecte integral.
  • Optimitza l'ús dels recursos en el desenvolupament del programari i maquinari d'un projecte multimèdia.
  • Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions.
  • Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
  • Assumeix diferents responsabilitats en el treball individual i col·laboratiu i avalua els resultats obtinguts.
  • Demostra capacitat per a la comunicació i difusió de projectes multimèdia utilitzant el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos en català, espanyol o anglès.
  • Coneix les eines de desenvolupament àgil de projectes.
  • Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre assumptes de caire social, científic o ètic en l'àmbit del seu camp d'estudi.

Competències

Generals

  • Actuar amb voluntat d'harmonitzar l'autonomia i la iniciativa personal amb el treball en equip en activitats multidisciplinàries.

Específiques

  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
  • Portar a terme un exercici original que consisteixi en un projecte de l'àmbit multimèdia de naturalesa professional, en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides durant l'ensenyament del Grau. Redactar, presentar i defensar l'exercici davant d'un tribunal universitari.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  • Gestió d'equips
  • Creació de continguts audiovisuals per a la difusió de projectes
  • Documentació de projectes
  • Comunicació oral de projectes

Avaluació

L'avaluació es basa en un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen l'assistència activa a l'aula, la participació en el treball en equip, la presentació i exposició de treballs o informes individuals o de grup.

L'avaluació de cada estudiant consta de les notes següents:

  • Desenvolupament del projecte: 20 % individual + 20 % grupal; només és recuperable la part grupal
  • Proves avaluables (documentació): 20 % grupal; recuperable
  • Presentació dels resultats: 10 % grupal + 10 % individual
  • Seguiment: 15 % individual
  • Observació de la participació: 5 % individual

Com a màxim es pot recuperar un 30 % de la nota global del curs.

Metodologia

L'assignatura conté sessions en què es es fa èmfasi en conceptes relacionats amb la metodologia àgil, el treball en equip o la comunicació. Però la major part de les sessions són eminentment pràctiques, de treball en equip, en les quals es desenvolupen els projectes de forma grupal. També té un paper important la presentació dels treballs de forma oral o audiovisual.

Bibliografia

Bàsica

  • Heath, C., Heath, D. (2016). Ideas que pegan. LID.
  • Lasa Gómez, C., Álvarez García, A., de las Heras del Dedo, R. (2017). Métodos Ágiles. Scrum, Kanban, Lean (Manuales Imprescindibles) (2 ed.). Anaya Multimedia.
  • McCarthy, L.; Reas, C. & Fry, B. (2015). Make : getting started with p5.js : making interactive graphics in JavaScript and Processing. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991052723939706706

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte