Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Disseny de Jocs
Tipologia
Obligatòria (OB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | anglès | Joan Casas Roma |
Objectius
En aquesta assignatura s'exploren els fonaments del disseny de jocs i es dissenyen jocs tant no digitals com digitals. Aquesta doble visió és important per entendre els conceptes bàsics d'un joc i per afinar la nostra comprensió dels jocs a través de l'anàlisi, la creació i la crítica. Tot i que pot semblar que els jocs no digitals i els digitals són força diferents, tots comparteixen les mateixes bases que permeten als dissenyadors de jocs treballar en qualsevol mitjà.
Com a part de les sessions del mòdul, els alumnes han de jugar, analitzar i dissenyar jocs. També han d'entendre quines són les diferències entre el desenvolupament i el disseny de jocs, i familiaritzar-se amb algunes de les principals tasques implicades en el disseny de jocs. Aquesta assignatura implica fer exercicis regulars de lectura, escriptura i presentació.
Resultats d'aprenentatge
Objectius d'aprenentatge
Els estudiants que superen aquesta assignatura amb èxit són capaços de:
- Conèixer els principis del disseny del joc i les fases de desenvolupament del joc.
- Crear jocs tradicionals, com jocs de taula i de cartes.
- Preparar jocs digitals.
- Demostrar capacitat per comunicar-se.
- Demostrar capacitat d'anàlisi crítica dels contextos teòrics i pràctics rellevants en aquesta àrea.
- Identificar i aplicar mètodes de recerca i marcs teòrics adequats per al disseny de jocs.
- Articular una presentació.
- Escriure un document de disseny de jocs (GDD) utilitzant el vocabulari adquirit a classe.
Competències genèriques
Els estudiants que superen aquesta assignatura amb èxit són capaços de:
- Identificar i aplicar mètodes de recerca i marcs teòrics adequats per a l'estudi independent de les indústries dels mitjans i la cultura digital.
- Demostrar capacitat d'anàlisi crítica dels contextos teòrics i pràctics rellevants en aquesta àrea.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Conèixer els elements teòrics, les necessitats i els elements fonamentals per dissenyar jocs conceptualment.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Conceptes de disseny de jocs
- Elements del joc
- Regles i mecànica
- Disseny de mons, narrativa i personatges
- Disseny d'interfície d'usuari i de nivells
- Document de disseny de jocs (GDD)
- Marc MDA
- Prova de joc
- Micropresentació del joc
Avaluació
La nota es determina en funció de les activitats següents:
- Activitats del taller en equip: 20 %
- Tasques d'anàlisi del joc (individual): 45 %
- Projecte de preparació de jocs digitals (individual): 35 %
L'assistència, la participació i el seguiment del treball també es tenen en compte en l'avaluació i s’inclouen en les qualificacions de les tasques.
Els estudiants que no hagin aconseguit aprovar el mòdul tenen una segona oportunitat per recuperar el 45 % de la nota.
Metodologia
Aquest mòdul es divideix en dos tipus de sessions: sessions de seminari i sessions de taller.
En les sessions de seminari es presenten, s'expliquen i s'exemplifiquen els conceptes clau relacionats amb el disseny de jocs a través de jocs digitals i no digitals existents. Les sessions de seminari estan destinades a fomentar el debat entre els estudiants per adquirir coneixements, habilitats i conceptes clau que s'han de posar en pràctica posteriorment.
En les sessions de taller es posen en pràctica alguns dels conceptes clau que s'han vist en les sessions del seminari. Els alumnes han de treballar tant en equip com en projectes individuals i activitats relacionades amb el disseny de prototips de jocs de taula, la modificació de jocs existents, i el pitching i playtesting de jocs, entre d'altres.
Requisits addicionals d'assistència
Durant el curs, s'espera que l'estudiant assisteixi tant a sessions de seminaris com a tallers, així com a les convocatòries fetes a través del campus virtual. A més, l'estudiant és responsable de fer els treballs a temps i de complir els requisits de l'assignatura.
Cal comportar-se amb ètica i honestedat en tot moment per assolir els objectius acadèmics. L'alumnat que incompleixi el procediment establert, obté una qualificació de 0 en el treball o mòdul en qüestió, segons el grau d'incompliment.
Bibliografia
Bàsica
- Koster, R. (2013). A theory of fun for game design (2 ed.). O'Reilly Media.
- Salen, K., Zimmerman, E. (2004). Rules of Play: Game Design Fundamentals. MIT Press.
- Schell, J. (2015). The art of game design: A book of lenses (2 ed.). Morgan Kaufmann.
- Selinker, M., Howell, D. (2012). Kobold Guide to Board Game Design. Lightning Source Inc.
- Tinsman, B. (2008). The Game Inventor's Guidebook: How to invent and sell board games, card games, role-playing games, and everything in between! Morgan James Pub.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.