Vés al contingut

Entorns Interactius

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Entorns Interactius

Tipologia

Obligatòria (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJoan Soler Adillon

Objectius

L'objectiu principal d'aquesta assignatura és aportar a l'alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació gràfica i audiovisual interactiva a partir de codi i algorismes generats a temps real amb p5.js i amb elements de hardware que permetin la interacció física amb els usuaris.

Resultats d'aprenentatge

  • Adquireix les habilitats i coneixements per participar en projectes pluridisciplinaris que mesclen programació, disseny d'interacció i disseny visual.
  • Obté un coneixement genèric que dona més llibertat creativa en la realització d'instal·lacions i entorns interactius més enllà de l'ús habitual de l'ordinador i dels programes comercials.
  • Contribueix, amb les habilitats de programació i disseny d'entorns interactius, a estructurar els processos i projectes per resoldre problemes complexos de manera ordenada, de forma individual o en equip.
  • Aplica als projectes solucions de gràfica generativa, sensòrica, processament d'imatge, generació de so, etc. per aprofitar les especificitats i avantatges dels entorns interactius en el camp de la multimèdia.
  • És capaç de dissenyar gràficament sketches, storyboards i guies d'estil bàsics, per explicar i mostrar la idea del projecte abans de programar.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  • Projectes interactius en l'art digital
  • Disseny d'interacció per a sistemes interactius
  • Programari amb p5.js
  • Interacció amb el mòbil i dibuix generatiu
  • Interacció amb el controlador midi i mapping
  • Interfícies tangibles amb Makey Makey o Arduino
  • Interacció amb el cos sencer o parcial, amb Kinect, leap motion o webcams
  • Disciplines alternatives per a instal·lacions interactives (machine learning, data visualization...)

Avaluació

La nota es calcula en funció de les activitats següents:

  • Exercicis de programació (individual): 20 %
  • Pràctiques individuals: 20 %
  • Pràctica en grup: 10 %
  • Projecte final d'assignatura (per grups): 40 %
  • Seguiment de l'assignatura (individual): 10 %

Les pràctiques i el projecte són obligatoris per aprovar l'assignatura. En cas de suspens, l'estudiant té la possibilitat d'entregar una pràctica individual de recuperació. Només es pot recuperar el projecte final.

Metodologia

  • Realització de treballs pràctics mentre es van desenvolupant els conceptes teòrics.
  • Aprenentatge cooperatiu en els treballs en grup.
  • Elaboració d'un projecte final en què s'apliquen diverses de les tècniques apreses en treballs d'avaluació contínua.

Bibliografia

Bàsica

  • Bohnacker H., Gross B., Laub J., Lazzeroni C., Lee J., Poldervaart N. (2018). Generative Design: Creative Coding on the Web (2 ed.). http://www.generative-gestaltung.de/2/.
  • McCarthy L., Reas C., Fry B. (2018). Introducción a p5.js: Making Interactive graphics in JavaScript and Processing. Maker Media, Ink.
  • Shiffman D. (2019). The Coding Train. https://www.youtube.com/playlist?list=PLRqwX-V7Uu6Zy51Q-x9tMWIv9cueOFTFA.
  • Varis (2020). OpenProcessing. Recuperat de https://www.openprocessing.org/
  • Varis (2020). p5.js. Recuperat de https://p5js.org/es/

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte