Vés al contingut

Entorns Interactius

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Entorns Interactius

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJoan Soler Adillon

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

L'objectiu principal d'aquesta assignatura és aportar a l'alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació gràfica i audiovisual interactiva a partir de codi i algorismes generats a temps real amb p5.js i amb elements de hardware que permetin la interacció física amb els usuaris.

Resultats d'aprenentatge

  • Adquireix les habilitats i coneixements per participar en projectes pluridisciplinaris que mesclen programació, disseny d'interacció i disseny visual.
  • Obté un coneixement genèric que dona més llibertat creativa en la realització d'instal·lacions i entorns interactius més enllà de l'ús habitual de l'ordinador i dels programes comercials.
  • Contribueix, amb les habilitats de programació i disseny d'entorns interactius, a estructurar els processos i projectes per resoldre problemes complexos de manera ordenada, de forma individual o en equip.
  • Aplica als projectes solucions de gràfica generativa, sensòrica, processament d'imatge, generació de so, etc. per aprofitar les especificitats i avantatges dels entorns interactius en el camp de la multimèdia.
  • És capaç de dissenyar gràficament sketches, storyboards i guies d'estil bàsics, per explicar i mostrar la idea del projecte abans de programar.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  • Projectes interactius en l'art digital
  • Disseny d'interacció per a sistemes interactius
  • Programari amb p5.js
  • Interacció amb el mòbil i dibuix generatiu
  • Interacció amb el controlador midi i mapping
  • Interfícies tangibles amb Makey Makey o Arduino
  • Interacció amb el cos sencer o parcial, amb Kinect, leap motion o webcams
  • Disciplines alternatives per a instal·lacions interactives (machine learning, data visualization...)

Avaluació

La nota es calcula en funció de les activitats següents:

  • Exercicis de programació (individual): 20 %
  • Pràctiques individuals: 20 %
  • Pràctica en grup: 10 %
  • Projecte final d'assignatura (per grups): 40 %
  • Seguiment de l'assignatura (individual): 10 %

Les pràctiques i el projecte són obligatoris per aprovar l'assignatura. En cas de suspens, l'estudiant té la possibilitat d'entregar una pràctica individual de recuperació. Només es pot recuperar el projecte final.

Metodologia

  • Realització de treballs pràctics mentre es van desenvolupant els conceptes teòrics.
  • Aprenentatge cooperatiu en els treballs en grup.
  • Elaboració d'un projecte final en què s'apliquen diverses de les tècniques apreses en treballs d'avaluació contínua.

Bibliografia

Bàsica

  • Bohnacker H., Gross B., Laub J., Lazzeroni C., Lee J., Poldervaart N. (2018). Generative Design: Creative Coding on the Web (2 ed.). http://www.generative-gestaltung.de/2/.
  • McCarthy L., Reas C., Fry B. (2018). Introducción a p5.js: Making Interactive graphics in JavaScript and Processing. Maker Media, Ink.
  • Shiffman D. (2019). The Coding Train. https://www.youtube.com/playlist?list=PLRqwX-V7Uu6Zy51Q-x9tMWIv9cueOFTFA.
  • Varis (2020). OpenProcessing. Recuperat de https://www.openprocessing.org/
  • Varis (2020). p5.js. Recuperat de https://p5js.org/es/

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte