Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.
Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Disseny d'Interfícies
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
1
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | anglès | Joan Soler Adillon |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 4. Educació de qualitat
Objectius
Aquesta assignatura se centra en els principis i pràctiques fonamentals del disseny d'interfícies d'usuari (UI). L'objectiu del disseny d'interfícies d'usuari és fer que la interacció de l'usuari sigui al més senzilla i eficient possible i, alhora, assolir els objectius de l'usuari. Així, els dissenyadors intenten crear dissenys que els usuaris trobin fàcils i agradables d'utilitzar, en els quals els destinataris i el context d'ús tinguin un paper central. Aquesta assignatura tracta diversos temes: La diferència entre UI i UX, el procés de disseny de la interfície d'usuari i les seves convencions, principis visuals, disseny de components o jerarquia i composició.
Resultats d'aprenentatge
- Utilitza correctament les eines d'expressió gràfica i els patrons de disseny per crear interfícies d'usuari.
- Conceptualitza un esquema d'interacció per dissenyar la interfície adequada.
- Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
- Aplica els seus coneixements, comprensió i habilitats de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos i també habilitats especialitzades que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
Continguts
- Conceptes bàsics i convencions del disseny d'interfícies
- Aspecte i comportament i collages d'idees
- Principis visuals i guies d'estil
- Disseny de components de la interfície d'usuari
- Jerarquia visual i composició
- Flux de treball del disseny (esquemes, maquetes i prototips)
Avaluació
La nota es calcula en funció de les activitats següents:
- Projectes pràctics (majoritàriament individuals): 50 %
- Prova d'avaluació (individual): 35 %
- Assistència i implicació (individual): 15 %
En cas de suspens, l'estudiant pot recuperar fins a un 35 % de la nota fent una activitat de segona oportunitat. Aquesta activitat té com a objectiu la recuperació de la prova o d'un projecte pràctic.
Metodologia
Les sessions són classes magistrals i pràctiques sobre el disseny de la interfície d'usuari. Els temes de la setmana i els exercicis a classe estan dissenyats per oferir una àmplia comprensió teòrica, analítica i conceptual del disseny de la interfície d'usuari. L'objectiu és entendre què és la UI. A la vegada, també s'espera que els estudiants creïn dissenys d'UI propis al llarg del curs.
Bibliografia
Bàsica
- Cooper A., Reimann R., Cronin D., Noessel C. (2014). About Face: The Essentials of Interaction Design (4 ed.). Wiley.
- Johnson, J. (2014). Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines (2 ed.). Morgan Kaufmann Publishers.
- Saunders, K., Novak, J. (2012). Game Development Essentials: Game Interface Design (2 ed.). Delmar.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.