Vés al contingut

Disseny d'Interfícies

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Disseny d'Interfícies

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matíanglèsJoan Soler Adillon

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat

Objectius

Aquesta assignatura se centra en els principis i pràctiques fonamentals del disseny d'interfícies d'usuari (UI). L'objectiu del disseny d'interfícies d'usuari és fer que la interacció de l'usuari sigui al més senzilla i eficient possible i, alhora, assolir els objectius de l'usuari. Així, els dissenyadors intenten crear dissenys que els usuaris trobin fàcils i agradables d'utilitzar, en els quals els destinataris i el context d'ús tinguin un paper central. Aquesta assignatura tracta diversos temes: La diferència entre UI i UX, el procés de disseny de la interfície d'usuari i les seves convencions, principis visuals, disseny de components o jerarquia i composició.

Resultats d'aprenentatge

  • Utilitza correctament les eines d'expressió gràfica i els patrons de disseny per crear interfícies d'usuari.
  • Conceptualitza un esquema d'interacció per dissenyar la interfície adequada.
  • Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
  • Aplica els seus coneixements, comprensió i habilitats de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos i també habilitats especialitzades que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  1. Conceptes bàsics i convencions del disseny d'interfícies
  2. Aspecte i comportament i collages d'idees
  3. Principis visuals i guies d'estil
  4. Disseny de components de la interfície d'usuari
  5. Jerarquia visual i composició
  6. Flux de treball del disseny (esquemes, maquetes i prototips)

Avaluació

La nota es calcula en funció de les activitats següents:

  • Projectes pràctics (majoritàriament individuals): 50 %
  • Prova d'avaluació (individual): 35 %
  • Assistència i implicació (individual): 15 %

En cas de suspens, l'estudiant pot recuperar fins a un 35 % de la nota fent una activitat de segona oportunitat. Aquesta activitat té com a objectiu la recuperació de la prova o d'un projecte pràctic.

Metodologia

Les sessions són classes magistrals i pràctiques sobre el disseny de la interfície d'usuari. Els temes de la setmana i els exercicis a classe estan dissenyats per oferir una àmplia comprensió teòrica, analítica i conceptual del disseny de la interfície d'usuari. L'objectiu és entendre què és la UI. A la vegada, també s'espera que els estudiants creïn dissenys d'UI propis al llarg del curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Cooper A., Reimann R., Cronin D., Noessel C. (2014). About Face: The Essentials of Interaction Design (4 ed.). Wiley.
  • Johnson, J. (2014). Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines (2 ed.). Morgan Kaufmann Publishers.
  • Saunders, K., Novak, J. (2012). Game Development Essentials: Game Interface Design (2 ed.). Delmar.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte