Vés al contingut

Disseny d'Interfícies

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Disseny d'Interfícies

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matíanglèsJoan Soler Adillon

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 4. Educació de qualitat

Objectius

Aquesta assignatura se centra en els principis i pràctiques fonamentals del disseny d'interfícies d'usuari (UI). L'objectiu del disseny d'interfícies d'usuari és fer que la interacció de l'usuari sigui al més senzilla i eficient possible i, alhora, assolir els objectius de l'usuari. Així, els dissenyadors intenten crear dissenys que els usuaris trobin fàcils i agradables d'utilitzar, en els quals els destinataris i el context d'ús tinguin un paper central. Aquesta assignatura tracta diversos temes: La diferència entre UI i UX, el procés de disseny de la interfície d'usuari i les seves convencions, principis visuals, disseny de components o jerarquia i composició.

Resultats d'aprenentatge

  • Utilitza correctament les eines d'expressió gràfica i els patrons de disseny per crear interfícies d'usuari.
  • Conceptualitza un esquema d'interacció per dissenyar la interfície adequada.
  • Elabora informes i documents escrits (principalment tècnics) amb correcció ortogràfica i gramatical en anglès.
  • Aplica els seus coneixements, comprensió i habilitats de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos i també habilitats especialitzades que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.

Continguts

  1. Conceptes bàsics i convencions del disseny d'interfícies
  2. Aspecte i comportament i collages d'idees
  3. Principis visuals i guies d'estil
  4. Disseny de components de la interfície d'usuari
  5. Jerarquia visual i composició
  6. Flux de treball del disseny (esquemes, maquetes i prototips)

Avaluació

La nota es calcula en funció de les activitats següents:

  • Projectes pràctics (majoritàriament individuals): 50 %
  • Prova d'avaluació (individual): 35 %
  • Assistència i implicació (individual): 15 %

En cas de suspens, l'estudiant pot recuperar fins a un 35 % de la nota fent una activitat de segona oportunitat. Aquesta activitat té com a objectiu la recuperació de la prova o d'un projecte pràctic.

Metodologia

Les sessions són classes magistrals i pràctiques sobre el disseny de la interfície d'usuari. Els temes de la setmana i els exercicis a classe estan dissenyats per oferir una àmplia comprensió teòrica, analítica i conceptual del disseny de la interfície d'usuari. L'objectiu és entendre què és la UI. A la vegada, també s'espera que els estudiants creïn dissenys d'UI propis al llarg del curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Cooper A., Reimann R., Cronin D., Noessel C. (2014). About Face: The Essentials of Interaction Design (4 ed.). Wiley.
  • Johnson, J. (2014). Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines (2 ed.). Morgan Kaufmann Publishers.
  • Saunders, K., Novak, J. (2012). Game Development Essentials: Game Interface Design (2 ed.). Delmar.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte