Vés al contingut

Animació Digital

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Animació Digital

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàArnau Millet Altarriba

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 3. Salut i benestar
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

Aquesta assignatura permet a l'estudiant aprofundir en coneixements d'animació en 3D d'objectes i personatges mitjançant el programa Blender. Alguns dels conceptes que es tracten inclouen: rigging, keyframes i curves, els 12 principis de l'animació tradicional, timing, staging o anticipation. A més, l'estudiant adquireix coneixements de renderització de les escenes en diferents formats de video i imatge. Aquesta assignatura és la continuació de Modelització en 3D.

Resultats d'aprenentatge

  • Mostra habilitats per a una visió espacial creativa per a l'expressió gràfica i artística.
  • Utilitza correctament eines digitals per animar i renderitzar escenes en 3D.
  • Utilitza correctament conceptes bàsics d'animació tradicional aplicats a l'animació digital.
  • Aplica els seus coneixements, la comprensió d'aquests coneixements i les seves capacitats de resolució de problemes a àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Generar i analitzar recursos expressius i narratius aplicats a discursos audiovisuals i fer una èmfasi especial en els entorns multimèdia i els videojocs.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Introducció a l'animació en 3D
  2. Tècniques d'animació en 3D
  3. Tècniques de renderització
  4. Introducció al rigging en 3D
  5. Animació d'un personatge en 3D

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. El programa de lliuraments es publica a l'aula del Campus Virtual.

L'avaluació final s'obté a partir de la mitjana ponderada de les diverses activitats previstes durant el curs. La ponderació és la següent:

  • Projectes pràctics: 50 %
  • Proves d'avaluació: 30 %
  • Participació i seguiment: 10 %
  • Exposicions orals: 10 %

Durant el període de reavaluació programat per la Facultat es pot recuperar fins al 40 % de l'assignatura a través d'una prova especifica que permet recuperar una part del curs.

Metodologia

Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis que es desenvolupen dins de l'aula en els quals s'apliquen els conceptes i mètodes explicats pels professors.

Per altra banda el professor fa el seguiment de cada pràctica que es va fent a mesura que avança el curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Amid Amidi (2011). The Art of PIXAR: The complete colourscripts and select Art from 25 Years of Animation. Chronicle Books LLC.
  • Richard Williams (2009). The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators (3 ed.). Faber and Faber Ltd.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte