Text original
Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Programació d'Interfícies
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Jose Díaz Iriberri |
Objectius
Una interfície d'usuari és un conjunt d'elements que ofereixen informació a l'usuari i permeten la interacció (física i lògica) entre l'usuari i l'ordinador. D'entre totes les interfícies d'usuari dissenyades per a aplicacions informàtiques, nosaltres ens centrem en la programació d'interfícies d'usuari gràfiques o GUIs (graphical user interface) mitjançant el llenguatge de programació C++ i la llibreria Qt.
Resultats d'aprenentatge
- Coneix les estructures bàsiques de programació en C i C++.
- Desenvolupa programes en què utilitza les estructures de dades més adequades d'un llenguatge de programació.
- Crea interfícies complexes de forma eficient.
- Defineix objectius d'aprenentatge propis i dissenya processos de desenvolupament coherents i realistes amb aquests objectius i amb el temps de què disposa.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
Transversals
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- Introducció al disseny d'interfícies d'usuari
- Introducció a C/C++
- Programació bàsica
- Introducció als punters i a la gestió de memòria
- Programació orientada a objectes
- Programació de GUIs
- Introducció a Qt
- Programació d'interfícies simples i gestió d'esdeveniments (events)
- Disseny i programació de ginys (widgets) i interfícies avançades
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa sobre la base següent:
- Exercici pràctic 1. C/C++ (individual): 15 % de la nota
- Exercici pràctic 2. C/C++ (individual): 15 % de la nota
- Exercici pràctic 3. C/C++ (individual): 15 % de la nota
- Pràctica de creació de GUIs (per parelles): 30 % de la nota
- Examen de creació de GUIs (individual): 25 % de la nota
Els alumnes que no passin l'avaluació continuada tenen l'opció de recuperar un 45 % de la nota mitjançant un exercici pràctic individual, que correspon als tres exercicis pràctics de C/C++. Per aprovar el curs, la nota mínima ha de ser igual o superior a 3,5.
Per aprovar l'assignatura s'ha d'haver presentat la pràctica de creació de GUIs i ha d'estar acceptada pel professor.
Metodologia
Les sessions de classe consten d'una part teòrica en què el professor explica els conceptes i una part pràctica en què els alumnes resolen i corregeixen exercicis. Fora de l'horari de classe, els alumnes han de fer el seguiment de l'assignatura, tant de la part teòrica com de la pràctica, per assolir els objectius d'aprenentatge.
Bibliografia
Bàsica
- Ceballos Sierra, Fco. J. (2015). C/C++ : curso de programación. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001119399606718
- Shneiderman, B., Plaisant, C., Cohen, M., Jacobs, S (2010). Designing the user interface: strategies for effective human-computer interaction (5 ed.). Addison-Wesley/Pearson.
- Stone, D., Jarrett, C., Woodroffe, M., Minocha, S (2005). User interface design and evaluation. Morgan Kaufmann Publishers Inc.
- Stroustrup, B (2013). A Tour of C++. Addison-Wesley Professional.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.