Vés al contingut

Alimentació i Medi Ambient

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està actualitzada i és equivalent a l'original.

Si ho prefereixes, consulta el pla docent original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Nutrició Humana i Dietètica

Assignatura

Alimentació i Medi Ambient

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matí i tardaanglèsFeliu López Gelats
G19, semipresencial, matí i tardaanglèsFeliu López Gelats

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 12. Consum i producció responsables
  • 13. Acció climàtica

Objectius

L'assignatura Alimentació i Medi Ambient forma part de la matèria Estratègies d'Intervenció en l'Alimentació i la Salut, inclosa en el mòdul optatiu corresponent a la formació optativa del grau en Nutrició Humana i Dietètica.

Els objectius generals d'aquesta assignatura són:

  • Conèixer els diferents sistemes agroalimentaris.
  • Aprendre a interpretar el vincle entre la sostenibilitat del sistema agroalimentari i la salut de les persones.
  • Relacionar la sostenibilitat amb les recomanacions alimentàries.
  • Conèixer i saber interpretar l'impacte ambiental, social i econòmic de les dietes.
  • Desenvolupar i adquirir eines i habilitats per planificar consells i recomanacions sobre una alimentació més sostenible.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Avalua pràctiques professionals en contextos emergents i globals i proposa línies d'intervenció ajustades a les diferents realitats.
  • RA2. Dissenya intervencions que atenen necessitats de l'àmbit de manera multidisciplinària.

Competències

Específiques

  • Intervenir en el disseny, planificació, anàlisi i avaluació de programes d'educació dieteticonutricional i participar en activitats de promoció, prevenció i protecció de la salut en l'àmbit comunitari.

Transversals

  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  1. Sostenibilitat i alimentació
    1. Sostenibilitat.
    2. Alimentació i sistemes alimentaris
    3. Sostenibilitat en l'alimentació: aspectes conflictius
  2. Sistemes agroalimentaris
    1. Evolució dels sistemes agroalimentaris
    2. La producció industrial i la revolució verda
    3. Producció ecològica
    4. De l'agroecologia a la sobirania alimentària
  3. El trilema dieta, salut i sostenibilitat
    1. Dietes sostenibles
    2. L'impacte de la dieta en la salut i el medi ambient
    3. Alguns temes rellevants
  4. Eines i iniciatives per a una alimentació més sostenible
    1. Eines
    2. Iniciatives
    3. El paper del dietista-nutricionista

Avaluació

Segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UVic-UCC, aprovada pel Consell de Direcció de la Universitat, només hi ha una convocatòria oficial que inclou dos períodes d'avaluació diferents:

  • Període ordinari, que té lloc durant el període lectiu.
  • Període d'avaluació complementària.

Període ordinari

Es fa l'avaluació contínua de les activitats realitzades per l'estudiant mitjançant:

  • Projecte final: 40 % de la nota final de l'assignatura; recuperable
  • Resolució d'exercicis, casos i sessions pràctiques obligatoris (en la modalitat d'aprenentatge semipresencial les activitats de caràcter avaluatiu es fan durant la sessió presencial): 60 % de la nota final de l'assignatura; recuperable

La nota final de l'assignatura és el resultat de la ponderació de les notes obtingudes en cadascuna de les parts. S'aprova l'assignatura si s'obté una nota ≥5.

Període d'avaluació complementària

L'estudiant que no superi alguna de les activitats considerades recuperables pot recuperar-la durant aquest període. L'avaluació d'aquest segon període no pot suposar més del 50 % de la nota final de l'assignatura.

Important

El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la UVic-UCC, constitueixen faltes greus o molt greus. Per això en el transcurs d'aquesta assignatura el plagi o l'apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu què es considera plagi) i l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial en una activitat es tradueixen de manera automàtica en un suspens o en altres mesures disciplinàries.

Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.

Metodologia

L'assignatura s'estructura al voltant de:

  • Sessions teòriques a l'aula
  • Seminaris de resolució d'exercicis
  • Sessions pràctiques

Bibliografia

Bàsica

  • Ackerman-Leist, Philip (2013). Rebuilding the Foodshed: How to create local, sustainable and secure food systems. Chelsea Green Publishing.
  • Benjamin, Darryl., Virkler, L (2016). Farm to Table: The essential guide to sustainable Food Systems for Students, Professionals and Consumers. Chelsea Green Publishing.
  • Nestle, M (2012). Food Politics: How the food industry influences nutrition and Health (10 ed.). University of California Press.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte