Vés al contingut

Dietoteràpia Infantil

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Nutrició Humana i Dietètica

Assignatura

Dietoteràpia Infantil

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matí i tardacatalàMirian Lozano Marcos
G19, semipresencial, matí i tardaespanyolMirian Lozano Marcos

Objectius

L'assignatura Dietoteràpia Infantil forma part de la matèria d'Estratègies d'Intervenció en Alimentació i Salut, inclosa en el mòdul d'Optativitat, corresponent a la formació optativa del grau en Nutrició Humana i Dietètica. No hi ha requeriments previs, però és recomanable haver cursat les assignatures de la matèria de Dietoteràpia i Nutrició Clínica i de les assignatures de Fisiopatologia I i II.

Aquesta assignatura optativa pretén reforçar els coneixements adquirits en l'àrea de la nutrició clínica, però se centra en el tractament dietoterapèutic en l'edat infantil.

Els objectius que els estudiants han d'assolir són:

  • Adquirir els conceptes genèrics de la nutrició infantil.
  • Planificar una alimentació correcta adaptada a l'edat pediàtrica i a cadascuna de les diferents patologies.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Sap atendre les necessitats de salut de col·lectius amb necessitats especials.
  • RA2. Implementa plans d'alimentació per a individus malalts en l'àmbit pediàtric.
  • RA3. Utilitza recursos i aplica adequadament tècniques d'intervenció grupal i individual.
  • RA4. Transmet informació a la població de forma adequada utilitzant registres adequats per al públic especialitzat i no especialitzat.

Competències

Específiques

  • Dissenyar i implementar plans d'alimentació per a persones i/o grups sans (població infantil, dones embarassades, esportistes, ...) o malalts tenint en compte les diferents tècniques i productes de suport nutricional disponibles i l'àmbit de competència del dietista-nutricionista.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Continguts

  1. Introducció a la nutrició pediàtrica
  2. Alimentació infantil
  3. Valoració de l'estat nutricional en l'edat pediàtrica
  4. Alimentació en nens prematurs
  5. Alteracions del sistema digestiu
  6. Dietes especials

Avaluació

Segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UVic-UCC només hi ha una convocatòria oficial que preveu dos períodes diferents d'avaluació:

  • Període ordinari, que té lloc de forma integrada al procés formatiu i durant el període lectiu.
  • Període d'avaluació complementària, en el qual es pot avaluar l'estudiant altra vegada de les tasques, activitats o proves que no hagi superat satisfactòriament en el marc del primer període.

Període ordinari

Es fa l'avaluació continuada de les activitats dutes a terme per l'estudiant a través de:

  • Activitat de curs: 50 %; no recuperable
  • Examen teòric: 50 %; recuperable

La nota final de l'assignatura és el resultat de la ponderació de les notes obtingudes en cadascuna de les parts. S'aprova l'assignatura si s'obté una nota ≥5. Així mateix, per poder fer la ponderació amb la resta d'instruments d'avaluació la nota de l'examen ha de ser igual o superior a 5.

Període d'avaluació complementària

L'estudiant que no superi algunes de les activitats considerades recuperables pot recuperar-les durant aquest període, sempre que el total de parts no superades de l'assignatura no suposi el 50 % de la nota final.

La qualificació final d'aquest període s'obté fent la mitjana ponderada de les notes obtingudes durant el període ordinari i, si s'han recuperat algunes activitats, en l'avaluació complementària. S'aprova l'assignatura si s'obté una nota ≥5.

Important

El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la UVic-UCC, constitueixen faltes greus o molt greus. Per això en el transcurs d'aquesta assignatura el plagi o l'apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu què es considera plagi) i l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial en una activitat es tradueixen de manera automàtica en un suspens o en altres mesures disciplinàries.

Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.

Metodologia

  • Classes magistrals
  • Participació en activitats offline
  • Lectura d'articles i resolució de casos

Bibliografia

Bàsica

  • Bueno M, Sarría A, Pérez-González JM. (2007). Nutrición en Pediatría (3 ed.). Ergon.
  • Pedrón Giner C. (2021). Manual para la práctica de la dieta cetogénica (2º Ed). Recuperat de https://www.seghnp.org/documentos/manual-para-practica-de-dieta-cetogenica-2a-edicion
  • Segarra Cantón O, Redecillas Ferreiro S, Clemente Bautista S (2022). Guía de Nutrición Pediátrica Hospitalaria (5 ed.). Ergon.
  • Tojo, R. (2001). Tratado de Nutrición Pediatrica. Doyma.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte