Vés al contingut

Emprenedoria i Comunicació Estratègica

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción automática del catalán.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Nutrició Humana i Dietètica

Assignatura

Emprenedoria i Comunicació Estratègica

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

4

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matí i tardacatalàElisenda Tarrats Pons
G19, semipresencial, matí i tardaespanyolElisenda Tarrats Pons

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
  • 9. Indústria, innovació i infraestructures

Objectius

L'assignatura d'Emprenedoria i Comunicació Estratègica forma part de la matèria de Desenvolupament Professional i Innovació, inclosa dins del mòdul de Ciències de la Nutrició, la Dietètica, la Salut i la Nutrició Comunitària, que forma part de la formació obligatòria del grau en Nutrició Humana i Dietètica.

Els objectius generals d'aquesta assignatura són:

  • Avançar d'una idea de negoci a un projecte emprenedor mitjançant la utilització de la metodologia Lean Start Up. 

I els objectius específics:

  • Crear un nou producte alimentari, apte per l'alimentació humana, comercialitzable, innovador, amb impacte medioambiental i seguint la regulació vigent.
  • Aplicar tècniques de creativitat per tal d'identificar propostes d'interès.
  • Elaborar un informe tècnic explicatiu de teu producte que inclogui: descripció del producte, descripció de la naturalesa de les qualitats innovadores, públic objectiu i canals de comercialització, pla de màrketing, pla econòmic-financer.
  • Conèixer les característiques del perfil d'un emprenedor.
  • Saber com arribar al mercat amb el producte o servei escollit.
  • Aprendre a organitzar l'empresa (identificar els processos que cal fer, les tasques, jerarquies, etc. de les persones...).
  • Determinar la forma jurídica més adient a la idea.
  • Analitzar les necessitats de finançament que tindrà el projecte.
  • Calcular quina és la xifra de facturació que el farà viable.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Desenvolupa un pla d'empresa per a la creació d'una consulta nutricional privada.
  • RA2. Aplica els coneixaments de comunicació estratègica per al desenvolupament d'un pla de comunicació per a una consultoria nutricional privada.
  • RA3. Porta a terme activitats de l'àmbit professional de forma autònoma.
  • RA4. Resol problemes i situacions propies del desenvolupament professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • RA5. Utilitza el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de l'àmbit.
  • RA6. Aplica els seus coneixements a la resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixin l'ús d'idees creatives i actuals.

Competències

Específiques

  • Comprendre les bases elementals de l'emprenedoria com a estratègia per identificar i resoldre problemes emergents en l'àmbit de l'alimentació i de la nutrició humana.
  • Participar en l'activitat bàsica d'investigació, desenvolupament, comercialització, etiquetatge, comunicació i màrqueting dels productes d'alimentació d'acord amb els coneixements científics i donar resposta als problemes i a les necessitats socials dels consumidors i de les normatives actuals.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.

Transversals

  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

DE L'IDEA AL MODEL DE NEGOCI

  1. Conceptes clau d'emprenedoria
  2. Creativitat i innovació per al desenvolupament d'una idea de negoci basat en un producte
  3. El perfil emprenedor
  4. Creant equips emprenedors d'alt rendiment
  5. De l'idea al pla d'empresa. Estructura d'un pla d'empresa

VALIDACIÓ DEL MODEL DE NEGOCI

  1. Introducció a la metodologia Lean Start Up.
  2. Disseny del model de negoci.
  3. Customer development. Identificació d'hipòtesis.
  4. Customer development. Validació del problema.
  5. Customer development. Validació de la solució.
  6. Elaboració d'un informe tècnic explicatiu de la producte innovador:
    1. Descripció del producte.
    2. Descripció de la naturalesa de les qualitats innovadores
    3. Públic objectiu i canals de comercialització
    4. Pla de Màrketing
    5. Pla econòmic- financer
  7. Redacció i exposició del producte i del model de negoci:
    1. Elevator pitch.

Avaluació

Segons la Normativa aprovada per Consell de Direcció de la UVic, només hi haurà una convocatòria oficial que contemplarà dos períodes diferents d'avaluació:

  1. Període ordinari, que tindrà lloc durant el període lectiu.
  2. Període d'avaluació complementària.

Període ordinari

L'avaluació serà contínua i es basarà en:

  • 2 exàmens de la matèria desenvolupada a classe (primer examen durant la setmana 7 i segon examen durant la setmana 16-17). Els exàmens ponderen un 25 % cadascun d'ells. Durant el període de recuperació es podrà recuperar un dels dos exàmens (Recuperables)
  • Desenvolupament d'un informe tècnic i emprenedor d'un producte innovador  i presentació a classe. En aquest cas es valoraran tant el procés de desenvolupament a través de tutories com el document final i la presentació que se'n faci (setmana 15). La ponderació de l'Informe tècnic emprenedor correspon a un 15 % de la nota total i el restant 15% correspon a la presentació a l'aula. La nota es determinarà i comunicarà quan s'hagi exposat el projecte i corregida la versió escrita del projecte (No recuperable)
  • Elaboració i presentació d'un elevator pitch que ponderarà un 20 % (no és grupal; cada alumne n'ha de presentar un de propi) (No recuperable)

La nota final de l'assignatura serà el resultat de la ponderació de les notes obtingudes en cadascuna de les parts i s'aprova l'assignatura si s'obté una nota ≥5. Cal que la nota mitjana dels exàmens sigui igual o superior a 5 i que cap examen tingui una nota inferior a 4,5. Així mateix, les activitats recuperables caldrà que tinguin una nota mínima de 5 per a poder fer mitjana ponderada.

Període d'avaluació complementària

L'estudiant que no superi algunes de les activitats considerades recuperables pot recuperar-les durant aquest període. L'avaluació d'aquest segon període no pot suposar més del 50 % de la nota final de l'assignatura.

La qualificació final d'aquest període s'obté fent la mitjana ponderada de les notes obtingudes durant el període ordinari i, si s'han recuperat algunes activitats, en l'avaluació complementària. S'aprova l'assignatura si s'obté una nota ≥5.

Important

El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, constitueixen faltes greus o molt greus. És per això que en el transcurs d'aquesta assignatura el plagi o l'apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (Què es considera plagi?) i l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial en una activitat es tradueixen de manera automàtica en un suspens o en altres mesures disciplinàries.

Metodologia

L'assignatura es desenvolupa utilitzant diferents metodologies d'ensenyament-aprenentatge. A través de la metodologia magistral es desenvolupen els conceptes i continguts de la matèria.

La metodologia magistral es combina amb metodologies més actives d'aprenentatge que impliquen la preparació d'un informe tècnic emprenedor fent us de la metodologia Lean Start Up,  la resolució de casos i la discussió d'aquests mateixos casos, elements que permeten aproximar l'alumne a la realitat de l'emprenedoria.

Així mateix aquesta asignatura es desenvolupa de forma transversal amb les assignatures: "noves tendències en productes alimentaris" i "restauració, creativitat i gastronomia" que permetrà  la creació d'un producte innovador amb l'adequada base nutricional.

Bibliografia

Bàsica

  • Osterwalder, A. & Pigneur Y. (2010). Business Model Generation [DVD]. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken.
  • Ries, E, (2013). El método Lean Start Up. Deusto.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte