Vés al contingut

Atenció Integrada

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto con traducción automática

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción automática del catalán.

La traducción automática puede contener errores y lagunas. ¡Consúltala solo con finalidades informativas!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Nutrició Humana i Dietètica

Assignatura

Atenció Integrada

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

4

Crèdits

3,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matí i tardacatalàAnna Vila Martí
José Antonio Lopez Gomez
Júlia Farré Moya
Júlia Mallafre Cros
G19, semipresencial, matí i tardaespanyolAnna Vila Martí
José Antonio Lopez Gomez
Júlia Farré Moya
Júlia Mallafre Cros

Objectius

L'assignatura d'Atenció Integrada forma part de la matèria de Desenvolupament Professional i Innovació, inclosa dins del mòdul de Ciències de la Nutrició, la Dietètica, la Salut i la Nutrició Comunitària, que forma part de la formació obligatòria del grau en Nutrició Humana i Dietètica. No hi ha requeriments previs, però és recomanable haver cursat l'assignatura de Dietoteràpia I, II i Bioètica.

L'atenció integrada és un principi de la organització de l'atenció sanitària que busca millorar els resultats de salut en els pacients mitjançant la integració dels processos assistencials. Busca donar coherència i aconseguir sinergies entre els diferents àmbits dels sistema sanitari per aconseguir que l'atenció sanitària sigui menys fragmentada, més coordinada, tingui una millor eficiència i sigui de major qualitat.

Els objectius de l'assignatura són:

  • Entendre el sistema sanitari en la seva globalitat.
  • Donar resposta als processos sanitaris que permetin una resposta global al pacient.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Interpreta i integra les dades clíniques, bioquímiques i farmacològiques en la valoració nutricional del pacient i en el seu tractament dieteticonutricional.
  • RA2. Reconeix el treball cooperatiu interdisciplinari com a mètode de treball per a l'atenció integrada.
  • RA3. Sap actuar en contextos d'interacció virtual en el context de les TIC.
  • RA4. Resol problemes i situacions pròpies del desenvolupament professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • RA5. Dissenya intervencions que atenen necessitats d'àmbit multidisciplinari.

Competències

Generals

  • Atendre les necessitats de salut de la població i els reptes del propi col·lectiu professional mitjançant actituds innovadores i dinàmiques.

Específiques

  • Actuar d'acord amb els principis ètics i manejar la informació sanitària i nutricional de manera segura, tenint en compte que es tracta d'elements essencials de la professió d'un dietista-nutricionista.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Què entenem per atenció integrada? Atenció integrada, integralitat, interdisciplinarietat i intersectorialitat. Recursos bàsics disponibles en el camp de l'atenció integrada.
  2. Gestió de casos:
    • Cas 1. Atenció integrada al pacient amb TCA (TO).
    • Cas 2. Atenció integrada en el control del pes corporal. 
    • Cas 3. Atenció integrada al pacient esportista amb malaltia inflamatòria intestinal.
    • Cas 4. Atenció integrada al pacient esportista vegetarià.
    • Cas 5. Atenció integrada al amb TCA (Infermeria).

Avaluació

Segons la Normativa de la UVic, aprovada per Consell de Direcció de la Universitat, només hi haurà una convocatòria oficial que contemplarà dos períodes diferents d'avaluació:

Període ordinari, que tindrà lloc durant el període lectiu.
Període d'avaluació complementària.

Període ordinari

Avaluació continuada de les activitats dutes a terme per l'estudiant.

  • Assistència a les sessions de classe presencial: 10% (no recuperable)
  • Resolució de casos:

Cas 1. Atenció integrada al pacient amb TCA (TO) (20% recuperable).

Cas 2. Atenció integrada en el control del pes corporal (20% no recuperable).

Cas 3. Atenció integrada al pacient esportista amb malaltia inflamatòria intestinal (20% recuperable).

Cas 4. Atenció integrada al pacient esportista vegetarià (15% recuperable).

Cas 5. Atenció integrada al pacient amb TCA (Infermeria) (15% no recuperable). 

Període d'avaluació complementària
L'estudiant que no superi algunes de les activitats considerades recuperables, podrà recuperar-les durant aquest període, sempre que el total de parts no superades de l'assignatura no suposi el 50% de la nota final.

Important

El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, constitueixen faltes greus o molt greus. És per això que en el transcurs d'aquesta assignatura el plagi o l'apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu Què es considera plagi?) i l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial en una activitat es tradueixen de manera automàtica en un suspens o en altres mesures disciplinàries.

Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.

Metodologia

En aquesta assignatura es treballarà la resolució de casos pràctics des de la perspectiva de la visió integrada:

  • Modalitat presencial: La dinàmica serà similar al llarg dels 5 casos que es treballaran, el primer dia el professor presentarà el cas i farà un recordatori sobre el tractament dietètico-nutricional. Seguidament i en parelles, els estudiants hauran de proposar una resolució que hauran d'exposar davant el grup classe en la propera sessió de classe. Es valorarà no només la resolució del cas sino també l'assistència a classe i la participació en els debats. 
  • Modalitat semipresencial: la dinàmica serà similar al llarg dels 5 casos que es treballaran, quan s'obri el cas a l'aula virtual els estudiants trobaran el marc conceptal del cas en format vídeo així com la proposta de cas i les preguntes de resolució. En parelles, que poden ser les mateixes al llarg de tot el curs, els estudiants hauran de resoldre les preguntes plantejades així com establir un debat en relació a la resolució al fòrum habilitat per a cada cas. La participació en els fòrum serà avaluada com a part de la resolució del cas.

Bibliografia

Bàsica

  • Pagana, K. D., Pagana, T. J. (2008). Guía de pruebas diagnósticas y de laboratorio (8 ed.). Elsevier.
  • Salas-Salvadó, J, Bonada, A., Trallero, R., Saló, M. Engràcia, Burgos, R. (2019). Nutrición y dietética clínica (4 ed.). Elsevier.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte